Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΙΙΙ: Τμήμα Σχεδιασμού και Εφαρμοσμένων Τεχνών στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
ΑΣ0203, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Υποχρεωτικό στο 5ο εξαμ., ECTS: 12
Διδασκαλία στα Ελληνικά, Διαθέσιμο σε φοιτητές ERASMUS στα Αγγλικά.
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): Αρχιτεκτονική Σύνθεση/Δημιουργία, Ένταξη στο Δομημένο Περιβάλλον, Κοινωνική Διάσταση του Σχεδιασμού, Οργάνωση Προμελέτης, Εσωτερικό Περιβάλλον.
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Ομαδική εργασία, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Σχεδιασμός και διαχείριση έργων, Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  • Τυπολογική και μορφολογική διερεύνηση ενός κτιριολογικού προγράμματος εκπαίδευσης.
  • Εμβάθυνση σε ζητήματα αστικής μορφολογίας σε αναφορά την ένταξη του νέου κτιρίου στο πολεοδομικό συγκρότημα της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και την αναζήτηση των λειτουργικών και μορφολογικών σχέσεων με τα υπάρχοντα κτίρια και τον υπαίθριο χώρο.
  • Διερεύνηση στοιχείων εμπειρίας στο εσωτερικό ενός σύγχρονου δημόσιου κτιρίου εκπαίδευσης πέρα από την τεχνική αντιμετώπιση ζητημάτων φυσικού φωτισμού, αερισμού και άνεσης, ως ενός κοινωνικού χώρου παραγωγής γνώσης και ανταλλαγής ιδεών.
  • Κριτική ανάπτυξη των αναπαραστατικών μέσων ώς γενεσιουργό όχημα της αρχιτεκτονικής σκέψης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί ο σχεδιασμός ενός κτιρίου για ένα νέο Τμήμα Σχεδιασμού και Εφαρμοσμένων Τεχνών στο συγκρότημα της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.  Το κτιριολογικό πρόγραμμα περιλαμβάνει εργαστήρια σχεδιασμού και παραγωγής, αίθουσες σεμιναρίων, αμφιθέατρα, εκθεσιακό χώρο και χώρους διοίκησης, ενώ έμφαση θα δοθεί στην άρθρωση των κοινόχρηστων χώρων, των προσβάσεων και του υπαίθριου και ημιυπαίθριου χώρου. Το υποθετικό αυτό νέο κτίριο θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις τόσο ενός νέου εκπαιδευτικού παραδείγματος όσο και του δημόσιου χαρακτήρα του αποτελώντας κομβικό σημείο συνάντησης της ακαδημαϊκής κοινότητας με την πόλη.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Οι φοιτητές θα εργαστούν σε ομάδες του ενός ή δύο ατόμων, ενταγμένοι σε τέσσερις διδακτικές ομάδες. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα γίνουν μία κύρια ενδιάμεση παρουσίαση με όλες τις διδακτικές ομάδες και δύο δευτερεύουσες ανά δύο διδακτικές ομάδες. Η τελική εργασία θα αξιολογηθεί από όλους τους καθηγητές της διδακτικής ομάδας. Τα ζητούμενα των παρουσιάσεων περιλαμβάνουν τόσο φυσικά προπλάσματα όσο και δισδιάστατες αναπαραστάσεις, σχέδια κατόψεων και τομών.

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Επιλογές Συγγραμμάτων:

    • Βιβλίο [3821]: Αύριο, οι πόλεις, Παύλος Λέφας, Walter Siebel, Jerome Binde Λεπτομέρειες
    • Βιβλίο [25715]: ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ, Herman Hertzberger Λεπτομέρειες

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, αστική μορφολογία, κτίρια εκπαίδευσης, κοινωνικοί χώροι

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ e-class

https://eclass.uth.gr/courses/ARCH_U_132/