Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΙΙ
ΑΣ0102, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ,
Υποχρεωτικό στο 2ο εξαμ., ECTS: 12

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Κατά τη διάρκεια του 2ου εξαμήνου των αρχιτεκτονικών σπουδών, εισάγουμε τρία αναπαραστατικά εργαλεία τα οποία κατευθύνουν τη σύνθεση, την αντίληψη και την ερμηνεία του αρχιτεκτονικού έργου: την τομή, τη συγκρότηση αρχιτεκτονικού προγράμματος και την ερμηνευτική μακέτα.

Παράλληλα, μας ενδιαφέρει, οι σπουδαστές να αναπτύσσουν τρόπους κατανόησης και τεχνικές ικανότητες περιγραφής των χωρικών μορφών και της υλικότητάς τους, εστιάζοντας την παρατήρησή τους στους τρόπους διαβίωσης και τις καθημερινές ανθρώπινες συνήθειες. Για το λόγο αυτό μέσα στα πλαίσια του μαθήματος μελετάται η σχέση ανάμεσα στους ανθρώπους, τους χώρους και τα υλικά αντικείμενα που κατασκευάζουν και χρησιμοποιούν.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ως παράδειγμα προς έρευνα επιλέγουμε κατά προτίμηση, αλλά όχι μόνον, ένα μικρό σπίτι διακοπών, σημαντικό δείγμα της ιστορίας της αρχιτεκτονικής, του οποίου κάτοικος είναι ο αρχιτέκτονας που το σχεδίασε.

Μέχρι σήμερα έχουν μελετηθεί το Cabanon του Le Corbusier, η κατοικία Ε1027 της Eileen Gray, η κατοικία Upper Loan Pavilion των Alison και Peter Smithson, η κατοικία που σχεδίασε για την αδελφή του ο Άρης Κωνσταντινίδης στην Αίγινα αλλά και το σπίτι της Αναβύσσου, το σπίτι διακοπών που σχεδίασε στην Αμοργό ο Ιάννης Ξενάκης, η οικία Λαναρά του Νίκου Βαλσαμάκη, το σπίτι στο Καβούρι του Τάκη Ζενέτου, το Ξενία του Ναυπλίου του Ιωάννη Τριανταφυλλίδη, τα Άσπρα Σπίτια του Κων/ου Δοξιάδη και το σπίτι διακοπών στην Κίμωλο του Δημήτρη Φατούρου.

Θεωρούμε τα κτίσματα αυτά εμβληματικά μανιφέστα εποχιακής κατοίκησης.

Ζητείται από τους σπουδαστές να σχεδιάσουν ένα μικρό σπίτι διακοπών δίπλα στη θάλασσα, συγκροτώντας ένα πρόγραμμα κατοίκησης που λαμβάνει υπόψη τις μεταβολές που προκαλούνται στην οργάνωση του εσωτερικού και του υπαίθριου χώρου εξαιτίας της διαρκούς αλλαγής των εποχών.

Συνθετικό θέμα 2017: εκφώνηση και τοπογραφικό διάγραμμα.

Εκπαιδευτικές Εκδρομές

2017, ΚΙΜΩΛΟΣ

2016, ΑΣΠΡΑ ΣΠΙΤΙΑ ΒΟΙΩΤΙΑ

2015, ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ-ΝΑΥΠΛΙΟ

2013, ΑΜΟΡΓΟΣ

2012,  ΑΙΓΙΝΑ

2011, ΕΛΒΕΤΙΑ

2010, ΟΛΛΑΝΔΙΑ, (ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ, ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ, ΟΥΤΡΕΧΤΗ)

2009, ΒΕΡΟΛΙΝΟ, (ΒΕΡΟΛΙΝΟ, ΠΟΤΣΝΤΑΜ, ΝΤΕΣΣΑΟΥ)

2006, ΒΕΡΟΛΙΝΟ, (ΒΕΡΟΛΙΝΟ, ΠΟΤΣΝΤΑΜ, ΝΤΕΣΣΑΟΥ)

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Le Corbusier, Για μια αρχιτεκτονική, Εκδόσεις Εκκρεμές, Αθήνα, 2004

Φοίβη Γιαννίση, Ίρις Λυκουριώτη, Ρένα Φατσέα (επιμέλεια),Vers LC Contre, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και εκδόσεις futura, Αθήνα, 2010.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Alison + Peter Smithson,The Charged Void – Architecture, The Monacelli Press, 2001

Claude Lichtenstein, As found: the discovery of the ordinary, Springer, 2001.

David Gartman, From autos to architecture: Fordism and architectural aesthetics in the twentieth century, Princeton Architectural Press, 2009.

Frampton, Kenneth,Modern Architecture: A Critical History, Thames and Hudson, London, 1992

Panayiotis Tournikiotis,The Historiography of Modern Architecture, MIT Press, Cambridge Massachusetts, 1999

Wigley Mark, White Walls, Designer Dresses: The Fashioning of Modern Architecture, MIT Press, Cambridge Massachusetts, 1996

Koolhaas Rem,Content, Taschen, Koln, 2004