Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΟΑ0202, ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ,
Επιλογής στο εξαμ. 6, 8, ECTS: 3

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΟΥΚΑΚΗΣ

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Στόχος του μαθήματος είναι να διερευνηθούν τα χαρακτηριστικά του χώρου στα βιντεοπαιχνίδια. Τα βιντεοπαιχνίδια δεν αποτελούν απλώς προϊόντα αιχμής της ψηφιακής τεχνολογίας και κουλτούρας αλλά, ταυτόχρονα, δυναμικά, ευρύτατης διάδοσης προϊόντα, που εκφράζουν και διαμορφώνουν τις σύγχρονες κοινωνικές πεποιθήσεις και συμπεριφορές σχετικά με την αντίληψη των χώρων που αναπαριστούν, γεγονός που καθιστά ερευνητικά πολύτιμη και μεθοδολογικά αναγκαία τη μελέτη και την ανάλυσή τους ως εργαλείων αναπαράστασης του χώρου στο πλαίσιο της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα εστιάζει στη σχέση της αρχιτεκτονικής με τα βιντεοπαιχνίδια. Οι σπουδαστές θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα βιντεοπαιχνίδια και να εξοικειωθούν με κάποια από τα κύρια χαρακτηριστικά τους (ειδικότερα με τις έννοιες του ψηφιακού χώρου, του κυβερνοχώρου, καθώς και τη σημασία της αναπαράστασης και της οπτικοακουστικής γλώσσας). Στη συνέχεια, θα κληθούν να ερευνήσουν και να σχολιάσουν τα χαρακτηριστικά αυτά και κατόπιν να τα χρησιμοποιήσουν δημιουργικά ως εργαλεία, για να κατανοήσουν και να επινοήσουν μία νέα σχέση βιντεοπαιχνιδιού και αρχιτεκτονικής. 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

SALEN, Katie, ZIMMERMAN, EricRules of Play: Game Design Fundamentals. The MIT Press, 2003.

WOLF, Mark. The Medium of the Video Game. University of Texas Press, 2002.

MAYRA, Frans. “An introduction to games studies: games in culture”, SAGE, 2008.

KRESS,Gunther, VAN LEEUWEN,Theo. Multimodal Discourse, Bloomsbury USA, 2001.

JUUL, Jesper. Half-Real: Video Games between Real Rules and Fictional Worlds. The MIT Press, 2011.

NITSCHE, Michael. Video Game Spaces: Image, Play, and Structure in 3D Worlds. The MIT Press, 2008.

P.WALZ, Steffen. Toward a Ludic Architecture: The Space of Play and Games. ETC Press, 2010.