Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΔΟΜΙΚΟΙ [ΜΕΤΑ]-ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΤΕ0312, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ,
Επιλογής στο εξαμ. 5, 7, 9, ECTS: 3
Διδασκαλία στα Ελληνικά, Διαθέσιμο σε φοιτητές ERASMUS στα Αγγλικά και Γαλλικά.

   

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Στην  ιστορια  των  δομικων  κατασκευων,  ορισμενα  απο  τα  πιο  ενδιαφεροντα  παραδειγματα υπηρξαν  εργα  οπου  οι  δομικες  επιλογες,  αυτες  δηλαδη  που  αφορουν  την  φερουσα  κατασκευη, αποτελεσαν  καθοριστικη  συνθετικη  επιλογη.  Η  παρουσα  προσεγγιση  επιχειρει  να  διερευνησει  την αρχιτεκτονικη συνθεση μεσα απο μια αναλογη οπτικη, μεσα στα πλαισια του συγχρονου αρχιτεκτονικου προβληματισμου, οπου οι υλικες, δομικες και κατασκευαστικες συνιστωσες επαναπροσδιοριζονται ως ουσιαστικες παραμετροι στη διαμορφωση της υποστασης του αρχιτεκτονικου εργου.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αντικείμενο  του  εργαστηρίου  είναι  η  διερεύνηση  του  δομικού  concept  μιας  ''ελαφρας'' κατασκευης (υποστεγου, θεατρο, πυργου,....), η οποια θα στεγασει τους συντελεστες ενος συγκεκριμενου δρωμενου (θεατρικη, μουσικη, χορευτικη παρασταση,....) σε υπαιθριο χωρο. Η  μελετη  θα  εχει  ως  εργαλειο  διερευνησης  τον  πειραματισμο  με  διαγραμματα  και  φυσικα προπλασματα, υπο τη μορφη σκιτσων,  collages, μακετων, κατασκευαστικων λεπτομερειων 1:1, σε σχέση με δομικά και κατασκευαστικα ζητηματα, αλλά και σε εννοιολογικο και λειτουργικό επίπεδο.   Η  πορεια  της  μελετης  θα  καταγραφεται  σταδιακα,  υπο  τη  μορφη  ‘ημερολογιου’,  για  να στοιχειοθετησει εναλλακτικες και επιλογες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

  • Το μαθημα αποτελειται απο μια σειρα αυτοτελων εργασιων, που εντασσονται σε μια ακολουθια με σπονδυλωτη δομη, η οποια ολοκληρωνεται στο τελος του εξαμηνου με την παρουσιαση κ σχολιασμο ολου του υλικου με τη μορφη ενος διαδικτυακου ημερολογιου. Η καθε αυτοτελης εργασια θα εχει διαρκεια 1-2 εβδομαδων, θα ξεκινα στην ταξη, υστερα απο μια εισαγωγη/ συζητηση, κ θα ολοκληρωνεται με την αναρτηση στο blog του μαθηματος κ συντομη παρουσιαση/ συζητηση/ σχολιασμο.  
  • ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, ειναι καθε σπουδαστης να συμμετεχει ενεργα με την εκπονηση των αυτοτελων εργασιων ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΧΡΟΝΟ, προκειμενου να εξασφαλιζεται η συγχρονη αναρτηση των εργασιων, να ειναι δυνατη η συγκριτικη παρουσιαση των θεματων κ να γινεται οσο πιο δημιουργικη η σχετικη συζητηση/ σχολιασμος.   
  • ΚΑΘΕ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, θα πρεπει να  αποστειλει ΑΜΕΣΑ (εως τη Δευτερα 9 Οκτωβριου 2017) email στη διδασκουσα (ΜΑΡΙΑ ΒΡΟΝΤΙΣΗ mvrontis@arch.uth.gr) προκειμενου να μπορεσει να εγγραφει στο blog του μαθηματος και να ακολουθησει τις οδηγιες για να κανει την πρωτη αναρτηση ΕΓΚΑΙΡΩΣ.
  • *** Η ΠΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ/ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ BLOG ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017***

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Πεπονης, Γ. (2003). Χωρογραφιες. Ο Αρχιτεκτονικος Σχηματισμος του Νοηματος. Εκδοσεις Αλεξανδρεια. 
  • Deleuze, G., Guattari, F. (1998). A Thousand Plateaus. Massumi, B. University of Minnesota Press. 
  • Moussavi, F. (2009). The Function of Form. Actar and Harvard Graduate School of Design. 
  • Reiser, J. (2006). Atlas of Novel Tectonics. Princeton Architectural Press. 
  • Spuybroek, L. (ed.) (2009). Research & Design: The Architecture of Variation. Thames & Hudson.

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

δομη; δομικη συνθεση; φορεας; φερων οργανισμος; διαγραμμα; προσομοιωμα (μακετα); τυπολογια; τοπολογια

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ e-class

https://issuu.com/omadakataskevon/stacks/6ed6868b3058420d8e6dfcaea7734a4b

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

http://issuu.com/omadakataskevon/stacks/7633831104b04e6287a27092efce608d