Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΙΙΙ-V Β: Αναγραμματισμοί και Ομοιοκαταληξίες στον Κραυσίδωνα
ΑΣ0402, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Αρχ. Σύνθεση Υποχρεωτική με επιλογή στο εξαμ. 5, 7, ECTS: 12
Διδασκαλία στα Ελληνικά, Διαθέσιμο σε φοιτητές ERASMUS στα Αγγλικά.
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): Αρχιτεκτονική Σύνθεση/Δημιουργία, Ιστορία και Θεωρία, Ένταξη στο Δομημένο Περιβάλλον, Κοινωνική Διάσταση του Σχεδιασμού.
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Λήψη αποφάσεων, Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

στην πραγματοποίηση του Εργαστηρίου συνεργάζονται οι επί Διπλώματι Φοιτητές

Κωνσταντίνος Ζβες, Γιώργος Λαβαντσιώτης και Γιώργος Μπέρδος

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

[Κατανόηση, Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση]

 

Στόχος του Εργαστηρίου είναι η διερεύνηση του μηχανισμού απόδοσης νοήματος και ο έλεγχος των ιστορικών, περιβαλλοντικών και αρχιτεκτονικών ανοχών του χώρου στην υποδοχή εναλλακτικών

● συνθετικών προτάσεων,

● αρχιτεκτονικών προγραμμάτων και

● πρωτοκόλλων χρήσης του δημόσιου χώρου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Αντικείμενο του Εργαστηρίου είναι οι σχεδιαστικοί και νοηματικοί μετασχηματισμοί περιοχών της πόλης που έχουν απομακρυνθεί

από τον αρχικό αρχιτεκτονικό-πολεοδομικό τους προορισμό.

 

Κατά την επεξεργασία του σχεδιαστικού προβλήματος

 – σχέση με το ευρύτερο τοπίο, σχέση χώρου, χρήσης και μορφής, γεωμετρία, φως, θέα, υφή, …-

δεν υφίσταται κανένας προγραμματικός περιορισμός

- κατοικία, εμπόριο, αναψυχή, εκπαίδευση, …-,

κανένας κανονιστικός καταναγκασμός

- ιεραρχικές χαράξεις, άξονες, φυγές, συμμετρίες, μέγιστο ύψος, συντελεστής κάλυψης …-,

καμία τυπολογική δουλεία

- οικοδομικό τετράγωνο, πλατεία, αίθριο, στοά…- ,

καμμία προδιαγεγραμμένη εκδοχή της τοπικότητας

- κεραμοσκεπή, αναλογίες ανοιγμάτων, …-

και γενικότερα καμία δέσμευση  

πέρα από ό,τι υπαγορεύεται

από την προϋφιστάμενη νοηματική τάξη και

από τις (ούτως ή άλλως αυθαίρετες και απροσδιόριστες) αρχιτεκτονικές επιλογές του σχεδιαστή

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η Ασκηση του Εργαστηρίου - που εντοπίζεται στην περιοχή ανάμεσα στη Λιμενική Ζώνη, την Ανατολική κοίτη του χειμάρρου Κραυσίδωνα, το κτίριο των ΚΤΕΛ και τα Παλιά – αφορά στην παραγωγή τριών τουλάχιστον εναλλακτικών απαντήσεων, που θα προκύπτουν από τη δοκιμή μιας διαφορετικής, κάθε φορά, κεντρικής σχεδιαστικής ιδέας και θα επιχειρούν να ανταποκριθούν σε ή να περιγράψουν διαφορετικά κάθε φορά νοήματα για το συγκεκριμένο χώρο

Η Άσκηση μπορεί να είναι ατομική ή ομαδική (έως τρία άτομα) Οι απαντήσεις μπορούν να συνταχθούν σε όποια γλώσσα αρχιτεκτονικής αναπαράστασης - σχέδια, σκίτσα, μακέτα, video, collage, … και σε όποια κλίμακα ευνοεί την περιγραφή του χαρακτήρα τους