Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΜΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΥΦΑΝΣΕΙΣ
ΕΕ__---__, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
Εντατικά Εργαστήρια στο εξαμ. 8, ECTS: 2
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): Αρχιτεκτονική Σύνθεση/Δημιουργία, Πολεοδομικός Σχεδιασμός, Ένταξη στο Δομημένο Περιβάλλον, Κοινωνική Διάσταση του Σχεδιασμού.
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Ομαδική εργασία, Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα, Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Διεξαγωγή 28 Απριλίου 2014 – 2 Μαϊου 2014, Βόλος

σε συνεργασία με το Urban Design Master Program, Bezalel Academy of Arts and Design, prof. Zeev Druckman, prof. David Guggenheim

Προσκεκλημένος καθηγητής: prof. Johannes Kalvelage, Hochschule Anhalt, Dessau

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

[, Γνώση, Κατανόηση, Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση]

Το μάθημα στοχεύει στην κατανόηση της διπλής φύσης της σύγχρονης πόλης και της ανάγκης να δημιουργηθούν χωρικοί μηχανισμοί ισορρόπησης  της φραγματικής λειτουργίας  των υποδομών και της παραδοσιακής αστικής συνέχειας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ανάπτυξη των πόλεων συμβαδίζει με την κατασκευή υποδομών μεταφοράς. Γραμμές τραίνων  και αυτοκινητόδρομοι συνήθως κατασκευάζονται στα όρια των πόλεων, εκεί που υπάρχει διαθέσιμη γη.  Η συνεχής αστικοποίηση όμως οδηγεί σταδιακά στην ανάπτυξη του αστικού ιστού γύρω και πέρα από τις ζώνες αυτές οι οποίες με την σειρά τους δημιουργούν ασυνέχειες στην τοπική κλίμακα. Η συνηθισμένες προτάσεις για την επίλυση αυτών των προβλημάτων στοχεύουν συνήθως στην εξαφάνιση του προβλήματος (πχ με την υπογειοποίηση των υποδομών ή την ρύθμιση της κυκλοφορίας με φανάρια) ή την αποδοχή του ως  αναγκαίο κακό.  Όμως η γρήγορη μεταφορά, η κινητικότητα, η προσβασιμότητα, είναι  βασικά στοιχεία της αστικής ζωής όπως είναι και η ανάγκη για απρόσκοπτη κίνηση των πεζών. Το εργαστήριο θα διερευνήσει τις δυνατότητες συνύπαρξης των υποδομών και της τοπικής πραγματικότητας, τις δυνατότητες συμβίωσης διαφορετικών αστικών ταχυτήτων, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την ζώνη της σιδηροδρομικής γραμμής και την ζώνη του περιφερειακού δρόμου στην πόλη του Βόλου.