Μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων του 1ου κύκλου (χειμερινό εξάμηνο) οι φοιτητές/τριες αναμένεται:
- Να έχουν εξοικειωθεί με εξειδικευμένο λεξιλόγιο όρων της επιστήμης τους και χαρακτηριστικά της δομής της αγγλικής γλώσσας
- Να μπορούν να επιτελέσουν επικοινωνιακές πράξεις στα αγγλικά αναφορικά με θέματα της ειδικότητάς τους
- Να επιχειρηματολογούν προφορικά, εκφράζοντας την άποψή τους για τις ιδέες του κειμένου ή αναφορικά με τις απόψεις των συμφοιτητών/τριών τους
- Να κατανοούν ακαδημαϊκά κείμενα στην αγγλική γλώσσα
- Να χρησιμοποιούν στρατηγικές κατανόησης προφορικού λόγου στα αγγλικά για θέματα της επιστήμης τους.
Οι στόχοι του μαθήματος αγγλικών για φοιτητές του τμήματος αρχιτεκτόνων μηχανικών αφορούν έννοιες και τεχνικούς όρους της αρχιτεκτονικής, καθώς και στην ανάπτυξη των ικανοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου. Κατά συνέπεια, το υλικό διδασκαλίας βασίζεται σε κείμενα και οπτικο-ακουστικό υλικό με θέματα αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος. Οι σπουδαστές/τριες εξασκούν όλες τις δεξιότητες καθώς μαθαίνουν να μιλούν, να διαβάζουν, να γράφουν και να επικοινωνούν στα αγγλικά σε επίπεδο ανάλογο με τις προϋπάρχουσες γνώσεις και δεξιότητες του καθενός/καθεμιάς.
Το μάθημα πραγματοποιείται με βάση την επικοινωνιακή (communicative) και μαθητοκεντρική (learner-centered) προσέγγιση, όπου οι φοιτητές/τριες αναπτύσσουν δεξιότητες γλωσσικής επικοινωνίας στην αγγλική γλώσσα (επίπεδο γραπτού και προφορικού λόγου) και επιδιώκεται η ενεργή εμπλοκή τους στο μάθημα και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους και με τη διδάσκουσα. Η μάθηση διευκολύνεται από πρωτότυπο υλικό, ιστοσελίδες, βίντεο, φωτογραφίες και γενικά υλικό στο διαδίκτυο. Θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, εργασία σε ζευγάρια και θα δοθεί έμφαση στην απόκτηση εξειδικευμένου λεξιλογίου και στην ανάγνωση ακαδημαϊκών κειμένων.
Η αξιολόγηση του μαθήματος βασίζεται σε γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
Διδακτέα - εξεταστέα ύλη και βιβλιογραφία του μαθήματος:
Ως διδακτέα και εξεταστέα ύλη του μαθήματος θεωρούνται τα περιεχόμενα των μαθημάτων (διαλέξεις, γλωσσικές/επικοινωνιακές δραστηριότητες), το διδακτικό υλικό, καθώς και επιλεγμένες ενότητες από το διδακτικό εγχειρίδιο.
Kolethra, E. (2015). Getting Familiar with Technical English. For Architects, Civil Engineers and Surverying Engineers. Athens: New Tech Pub.
Stathopoulou, M. (2016). Technical English for Architects, Civil Engineers and Surveying Engineers. A Learner-Centered Approach. Athens: Symmetria Publications.
Corder, J. W. & Ruszkiewicz, J. J. (1989). Handbook of Current English. Glenview, Ill.: Scott, Foresman.
αγγλικά