Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΙΙΙ
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): Καλές Τέχνες.
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Λήψη αποφάσεων, Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

[Γνώση, Κατανόηση, Ανάλυση, Σύνθεση]

 

Οι φοιτητές /τριες θα ασχοληθούν με διάφορες εικαστικές μορφές όπως η γλυπτική και η περφόρμανς

Απώτερος στόχος του μαθήματος είναι η δημιουργική και διεπιστημονική διαχείριση της εικαστικής γλώσσας

 

·        Θα διευρύνουν τη γνώση τους στην αξιοποίηση διαφορετικών καλλιτεχνικών πρακτικών ,

·        Θα γνωρίσουν  νέα μέσα και τεχνικές έκφρασης.

·        θα δημιουργήσου    καινοτόμες συνθέσεις

·        Θα μάθουν να συνδυάζουν  την κριτική σκέψη με τη δημιουργική πράξη

·        θα μάθουν  να συνεργάζονται

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βασισμένο στην παρατήρηση της πραγματικότητας το μάθημα χωρίζεται σε τρεις διδακτικές ενότητες με διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο. Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος εμπλουτίζεται από σύντομες εισηγήσεις που προσδιορίζουν το ιστορικό και φιλοσοφικό πλαίσιο της εκάστοτε ενότητας.

Ενότητα 1 Η παρατήρηση του άλλου - Γλυπτική

Δημιουργία προτομής μικρού μεγέθους κατόπιν παρατήρησης και σχεδιασμού

Ενότητα 2 Επιτελεστικές πράξεις - Περφορμανς - Ομαδική εργασία

Οι φοιτητές /τριες επιλέγουν ένα σημαντικό έργο τέχνης και το αναπαριστούν,

το ζωντανεύουν με τα σώματά τους 

 

Ενότητα 3 Νήματα και σύμβολα - Ένα συλλογικό εικαστικό έργο

Η χρήση της ύφανσης  στη δυτική τέχνη από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας. Αιρετική χρήση του αργαλειού  Δημιουργία  ενός παζλ αποτελούμενο από όλα τα έργα των φοιτητών /τριών

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Κάθε φοιτητής/τρια παρουσιάζει και παραδίδει στο τέλος κάθε άσκησης την εργασία του

Την ημέρα των εξετάσεων παρουσιάζει όλες στις ασκήσεις

Πιο συγκεκριμένα η τελική παρουσίαση περιλαμβάνει:

1. Προσχέδια

2. ολοκληρωμένες εργασίες

Αξιολόγηση:

-Συμμετοχή στο μάθημα: 40%

-Τελικά έργα 60%

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Hal Foster, Rosalind Krauss, Yve - Alain Bois, Benjamin H. D. Buchloh

Η τέχνη από το 1900 Μοντερνισμός, αντιμοντερνισμός, μεταμοντερνισμός

μετάφραση: Ιουλία Τσολακίδου

επιμέλεια: Μιλτιάδης Παπανικολάου εκδόσεις Επίκεντρο, 2007

 

https://goulandris.gr/el/

https://cycladic.gr/

https://deste.gr/

https://www.benaki.org/index.php?lang=el

https://neon.org.gr/en/

https://www.momus.gr/

https://www.onassis.org/onassis-stegi/

https://www.byzantinemuseum.gr/el/

https://www.moma.org/