Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΕΙΚΟΝΑ - ΗΧΟΣ - ΠΟΛΥΜΕΣΑ
ΗΥ0302, ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ & Η/Υ,
Υποχρεωτικό στο 5ο εξαμ., ECTS: 4

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Κατανόηση της νέας ψηφιακή πραγματικότητας και των δημιουργικών δυνατοτήτων που ανοίγονται στον χώρο του σχεδιασμού .

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η έννοια των «πολυμέσων» πρωτοχρησιμοποιήθηκε για να εκφράσει την δυνατότητα των υπολογιστών να επεξεργάζονται σε ένα ενιαίο περιβάλλον διάφορες μορφές πληροφορίας, όπως εικόνες, ήχους, video, κείμενο, κτλ. Το μάθημα “Εικόνα-Ήχος-Πολυμέσα” εστιάζει σε αυτήν την συνδυασμένη χρήση ψηφιοποιημένων πληροφοριών τόσο για να εξηγήσει τις δυνατότητες απεικόνισης και αναπαράστασης του χώρου όσο και για να εμβαθύνει σε σύγχρονα ζητήματα επικοινωνίας. Ερευνάται επίσης η σχέση του πραγματικού χώρου με την άυλη μορφή του ψηφιακού κόσμου και ανακαλύπτονται οι δυνατότητες συνύπαρξής τους καθώς και η επίδραση της χρήσης νέων τεχνολογιών στη διαδικασία σχεδιασμού υβριδικών περιβαλλόντων.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση είναι η συνισταμένη της γενικής δραστηριότητας και συμμετοχής των φοιτητών στο μάθημα καθώς και της βαθμολογίας τους στις επιμέρους  ασκήσεις.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Barthes, Roland. Ο Φωτεινός θάλαμος. Εκδόσεις Ράππα: Αθήνα, 1983.

Barthes, Roland. Εικόνα - Μουσική - Κείμενο. Εκδόσεις Πλεθρον: Αθήνα, 1988.

Deleuze, Gilles. Κινηματογράφος Ι. Η εικόνα κίνηση. Εκδόσεις Νήσος: Αθήνα, 2004

Kress, Gunther &  Van Leeuwen, Theo. Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routlegde: London & New York, 1996

Kress, Gunther & Van Leeuwen, Theo. Multimodal Discourse: The Modes and Media of Contemporary Communication. Arnold & Oxford University Press: London & New York, 2001.

McLuhan, Marshal. Understanding Media: The Extensions of Man.  McGraw-Hill: New York, 1964.

Virilio, Paul. Η πληροφορική Βόμβα. Εκδόσεις Νησίδες, 2000.

Βεργόπουλος Σ. & Καλφόπουλος Α. (επιμ). Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Ψηφιακές Τεχνολογίες 2. Εκκρεμές, Αθήνα 2007

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

Νέα Μέσα, Επικοινωνία, Πολυτροπικότητα, Οπτικοακουστικές Αναπαραστάσεις