Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ IΙ
ΑΣ0202, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ,
Υποχρεωτικό στο 4ο εξαμ., ECTS: 12
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): Αρχιτεκτονική Σύνθεση/Δημιουργία, Ιστορία και Θεωρία, Καλές Τέχνες, Πολεοδομικός Σχεδιασμός, Ένταξη στο Δομημένο Περιβάλλον, Κοινωνική Διάσταση του Σχεδιασμού, Οργάνωση Προμελέτης, Στατική Κατασκευών, Εσωτερικό Περιβάλλον, Οικοδομική Τεχνολογία, Κανονισμοί-Νομοθεσία.

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

To οικείο, μαθησιακά και εμπειρικά, ζήτημα της κατοίκησης  αντιμετωπίζεται υπό το πρίσμα της πολλαπλότητας. Τίθενται ζητήματα συνύπαρξης, σχέσεων μεταξύ κατοικιών, πυκνότητας, ιεράρχησης. Παράλληλα αναφαίνονται ζητήματα σχέσης μεταξύ του ιδιωτικού και του δημόσιου τόσο στη σχέση του κτιρίου με το αστικό περιβάλλον όσο και στην εσωτερική δομή του. Τέλος, εισάγεται η έννοια του προγράμματος ως κωδικοποίησης και οργάνωσης του ανθρωπολογικού και τεχνικού περιεχομένου.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες καλούνται να συνθέσουν ένα κτίριο πολλαπλών κατοικιών σε συγκεκριμένο οικόπεδο στην πόλη του Βόλου.

Με μια σειρά εβδομαδιαίων ασκήσεων στην αρχή του εξαμήνου οι σπουδαστές ενθαρρύνονται να διερευνήσουν και να αποκωδικοποιήσουν τις δεδομένες αντιλήψεις γύρω από το θέμα: πολυκατοικία, κτίριο κατοικιών, διαμερίσματα κλπ - κάθε πιθανός τίτλος υπονοεί ταυτόχρονα ένα κτιριακό τύπο και μια συνθετική προσέγγιση.

Ο σχεδιασμός του κτιρίου πολλαπλών κατοικιών που ακολουθεί αντιμετωπίζει κατ’ αρχήν το συνθετικό αντικείμενο σε σχέση με τους προβληματισμούς που τέθηκαν στη διάρκεια των πρώτων ασκήσεων εισάγοντας σταδιακά στοιχεία λειτουργίας, ανθρωπομετρίας, υλικότητας και αντίληψης του χώρου μέσα στο συγκεκριμένο αστικό περιβάλλον. Δίνεται ιδιαίτερο βάρος στην εμπέδωση της διαδικασίας του σχεδιασμού ως μια μεθοδική εξέλιξη από την εννοιολογική πρόθεση προς την υλική κατασκευή.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Θα αξιολογηθεί η επιμέλεια στη αναλυτική προσέγγιση, η διαύγεια της συνθετικής ιδέας και ο πλούτος της επεξεργασίας, η πληρότητα των αναπαραστάσεων, η προσπάθεια και η συμμετοχή καθ’ όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου.