Επιλογής στο εξαμ. 6, 8, ECTS: 3
[Ανάλυση, Σύνθεση]
Η επινόηση ιδιοσυγκρασιακών μεθόδων δημιουργικής διαδικασίας.
Μεθοδολογία της δημιουργικής διαδικασίας. Στο μάθημα αυτό σχεδιάζεται ένας χώρος εμπειρίας υπό κλίμακα, η χρήση του οποίου προσδιορίζεται από το πρόγραμμα που επινοεί κάθε φοιτητής.
Αφετηρία του μαθήματος είναι ο αυστηρά προσωπικός ονειρικός χώρος. Η αρχική σύλληψη περνάει από συνεχόμενα στάδια επεξεργασίας που δανείζεται στοιχεία από τη φυσιολογία του ονείρου και την «ονειρική διαδικασία». Ο όρος «ονειρική διαδικασία» δεν υπονοεί κάποιον συμψηφισμό, αλλά ορίζεται από τον αυστηρά προσωπικό τρόπο που ο καθένας βιώνει τις ονειρικές του εμπειρίες, από τον τρόπο δηλαδή που παράγει διαδοχικές εικόνες και συναισθήματα χωρίς την βοήθεια του αμφιβληστροειδούς και της λογικής κρίσης.
Υποβιβάζοντας την κυρίαρχη όραση τόσο στο πεδίο της αντίληψης όσο και στη διαδικασία παραγωγής χώρου και εικόνων, ένα φανταστικό σενάριο βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη μέχρι το στάδιο της υλοποίησης. Τα δίπολα λογικό – παράλογο, αναμενόμενο – απρόσμενο, επανάληψη – παύση είναι διαδικασίες από τις οποίες το φανταστικό σενάριο περνάει και επιστρέφει διαρκώς μέχρι την οριστικοποίησή του.
Το μάθημα εξελίσσεται με εισηγήσεις και διορθώσεις της μίας μεγάλης άσκησης που διαρκεί όλο το εξάμηνο.
Για την τελική αξιολόγηση, εκτιμάται η παρουσία του φοιτητή στο μάθημα και η συχνότητα των διορθώσεων.
Η αρτιότητα της εκτέλεσης, η πρωτοτυπία και η ιδιοσυγκρασιακή προσέγγιση του θέματος είναι τα στοιχεία που αξιολογούνται για την τελική βαθμολόγηση της άσκησης που παραδίδεται στο τέλος του εξαμήνου.
Περι μνήμης. Κωστής Παπαγιώργης, εκδ. Καστανιώτη
Η Μεταμόρφωση του κοινότοπου, εκδ. Μεταίχμιο
Όνειρο, Μέθοδος, Μνήμη