Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Ομαδική εργασία, Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα, Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.
[, Γνώση, Κατανόηση, Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση, Αξιολόγηση]
To οικείο, μαθησιακά και εμπειρικά, ζήτημα της κατοίκησης αντιμετωπίζεται υπό το πρίσμα της πολλαπλότητας. Τίθενται ζητήματα συνύπαρξης, σχέσεων μεταξύ κατοικιών, πυκνότητας, ιεράρχησης. Παράλληλα αναφαίνονται ζητήματα σχέσης μεταξύ του ιδιωτικού και του δημόσιου τόσο στη σχέση του κτιρίου με το αστικό περιβάλλον όσο και στην εσωτερική δομή του. Τέλος, εισάγεται η έννοια του προγράμματος ως κωδικοποίησης και οργάνωσης του ανθρωπολογικού και τεχνικού περιεχομένου.
Οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες καλούνται να συνθέσουν ένα κτίριο πολλαπλών κατοικιών σε συγκεκριμένο οικόπεδο στην πόλη του Βόλου.
Με μια σειρά εβδομαδιαίων ασκήσεων στην αρχή του εξαμήνου οι σπουδαστές ενθαρρύνονται να διερευνήσουν και να αποκωδικοποιήσουν τις δεδομένες αντιλήψεις γύρω από το θέμα: πολυκατοικία, κτίριο κατοικιών, διαμερίσματα κλπ - κάθε πιθανός τίτλος υπονοεί ταυτόχρονα ένα κτιριακό τύπο και μια συνθετική προσέγγιση.
Ο σχεδιασμός του κτιρίου πολλαπλών κατοικιών που ακολουθεί αντιμετωπίζει κατ’ αρχήν το συνθετικό αντικείμενο σε σχέση με τους προβληματισμούς που τέθηκαν στη διάρκεια των πρώτων ασκήσεων εισάγοντας σταδιακά στοιχεία λειτουργίας, ανθρωπομετρίας, υλικότητας και αντίληψης του χώρου μέσα στο συγκεκριμένο αστικό περιβάλλον. Δίνεται ιδιαίτερο βάρος στην εμπέδωση της διαδικασίας του σχεδιασμού ως μια μεθοδική εξέλιξη από την εννοιολογική πρόθεση προς την υλική κατασκευή.
Θα αξιολογηθεί η επιμέλεια στη αναλυτική προσέγγιση, η διαύγεια της συνθετικής ιδέας και ο πλούτος της επεξεργασίας, η πληρότητα των αναπαραστάσεων, η προσπάθεια και η συμμετοχή καθ’ όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου.