Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΟΑ0407, ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ,
Επιλογής στο εξαμ. 5, 7, 9, ECTS: 3

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Η καλλιέργεια δεξιοτήτων στη χρήση και συναρμογή πολλών καλλιτεχνικών μέσων, η εξοικείωση με καλλιτεχνικές πρακτικές μετά το μοντέρνο, και η επινόηση προσωπικών μεθόδων συνθετικής διαδικασίας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

          Το μάθημα εστιάζει στην έννοια της  συλλογής η οποία εξετάζεται ως αφήγηση, ως κολάζ και ως μηχανισμός παραγωγής σχολίων πάνω στη φύση της αναπαράστασης. Η επεξεργασία και διαχείριση των επιλεγμένων συλλογών κατασκευάζει τελικά μη γραμμικές αφηγήσεις. Δίνεται έμφαση στη χρήση πολλών καλλιτεχνικών μέσων καθώς η ικανότητα συσχετισμών μεταξύ τους, η συναρμογή τους, είναι πιο συμβατή με την σύγχρονη εμπειρία από μια καλλιέργεια δεξιοτήτων σε συγκεκριμένα και διακριτά καλλιτεχνικά μέσα. Μια ιδιαίτερη θέση αποδίδεται  στο μέσο της φωτογραφίας του οποίου η  εκτεταμένη χρήση  στη σύγχρονη  τέχνη,  αποκαλύπτει συνεχώς νέες δυνατότητές του.  Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου δίδονται διαλέξεις από την διδάσκουσα και προσκεκλημένους καλλιτέχνες και θεωρητικούς.   Κάθε φοιτητής κατασκευάζει ένα προσωπικό αρχείο από σημειώσεις, κείμενα, ευρήματα, καταγραφές, φωτογραφίες, μικρά βίντεο, στιγμές, ηχητικά στιγμιότυπα, αντικείμενα, μνήμες, συνειρμούς, που να αφορούν κάθε πτυχή της ζωής και της δραστηριότητάς του. Τη ζωή στο σπίτι, στον προσωπικό χώρο, στο πανεπιστήμιο, στον δημόσιο χώρο, στο τοπίο, καθώς και τα όνειρα και τις αναμνήσεις του. Μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα οι ανακλήσεις των αναμνήσεων. Το «εύρημα» που μας στέλνει εκεί, στον ιδιαίτερο χώρο και χρόνο της ανάμνησης, το αντιμετωπίζουμε ως κόμβο ή σύνδεσμο που μας οδηγεί αλλού, ως  πύλη προς μια άλλη αφήγηση. Η μέθοδος ταξινόμησης, η δομή της κατασκευής και ο τρόπος της έκθεσης αποφασίζονται προς το τέλος του εξαμήνου. Μπορεί να είναι σε οθόνη, σε εγκατάσταση, σε εκτύπωση, σε πίνακα, σε προθήκες, σε κουτιά, σε βιβλίο, σε περισσότερα από ένα από αυτά. Σημασία έχει η δημιουργία νέων αφηγήσεων μέσα από νέους συσχετισμούς. Αιρετικές ή «παράλογες» ομαδοποιήσεις, αναπάντεχες ταξινομήσεις, συλλογές αφηγήσεων και αναπαραστάσεων που οδηγούν σε νέες κατηγοριοποιήσεις, είναι μερικοί πιθανοί τρόποι λειτουργίας.

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Α. Αποτημινιμαλιστικήστηνεννοιολογικήτέχνη, μιακριτικήανθολογία, επιμέλειαΝίκοςΔασκαλοθανάσης, εκδ. Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα 2006. 

Β. Εννοιες της τέχνης τον 20ο αιώνα, επιμέλεια Παναγιώτης Πούλος,  εκδ. Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα 2006.