Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΔΟΜΙΚΟΙ [ΜΕΤΑ]-ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : Δομικα Διαγραμματα _ Διαγραμματικες Δομες
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): Αρχιτεκτονική Σύνθεση/Δημιουργία, Στατική Κατασκευών, Οικοδομική Τεχνολογία.
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Λήψη αποφάσεων, Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

   

 

     

 

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

[Κατανόηση, Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση, Αξιολόγηση]

Το μαθημα διαπραγματευεται ζητηματα δομικου σχεδιασμου μεσα απο μια διερυμενη τοπολογικη οπτικη, σε αντιδιαστολη με την κυριαρχη τυπολογικη  πρακτικη. Κατ’αναλογια με την αρχιτεκτονικη συνθεση, η δομικη συνθεση προσεγγιζεται ως μια ανοιχτη διαδικασια και αναζητωνται οι καταλληλες μεθοδοι και τα εργαλεια για να υπηρετησουν τη συγκεκριμενη υποθεση.  

Η προσεγγιση κινειται σε δυο επιπεδα:

  • σε εννοιολογικο επιπεδο, διερευναται η συγκροτηση της δομικης συνθετικης ιδεας ως αφηγημα ανοιχτο σε πολλες ερμηνειες
  • σε επιχειρησιακο επιπεδο,  διερευναται η προοπτικη του υλικου προπλασματος ως εργαλειο διαγραμματικης συλλογιστικης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Με αφετηρια μια υλικη συνθεση ως πρωτολεια συνθετικη δομικη ιδεα, στοχο του μαθηματος αποτελει η συγκροτηση μιας προτασης εργασιας αναφορικα με τη συνθετικη δομη μιας αρχιτεκτονικης κατακευης. Το εγχειρημα αναπτυσσεται μεσα απο μια ακολουθια επαλληλων προσεγγισεων/ διερευνησεων, που επιχειρουν να αποτυπωσουν τις αρχικες επιλογες - αφηρημενες εννοιες που αφορουν χωρικες ποιοτητες και δομικες αρχες - σε μια σειρα υλικων μορφωματων με συγκεκριμενα χαρακτηριστικα. 

Σε αυτο το πλαισιο, στοχο αποτελει η συγκροτηση μιας προτασης - υπο τη μορφη υλικου προπλασματος αποκλειστικα - αναφορικα με τη συνθετικη ιδεα μιας αρχιτεκτονικης κατασκευης, με αφετηρια ενα πολιτισμικο δρωμενο - υπο τη μορφη βιντεο.

Το μαθημα συγκροτειται ως μια ακολουθια επαλληλων αναγνωσεων/ασκησεων - που συγκλινουν η αποκλινουν, αλληλοσυμπληρωνονται η αλληλοσυγκρουονται - με στοχο την αποτυπωση συγκεκριμενων η αφηρημενων χαρακτηριστικων του δρωμενου και τη μεταφραση τους σε ποιοτητες της χωρικης συνθεσης η/ και αρχες της δομικης συνθεσης. Το εγχειρημα εκτυλισσεται μεσα απο μια συνεχη διαδικασια μετασχηματισμων με βαση την αντιστιξη μεταξυ ποσοτικων και ποιοτικων προσεγγισεων η εννοιολογικων και υλικων ερμηνειων, μεσα απο την οποια επιχειρειται η συγκροτηση της αντιληψης της χωρικης, οσο και της δομικης, συνθεσης ως δυναμικη οντοτητα - κατ’αναλογια με την χορογραφικη συνθεση.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

  • Το μαθημα αποτελειται απο μια σειρα αυτοτελων εργασιων, που εντασσονται σε μια ακολουθια με σπονδυλωτη δομη, η οποια ολοκληρωνεται στο τελος του εξαμηνου με την παρουσιαση κ σχολιασμο ολου του υλικου με τη μορφη ενος διαδικτυακου ημερολογιου. Η καθε αυτοτελης εργασια θα εχει διαρκεια 1-2 εβδομαδων, θα ξεκινα στην ταξη, υστερα απο μια εισαγωγη/ συζητηση, κ θα ολοκληρωνεται με την αναρτηση στο blog του μαθηματος κ συντομη παρουσιαση/ συζητηση/ σχολιασμο.  
  • ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, ειναι καθε σπουδαστης να συμμετεχει ενεργα με την εκπονηση των αυτοτελων εργασιων ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΧΡΟΝΟ, προκειμενου να εξασφαλιζεται η συγχρονη αναρτηση των εργασιων, να ειναι δυνατη η συγκριτικη παρουσιαση των θεματων κ να γινεται οσο πιο δημιουργικη η σχετικη συζητηση/ σχολιασμος.   
  • ΚΑΘΕ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, θα πρεπει να  αποστειλει ΑΜΕΣΑ (εως τη Δευτερα 9 Οκτωβριου 2017) email στη διδασκουσα (ΜΑΡΙΑ ΒΡΟΝΤΙΣΗ mvrontis@arch.uth.gr) προκειμενου να λαβει προσκληση και να εγγραφει στο blog του μαθηματος ωστε να μπορει να παρακολουθει κ να συμμετεχει στις εργασιες.

 

  • *** ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017 *** 
  • *** Η ΠΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ/ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017***

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Πεπονης, Γ. (2003). Χωρογραφιες. Ο Αρχιτεκτονικος Σχηματισμος του Νοηματος. Εκδοσεις Αλεξανδρεια. 
  • Deleuze, G., Guattari, F. (1998). A Thousand Plateaus. Massumi, B. University of Minnesota Press. 
  • Moussavi, F. (2009). The Function of Form. Actar and Harvard Graduate School of Design. 
  • Reiser, J. (2006). Atlas of Novel Tectonics. Princeton Architectural Press. 
  • Spuybroek, L. (ed.) (2009). Research & Design: The Architecture of Variation. Thames & Hudson.

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

δομη; δομικη συνθεση; φορεας; φερων οργανισμος; διαγραμμα; προσομοιωμα (μακετα); τυπολογια; τοπολογια

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ e-class

https://issuu.com/omadakataskevon/stacks/6ed6868b3058420d8e6dfcaea7734a4b

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

http://issuu.com/omadakataskevon/stacks/7633831104b04e6287a27092efce608d