Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ
ΑΣ1809, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Επιλογής στο εξαμ. 5, 7, 9, ECTS:
Διδασκαλία στα Ελληνικά, Μη διαθέσιμο σε φοιτητές ERASMUS
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): Αρχιτεκτονική Σύνθεση/Δημιουργία, Ένταξη στο Δομημένο Περιβάλλον, Κοινωνική Διάσταση του Σχεδιασμού, Οικοδομική Τεχνολογία.
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Λήψη αποφάσεων, Ομαδική εργασία, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Σχεδιασμός και διαχείριση έργων, Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

[, Κατανόηση, Εφαρμογή, Σύνθεση]

Ζητούμενο του μαθήματος είναι η άσκηση στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό με εστίαση στον διάλογο μιας νέας παρέμβασης με το υφιστάμενο περιβάλλον της.

 

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι  φοιτητές και φοιτήτριες:

·        Θα έχουν εμβαθύνει σε τρόπους σχεδιαστικής ανάταξης μιας ανολοκλήρωτης αστικής διαμόρφωσης.

·        Θα έχουν κατακτήσει μια αυξημένη κατανόηση της αλληλεξάρτησης του δημόσιου χώρου, της κοινωνίας και των φυσικών στοιχείων.

·        Θα έχουν ασκηθεί στην αντιμετώπιση της αρχιτεκτονικής ως μηχανισμού συνδιαλλαγής των αντιθέσεων και αλλά δυναμοποίησης των ποικίλλων σχέσεων που συγκροτούν τον αστικό χώρο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα έχει αντικείμενο τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Αφορά χώρους της πόλης όπου τελείται με δραστικό τρόπο η συνάντηση διαφορετικών συνθηκών (πχ. φυσικό και κατασκευασμένο, εύτακτο και άμορφο, γη και νερό, κίνηση και ηρεμία). Η σχεδιαστική έρευνα του μαθήματος αφορά την ανασύνταξη των όρων αυτής της επαφής.

Στη διάρκεια του εξαμήνου διεξάγεται η μελέτη ενός συγκεκριμένου (συνήθως παράκτιου) χώρου σε σύγχρονη πόλη προκειμένου να αποκατασταθεί και να εμπλουτιστεί μια προβληματική και ατελής συνάρθρωση των διαφόρων συντελεστών της συγκεκριμένης αστικής συνθήκης.

Προηγείται η ενδελεχής ανάγνωση και κατανόηση των δεδομένων της κάθε περίπτωσης.

Ζητείται η σχεδιαστική πρόταση που θα αναζωογονεί τον χώρο με έμφαση στην μικρή κλίμακα και στην πραγματική εμπειρία που θα προσφέρει η νέα διαμόρφωση στους πολίτες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Οι φοιτητές και φοιτήτριες παραδίδουν ομαδική εργασία στο τέλος του εξαμήνου.  Αξιολογούνται:

·          Η πληρότητα των παραδοτέων της μελέτης

·          Η ανταπόκριση της αρχιτεκτονικής επίλυσης στα ζητούμενα του θέματος

·          Η αισθητική επάρκεια των αναπαραστατικών τεχνικών

·          Η συνεπής και συστηματική εργασία στη διάρκεια του μαθήματος.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ανανιάδου Τζημοπούλου, Μ. Αρχιτεκτονική Τοπίου, Σχεδιασμός Αστικών Χώρων. Ζήτη, 2018.

Bookchin, M. Τα όρια της πόλης. Παρατηρητής, 1996.

Παπαδόπουλος, Λ. (επιμ.) ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ, Λιβάνης-Νέα Σύνορα, 2001.

Χαστάογλου, Β. Βόλος: Το πορτραίτο της πόλης. Από το 19ο αιώνα έως σήμερα. Βόλος, 2007.