Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΤΕΧΝΗ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΟΑ0201, ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ, ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ
Υποχρεωτικό στο 4ο εξαμ., ECTS: 4
Διδασκαλία στα Ελληνικά, Διαθέσιμο σε φοιτητές ERASMUS στα Αγγλικά.
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): Αρχιτεκτονική Σύνθεση/Δημιουργία, Ιστορία και Θεωρία, Καλές Τέχνες.
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεθνές περιβάλλον, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα, Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου, Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

[Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση, Αξιολόγηση]

Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση, Αξιολόγηση

Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητών με τη χρήση της τεχνολογίας και η παραγωγή καλλιτεχνικού έργου, προσθέτοντας στην αρχιτεκτονική έρευνα νέες πολλαπλές παραμέτρους, που ξεπερνούν τους περιορισμούς των παραδοσιακών μέσων, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα νέες αισθητικές, πλαστικές και επικοινωνιακές δυνατότητες. Καλλιεργείται δηλαδή η επινόηση τρόπων χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας και των δυνατοτήτων της για μη καταναλωτικούς ή αυστηρά χρηστικούς σκοπούς. Η διδασκαλία του μαθήματος παρουσιάζεται σε δύο ενότητες, και περιλαμβάνει ένα θεωρητικό και ένα δημιουργικό μέρος.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες:

·        Θα έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις ψηφιακές τέχνες

·       Θα έχουν κατανοήσει τις εκφραστικές δυνατότητες που ανοίγονται με την χρήση νέων Τεχνολογιών στην Τέχνη

·       Θα είναι σε θέση να κατανοούν αυτό που ονομάζεται ψηφιακή νοημοσύνη

·       Θα έχουν μάθει να δουλεύουν ομαδικά για την δημιουργία νέων software

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος γίνεται αναδρομή στην Ιστορία της Τέχνης, με ιδιαίτερη έμφαση στην σύγχρονη περίοδο και σε έργα τέχνης που κάνουν χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. Ξεκινώντας από την φωτογραφία, την κινούμενη εικόνα, τον πειραματικό κινηματογράφο, τα animation, το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με αναφορά στην Τέχνη του Διαδικτύου (Internet) και με real time ξεναγήσεις μέσα σε υπαρκτές ιστοσελίδες. Το δημιουργικό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει μία σειρά ασκήσεων. Στις ασκήσεις αυτές, οι φοιτητές έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν μικρά αυτόνομα έργα με την χρήση απλής ψηφιακής τεχνολογίας, όπως επίσης και να επινοήσουν αιρετικούς τρόπους χρήσης γνωστών λογισμικών (software).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Το μάθημα εξελίσσεται με εισηγήσεις και διορθώσεις τριών ασκήσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Για την τελική αξιολόγηση, εκτιμάται η παρουσία του φοιτητή στο μάθημα και η συχνότητα των διορθώσεων. Η αρτιότητα της εκτέλεσης, η πρωτοτυπία και η ιδιοσυγκρασιακή προσέγγιση του θέματος είναι τα στοιχεία που αξιολογούνται για την τελική βαθμολόγηση των ασκήσεων.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Flusser Vilem, Προς το σύμπαν των τενικών εικόνων , εκδόσεις Σμίλη, ISBN 978-960-7793-80-5

 Flusser Vilem, Η γραφή, εκδόσεις Ποταμός, 2006

Flusser Vilem, Προς μια φιλοσοφία της φωτογραφίας, Σελίδες  77, ISBN:960-12-0626-4, Εκδόσεις University Studio Press, 1998

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

Τέχνη, Τεχνολογία, νέα μέσα,