Στο μάθημα γίνεται μία εισαγωγή στην έννοια του κυβερνοχώρου και επιχειρείται εξοικείωση με τις τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας, τον αλληλεπιδραστικό σχεδιασμό και την επικοινωνία ανθρώπου-μηχανής.
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση προβλημάτων σχεδιασμού σε ψηφιακό αλληλεπιδραστικό περιβάλλον.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες θα:
· είναι σε θέση να κατανοήσουν τις διαδικασίες σχεδιασμού διαδραστικού σεναρίου και υλοποίησή του
· Έχουν εξοικειωθεί με τα εργαλεία αλληλεπιδραστικού σχεδιασμού
· Έχουν γνώση των αρχών διαμόρφωσης και βελτιστοποίησης τρισδιάστατων ψηφιακών αρχείων για χρήση σε αλληλεπιδραστικά περιβάλλοντα
· Έχουν εξοικειωθεί με μηχανές παραγωγής διαδραστικών παιχνιδιών
· Μπορούν να αναπτύξουν ψηφιακές αλληλεπιδραστικές παραγωγές
Οι διαλέξεις καλύπτουν τα εξής θέματα: Κυβερνοχώρος ανάλυση, ιδιότητες, εφαρμογές, έκφραση σε τέχνη και κινηματογράφο. Εμβάθυνση σε εικονική πραγματικότητα, ιδιότητες ανάλυση σύγχρονων περιβαλλόντων εφαρμογής ΕΠ. Εισαγωγική παρουσίαση και ανάλυση θεμάτων σχεδιασμού περιβαλλόντων ΕΠ. Εμπλοκή ΕΠ και του σχεδιασμού τους σε αρχιτεκτονική και πολεοδομία. Διαδραστικός Σχεδιασμός. Η σειρά διαλέξεων κλείνει με προωθημένα εργαλεία σχεδιασμού ΕΠ και μια ματιά στο μέλλον τους και τις ενδεχόμενες εφαρμογές τους (κοινωνία της πληροφορίας, κλπ).
Το μάθημα βασίζεται σε παραδόσεις που συνοδεύονται με παρουσιάσεις Ε.Π. διαφορετικών τυπολογιών και επιπέδων ανάλυσης, παρουσιάσεις οπτικοακουστικού υλικού ή διορθώσεις των θεμάτων που επεξεργάζονται ταυτόχρονα οι φοιτητές. Μετά το τρίτο μάθημα οι φοιτητές ξεκινούν το θέμα μελέτης σε ομάδες έως 4 ατόμων.
Οι φοιτητές και φοιτήτριες μπορούν να επιλέξουν την κατασκευή/παραγωγή ψηφιακής εργασίας διαδραστικού εικονικού περιβάλλοντος (project) ή τη συγγραφή εργασίας. Οι εργασίες είναι είτε ατομικές είτε ομαδικές έως 4 ατόμων.
Παράλληλα όλοι οι φοιτητές που εργάζονται ομαδικά, παραδίδουν και μία ατομική εργασία διαδραστικής μορφής.
Λέπουρας, Γ., Αντωνίου, Α., Πλατής, Ν., Χαρίτος, Δ., 2015. Ανάπτυξη συστημάτων εικονικής πραγματικότητας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/2546
Fox M and Kemp, M. (2009) Interactive Architecture, Princeton Architectural Press
Anders, Peter (1998) Envisioning Cyberspace McGraw Hill
Levy, Pierre(1999) Δυνητική Πραγματικότητα (realitevirtuelle) Εκδόσεις Κριτική
Σκαρπέλος, Γιάννης (1999) Terra Virtuallis Εκδόσεις Νεφέλη
Εικονική Πραγματικότητα, Κυβερνοχώρος, Δυνητικός Χώρος, Διαδραστικός Σχεδιασμός, Συνθετικά Περιβάλλοντα