Το σχολείο είναι μάλλον το πιο οικείο σε όλους μας είδος κτιρίου μετά την κατοικία. Η σχεδιαστική του προσέγγιση από σπουδαστές αρχιτεκτονικής έχει δύο κύριους εκπαιδευτικούς στόχους:
Ο πρώτος είναι κατ' εξοχήν μαθησιακός και έχει να κάνει με την περαιτέρω εξοικείωση των σπουδαστών με τη σχολική κτιριολογία και όλα τα ζητήματα που συνυφαίνονται με το συγκεκριμένο κτιριολογικό πρόγραμμα και την αστική συνθήκη του.
Ο δεύτερος είναι ερευνητικός και, με δεδομένη την οικειότητα του προγράμματος, απομαθησιακός -οι σπουδαστές επιχειρούν σχεδιαστικά να διατυπώσουν ένα σχέδιο ευρύτερα πειστικό και αποπροσωποιημένο που να υπερβαίνει την όποια ατομική σχολική εμπειρία τους και να προβάλει μια αυτόνομη αρχιτεκτονική και προγραμματική πρόταση σε αναφορά με γενικότερα ζητήματα της παιδείας και της πόλης.
Το αντικείμενο του εργαστηρίου είναι ο σχεδιασμός ενός σχολικού κτιρίου (γυμνάσιο και λύκειο, 240 μαθητές) στην πόλη.
Το project διαρκεί όλο το εξάμηνο και δομείται γύρω από μια σειρά ασκήσεων που αναφέρονται στην καταγραφή και παρουσίαση της υποκειμενικής εμπειρίας της κάθε ομάδας σπουδαστών, στη διαμόρφωση του κτιριολογικού προγράμματος τόσο ως brief όσο και ως μανιφέστο, στο οικόπεδο και την αστική συνθήκη του, και στις φάσεις της εξέλιξης κάθε πρότασης.
Η διαδικασία του εργαστηρίου φέρνει στο προσκήνιο, ευπρόσδεκτα και αναπόφευκτα, μια σειρά από ανοικτές μετα-αφηγήσεις σχετικές με το στενό κτιριολογικό αντικείμενο. Το εκπαιδευτικό σύστημα και γενικότερα η παιδεία, η εξουσία και η ελευθερία, η ατομικότητα και το πλήθος κλπ: επιζητείται η ερμηνεία, εξειδίκευση και “υλικοποίηση” των ζητημάτων μέσω του συσχετισμού τους με το συγκεκριμένο, κάθε φορά, σχεδιαστικό project.
Θα αξιολογηθεί η συνέπεια και η συνέχεια της συνθετικής επεξεργασίας, η διανοητική φιλοδοξία της επινόησης (concept), η πληρότητα των αναπαραστάσεων, η γενικότερη προσπάθεια και η συμμετοχή καθ’ όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου.
http://www.ktyp.gr