Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΙV-VI Α: Αρχιτεκτονική Σχολή στη Λάρισα
ΑΣ0407, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ, ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
Αρχ. Σύνθεση Υποχρεωτική με επιλογή στο εξαμ. 6, 8, ECTS: 12
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): Αρχιτεκτονική Σύνθεση/Δημιουργία, Ένταξη στο Δομημένο Περιβάλλον, Κοινωνική Διάσταση του Σχεδιασμού, Οργάνωση Προμελέτης, Στατική Κατασκευών, Εσωτερικό Περιβάλλον, Οικοδομική Τεχνολογία.
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα, Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου, Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.

Στόχος του μαθήματος είναι η μελέτη και ο σχεδιασμός μια καινούργιας αρχιτεκτονικής σχολής στο κέντρο της πόλης της Λάρισας.

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

[Γνώση, Κατανόηση, Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση, Αξιολόγηση]

Σκοπός του μαθήματος είναι να διερευνήσει τις δυνατότητες ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που θα φιλοξενεί και θα ενεργοποιεί μια δημιουργική ακαδημαϊκή ζωή. Η αρχιτεκτονική παρουσία της σχολής στον αστικό περίγυρο και η συνδιαλλαγή της με τα ισχυρά δεδομένα του συγκεκριμένου χώρου είναι ένα επιπλέον ουσιαστικό ζήτημα που θα απασχολήσει τον σχεδιασμό.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στο άμεσο δυναμικό πεδίο του οικοπέδου,  που βρίσκεται στο Ιστορικό κέντρο της Λάρισας βρίσκονται: ο πεζόδρομος της οδού Βενιζέλου και οι εμπορικοί δρόμοι,  υλικές μαρτυρίες από την Νεολιθική Εποχή. η ανασκαφή του ρωμαϊκού θεάτρου, παλαιοχριστιανικά λουτρά του 5ου αι. π.Χ. το Γενί και το Μπαϊρακλί Τζαμί, το Μπεζεστένι τα σημερινά καταστήματα ο ναός του Αγίου Αχίλλειου, το ποτάμι, το πάρκο, οι γέφυρες, ορατές και αόρατες σχέσεις ανθρώπων και πολιτισμών.

Η προσεκτική αναγνώριση αυτού του περιβάλλοντος η κατανόηση των ειδικών συνθηκών, των ιχνών και των ποιοτήτων του συγκεκριμένου χώρου είναι απαραίτητη. Η επιτόπια δραστηριότητα ανίχνευσης και καταγραφής κατά την επίσκεψη στον χώρο θα είναι εξαιρετικά σημαντική.  

Η παρουσία της Σχολής στο αστικό ιστό η σχέση του κτιστού με τους υπαίθριους χώρους, η διατήρηση αύλειων και υπαίθριων χώρων συγκέντρωσης η λειτουργική οργάνωση του κτιρίου, η εισαγωγή του φυσικού φωτός, η υλική και κατασκευαστική έκφραση του οικοδομήματος είναι μερικά από τα καθοριστικά ζητήματα της αρχιτεκτονικής έρευνας.  

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Το κτιριακό πρόγραμμα ζητείται να ικανοποιεί και να περιλαμβάνει τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς χώρους, εργαστήρια, γραφεία διδασκόντων, μικρό αμφιθέατρο εκδηλώσεων, βιβλιοθήκη, χώρους υγιεινής, και υπαίθριους χώρους. Στην σύνταξη της πρότασης θα λάβουμε υπόψη μας τη δομική οργάνωση και άρθρωση, τις λειτουργικές και προγραμματικές απαιτήσεις, τα ζητήματα πρόσβασης και κυκλοφορίας για άτομα με ειδικές ανάγκες.