Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΔΡΩΜΕΝΑ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ
ΗΥ0401, ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ & Η/Υ,
Επιλογής στο εξαμ. 6, 8, ECTS: 3
Διδασκαλία στα Ελληνικά, Διαθέσιμο σε φοιτητές ERASMUS κατόπιν συνεννόησης

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Στόχος του μαθήματος είναι να γίνουν αντιληπτές οι νέες ποιότητες που μπορούν να προσδώσουν οι μηχανισμοί αμφίδρομων συστημάτων στον αρχιτεκτονικό χώρο, επανατοποθετώντας το ζήτημα της κεντρικής ιδέας, της λειτουργίας και της μορφής του.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα διερευνά την κατασκευή διαδραστικών συστημάτων. Τέτοια συστήματα μπορούν να αποτελέσουν εκφραστικά εργαλεία για επαναπροσδιορισμό του αρχιτεκτονικού χωρου.

Το μάθημα έχει τρία διακριτά μερη: Κανόνας – Σύστημα – Αντικείμενο / Χώρος

Κανόνας (1)

Η ανάγνωση, αξιολόγηση και επιλεκτική επιλογή και κατηγοριοποίηση των δεδομένων σε πληροφορία. Πληροφορία που έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει την πρώτη υλη για τον ορισμό του συστήματος Το σύστημα προυποθέτει τον καθορισμό σχέσεων και κανόνων για την διαχείρηση της παραπάνω πληροφορίας.

Η παραπάνω διαδικασία είναι μια διερέυνηση της οποίας η αποκρυσταλομένη δομή θα οδηγήσει στο σύστημα.

Στη φάση αυτή θα διερευνώνται αλγόριθμοι και κανόνες διαχείρησης πληροφοριών μέσα από την εφαρμογή ανοιχτού λογισμικού processing.

Σύστημα (2)

Στο σημείο αυτό, γίνεται μια εισαγωγή στο Arduino- ένα ανοιχτό προγραμματιζόμενο microcontroller- που έχει τη δυνατότητα να ελέγχει αισθητήρες. Οι αισθητήρες θα αποτελέσουν την διευρυμένη είσοδο input  του υπολογιστή και θα γεφυρώσουν το νέο πεδίο με τον χρήστη. Η επιρροή του χρήστη θα εισαχθεί στο σύστημα που θα εξάγει το αποτέλεσμα μέσω actuators.

Αντικείμενο / Χώρος (3)

Στο τελευταίο μέρος οι σπουδαστές θα χρησιμοποιήσουν τα παραπάνω εργαλεία και τα εργαλεία της σύνθεσης για να σχεδιάσουν μια κατασκευή.

Πρόγραμμα διαλέξεων

Δείτε το ενδεικτικό πρόγραμμα διαλέξεων.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση γίνεται βάσει εργασίας που θα παραδοθεί στο τέλος του εξαμήνου.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Βιβλία

Shiffman, Daniel (2008), Learning Processing a Beginner's Guide to Programming Images, Animation, and Interaction, Morgan Kaufmann, MA.

Reas, Casey- Fry, Ben (2007) Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists.

Greenberg, Ira Processing: Creative Coding and Computational Art (Foundation).

Igoe, Tom - O'Sullivan, Dan () Physical Computing: Sensing and Controlling the Physical World with Computers.

Igoe, Tom Making Things Talk

 Ιστοπεδία

www.processing.org Το site του λογισμικού processing από τους Casey Reas και Ben Fry.

www.maedastudio.com To site του John Maeda, πρωτοπόρου στην δημιουργία ψηφιακής εικόνας με έμφαση στον προγραμματισμό της και εμμονή στο ελάχιστο στοιχείο της, το pixel. 

Η διάλεξη του John Maeda στο TED.com σχετικά με την γενικότερη θεώρησή του. 

http://www.jimcampbell.tv/ To site του Jim Campell Αμερικανού καλλιτέχνη που σχεδιάζει καθρέπτες από LED (light emitting diodes)

www.arduino.cc To site του microcontroller arduino.

Το ιστολογιο του Tom Igoe που είναι από τους πρώτους που εισηγήθηκαν τον όρο physical compyting. Μεταξύ άλλων έχει συμμετέχει στο arduino project. To site έχει παρα πολλά τεχνικά στοιχεία για την ζεύξη υπολογιστών και χώρου.

http://www.artificialtourism.com/arduino-workshop/

http://www.earstudio.com/ Το site του ear studio με βασικό μέλος τον Ben Rubin. Εξαιρετικά projects physical compyting.

Project σε Σχολές 

http://itp.nyu.edu/sigs/ Projects από το ITP, NYU

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

https://sites.google.com/site/keyboardevents11