Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΟΑ0410, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,
Εντατικά Εργαστήρια στο εξαμ. 8, ECTS: 2
Διδασκαλία στα Ελληνικά, Μη διαθέσιμο σε φοιτητές ERASMUS

προσφέρεται αποκλειστικά σε φοιτητές και φοιτήτριες του 5ου έτους ή τελειόφοιτους

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Κύριος στόχος του εργαστηρίου είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές τη γνώση του αντικειμένου physical computing μέσα από την πλατφόρμα Arduino και να μπορούν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα άρτιο εικαστικό έργο ενταγμένο στα πλαίσια που ορίζει το αναδυόμενο πεδίο του Open Hardware.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το εργαστήριο εισάγει τo Physical Computing ως ένα δυναμικό σύστημα εργαλείων για το σχεδιασμό και την κατασκευή διαδραστικών εγκαταστάσεων. Physical Computing είναι η κατασκευή διαδραστικών συστημάτων και DIY (do-it-yourself) αντικειμένων με τη χρήση software και hardware. Συστήματα και αντικείμενα με φυσική υπόσταση που μπορούν να διαχειριστούν, να ενσωματώνουν και να επαναδιατυπώνουν σχέσεις με τον φυσικό - αναλογικό κόσμο.

Το Physical Computing δημιουργήθηκε από τους Dan O'Sullivan και Tom Igoe, διδάσκοντες του Interactive Telecommunications Program του New York University. Παραμένει, σύμφωνα με τις αρχές του, ένα δημιουργικό δίκτυο τεχνολογιών και τεχνικών που φιλοδοξεί να γεφυρώσει τον κόσμο της πληροφορίας με τον φυσικό χώρο. Περιλαμβάνει do-it-yourself (DIY) ηλεκτρονική, προγραμματισμό αισθητήρων, λειτουργιών και διαδικασιών που μπορούν να αποτελέσουν από καλλιτεχνικά πειράματα έως χρηστικά αντικείμενα και πρωτοποριακές λειτουργίες. Στην καρδιά του εργαστηρίου και της διαδραστικής εγκατάστασης βρίσκεται το ARDUINO,  μια  πρωτότυπη ηλεκτρονική πλατφόρμα ανοιχτού προγραμματισμού, εύκολη στη χρήση.

Το Arduino έχει δημιουργηθεί για να χρησιμοποιείται από ανθρώπους που δεν έχουν γνώσεις προγραμματισμού όπως καλλιτέχνες, σχεδιαστές, χομπίστες που επιθυμούν να δημιουργήσουν διαδραστικά αντικείμενα και περιβάλλοντα.

Προηγούμενη εμπειρία στον προγραμματισμό είναι ευπρόσδεκτη, αλλά όχι απαραίτητη.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Πέμπτη 20/3, 18:00-21:00, εισαγωγή στο Physical Computing, εισαγωγή στον προγραμματισμό, αρχές κυκλωμάτων συνεχούς ρεύματος

Πέμπτη 27/3, 18:00-21:00, Ψηφιακά Αναλογικά Κυκλώματα, γνωριμία με τους αισθητήρες

Πέμπτη 3/4, 18:00-21:00, Σύνθετες κατασκευές          

Εβδομάδα 7/4 - 11/4, Ανάπτυξη έργων