[Κατανόηση, Ανάλυση, Αξιολόγηση]
Το μαθημα διαπραγματευεται ζητηματα δομικου σχεδιασμου μεσα απο μια διερυμενη τοπολογικη οπτικη, σε αντιδιαστολη με την κυριαρχη τυπολογικη πρακτικη. Κατ’αναλογια με την αρχιτεκτονικη συνθεση, η δομικη συνθεση προσεγγιζεται ως μια ανοιχτη διαδικασια και αναζητωνται οι καταλληλες μεθοδοι και τα εργαλεια για να υπηρετησουν τη συγκεκριμενη υποθεση.
Η προσεγγιση κινειται σε δυο επιπεδα:
- σε εννοιολογικο επιπεδο, διερευναται η συγκροτηση της δομικης συνθετικης ιδεας ως αφηγημα ανοιχτο σε πολλες ερμηνειες
- σε επιχειρησιακο επιπεδο, διερευναται η προοπτικη του υλικου προπλασματος ως εργαλειο διαγραμματικης συλλογιστικης
Με αφετηρια μια υλικη συνθεση ως πρωτολεια συνθετικη δομικη ιδεα, στοχο του μαθηματος αποτελει η συγκροτηση μιας προτασης εργασιας αναφορικα με τη συνθετικη δομη μιας αρχιτεκτονικης κατακευης. Το εγχειρημα αναπτυσσεται μεσα απο μια ακολουθια επαλληλων προσεγγισεων/ διερευνησεων, που επιχειρουν να αποτυπωσουν τις αρχικες επιλογες - αφηρημενες εννοιες που αφορουν χωρικες ποιοτητες και δομικες αρχες - σε μια σειρα υλικων μορφωματων με συγκεκριμενα χαρακτηριστικα.
Σε αυτο το πλαισιο, στοχο αποτελει η συγκροτηση μιας προτασης - υπο τη μορφη υλικου προπλασματος αποκλειστικα - αναφορικα με τη συνθετικη ιδεα μιας αρχιτεκτονικης κατασκευης, με αφετηρια ενα πολιτισμικο δρωμενο - υπο τη μορφη βιντεο.
Το μαθημα συγκροτειται ως μια ακολουθια επαλληλων αναγνωσεων/ασκησεων - που συγκλινουν η αποκλινουν, αλληλοσυμπληρωνονται η αλληλοσυγκρουονται - με στοχο την αποτυπωση συγκεκριμενων η αφηρημενων χαρακτηριστικων του δρωμενου και τη μεταφραση τους σε ποιοτητες της χωρικης συνθεσης η/ και αρχες της δομικης συνθεσης. Το εγχειρημα εκτυλισσεται μεσα απο μια συνεχη διαδικασια μετασχηματισμων με βαση την αντιστιξη μεταξυ ποσοτικων και ποιοτικων προσεγγισεων η εννοιολογικων και υλικων ερμηνειων, μεσα απο την οποια επιχειρειται η συγκροτηση της αντιληψης της χωρικης, οσο και της δομικης, συνθεσης ως δυναμικη οντοτητα - κατ’αναλογια με την χορογραφικη συνθεση.
- Το μαθημα αποτελειται απο μια σειρα αυτοτελων εργασιων, που εντασσονται σε μια ακολουθια με σπονδυλωτη δομη, η οποια ολοκληρωνεται στο τελος του εξαμηνου με την παρουσιαση κ σχολιασμο ολου του υλικου με τη μορφη ενος διαδικτυακου ημερολογιου. Η καθε αυτοτελης εργασια θα εχει διαρκεια 1-2 εβδομαδων, θα ξεκινα στην ταξη, υστερα απο μια εισαγωγη/ συζητηση, κ θα ολοκληρωνεται με την αναρτηση στο blog του μαθηματος κ συντομη παρουσιαση/ συζητηση/ σχολιασμο.
- ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, ειναι καθε σπουδαστης να συμμετεχει ενεργα με την εκπονηση των αυτοτελων εργασιων ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΧΡΟΝΟ, προκειμενου να εξασφαλιζεται η συγχρονη αναρτηση των εργασιων, να ειναι δυνατη η συγκριτικη παρουσιαση των θεματων κ να γινεται οσο πιο δημιουργικη η σχετικη συζητηση/ σχολιασμος.
- ΚΑΘΕ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, θα πρεπει να αποστειλει ΑΜΕΣΑ (εως την Παρασκευη 5 Οκτωβριου 2018) email στη διδασκουσα (ΜΑΡΙΑ ΒΡΟΝΤΙΣΗ mvrontis@arch.uth.gr) προκειμενου να λαβει προσκληση και να εγγραφει στο blog του μαθηματος ωστε να μπορει να παρακολουθει κ να συμμετεχει στις εργασιες.
- *** ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018 ***
- *** Η ΠΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ/ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018***
- Πεπονης, Γ. (2003). Χωρογραφιες. Ο Αρχιτεκτονικος Σχηματισμος του Νοηματος. Εκδοσεις Αλεξανδρεια.
- Deleuze, G., Guattari, F. (1998). A Thousand Plateaus. Massumi, B. University of Minnesota Press.
- Moussavi, F. (2009). The Function of Form. Actar and Harvard Graduate School of Design.
- Reiser, J. (2006). Atlas of Novel Tectonics. Princeton Architectural Press.
- Spuybroek, L. (ed.) (2009). Research & Design: The Architecture of Variation. Thames & Hudson.
δομη; δομικη συνθεση; φορεας; φερων οργανισμος; διαγραμμα; προσομοιωμα (μακετα); τυπολογια; τοπολογια
https://issuu.com/omadakataskevon/stacks/6ed6868b3058420d8e6dfcaea7734a4b
http://issuu.com/omadakataskevon/stacks/7633831104b04e6287a27092efce608d