Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English

Την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 στις 19:00 (αίθ. Δ) και στο πλαίσιο του μαθήματος ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ θα λάβει χώρα διάλεξη-συζήτηση με τη Μάνια Μπενίση, φωτογράφο-MSc Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός ΕΜΠ με τίτλο: Ο Flusser και ο Barthes ως ερμηνευτικό υπόστρωμα της φωτογραφικής πράξης πλαισιωμένη με παραδείγματα από την τρέχουσα φωτογραφική της πρακτική.

H Μάνια Μπενίση σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Ε.Μ.Π. MSc ‘Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός’, στο Imperial College -ως υπότροφος της Ακαδημίας Αθηνών- MSc Rock Mechanics engineering και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη Σχολή Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος. Έχει ερευνήσει θεωρητικά και καλλιτεχνικά την έννοια του Ανθρωπόκαινου στην αθηναϊκή γειτονιά του Ελαιώνα και σχετικά κείμενα και έργα της έχουν δημοσιευτεί στην έκδοση ΦΡΜΚ και σε πρακτικά συνεδρίων. Είναι επιστημονικός συνεργάτης των καλλιτεχνών Joana Hadjithomas and Khalil Joreige στην παραγωγή έργων τους για το Ανθρωπόκαινο για το Centre Pompidou (2017-2018), έργο UNCONFORMITIES (Prix Marcel Duchamp2017), καθώς και για την 58η Venice Biennale (2019), έργο SARCOPHAGES. Είναι επίσης φωτογράφος (@mbenissi). Το φωτογραφικό της έργο εστιάζεται στο μεταίχμιο Τέχνης & Επιστήμης (scientific art). Εργα της ανήκουν στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στην γκαλερί ΜΑΡΤΙΝΟΣ και έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
 
© Μάνια Μπενίση

 
την Πέμπτη 12/12 στις 16:00 στην αίθουσα Ζ θα γίνει η διάλεξη με τίτλο "Καλλιτέχνες, αρχαιολόγοι και φυσιοδίφες" του Γιώργη Νουκάκη, αρχιτέκτονα-μηχ ΕΜΠ, MSc ΣΥΜβιώσεις ΠΘ.
 
Στα πλαίσια των μαθημάτων Θεωρία Τοπίου 9ου εξαμήνου και της Αρχιτεκτονικής Σύνθεσης III-Vα "Ανακατασκευές του Εδάφους".

Οι εικόνες είναι του Mark Dion, έργο Tate Thames Dig (1999)

 
Την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου και ώρα 17:00 (αίθ. Ζ) στο πλαίσιο του μαθήματος ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ η Μερόπη Ζαβλάρη, θεωρητικός τέχνης και υποψ. διδακτόρισσα του ΤΑΜ, θα πραγματοποιήσει διαδικτυακή διάλεξη με τίτλο "Προς μια μπαρόκ μεθοδολογία", στο πλαίσιο της οποίας θα παρουσιάσει πτυχές της εν εξελίξει διδακτορικής της διατριβής, την οποία εκπονεί στο ΤΑΜ με τίτλο "Ο Χώρος της Εικόνας: Το Αόρατο Ορατό". Περισσότερα εδώ.

Σε περίπτωση ενδιαφέροντος να συμμετάσχετε, επικοινωνήστε εδώ: fparaforou@uth.gr

εικόνα: Alberto Giacometti, Το Παλάτι στις 4 μ.μ., 1932

 

Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου (αίθουσα Δ, 18:00) και στο πλαίσιο του μαθήματος επιλογής ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ θα πραγματοποιηθεί διάλεξης της Στέλλας Χαχάλη με τίτλο "Σκηνοθετημένη διαμεσικότητα".

Η σκηνοθετημένη διαμεσικότητα περιγράφει ένα φαινόμενο, κατά το οποίο τουλάχιστον δύο διαφορετικά μέσα, όπως η ζωγραφική και η λογοτεχνία για παράδειγμα, έρχονται σε επαφή μέσα σε ένα μόνο μέσο, σκηνοθετώντας το ένα το άλλο. Το μέσο, συνεπώς, προσλαμβάνεται ως ανοιχτό πεδίο δυνατοτήτων και εντάσεων: μια λογοτεχνική μορφή εμφανίζεται σαν να ήταν εικόνα, ή μια εικαστική λεπτομέρεια αρχίζει να αφηγείται με τον τρόπο που μιλούν οι λέξεις. Για να αναλυθεί αυτό το φαινόμενο, τα μέσα της εικόνας και του λόγου θα παρουσιαστούν ως σώματα που κινούνται, αγγίζονται και ανταλλάσσουν δώρα πάνω σε ένα διαμεσικό πλάτωμα. Προτείνονται σε αυτό το πλαίσιο, κάποιες κατηγορίες (όπως η Stimmung) ως νομαδικές φιγούρες, οι οποίες, μέσα από την περιπλάνησή τους σε διαφορετικά εννοιολογικά πεδία, φθάνουν στο πεδίο της διαμεσικότητας, αισθητικοποιούνται και συντελούν στην χαρτογράφηση νέων διακαλλιτεχνικών μονοπατιών. Μια σειρά παραδειγμάτων από την παγκόσμια λογοτεχνία και τέχνη θα παρουσιαστούν ως σημεία αναφοράς, για να διερευνηθεί αυτό το ερευνητικό πεδίο.

Η Στέλλα Χαχάλη αποφοίτησε από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο στη Συγκριτική Φιλολογία (Σύγκριση λογοτεχνίας με άλλες τέχνες) από το Πανεπιστήμιο του Πότσνταμ με υποτροφία του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ. Λαμβάνοντας υποτροφία από το προαναφερθέν ίδρυμα, ολοκλήρωσε επίσης την διδακτορική διατριβή της με διαπανεπιστημιακό πρόγραμμα συνεπίβλεψης (Cotutelle) μεταξύ του Πανεπιστημίου του Πότσνταμ και του ΕΚΠΑ με τίτλο «Σκηνοθετημένη διαμεσικότητα: Η περιπλάνηση των αισθητικών κατηγοριών μεταξύ λόγου και εικόνας». Θεματικοί της τομείς: σκηνοθετημένη διαμεσικότητα, αισθητική των μέσων, στρατηγικές και ποιητικές της οπτικοποίησης, αφήγηση σε κείμενα και εικόνες. Έχει οργανώσει και συμμετάσχει σε διεθνή διεπιστημονικά προγράμματα μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου του Πότσνταμ («Η Οδύσσεια του Διαμεσικού Χώρου» [2023], «Ανάμεσα στο μελάνι, το χρώμα και τα bits: Σχετικά με την Υλικότητα των Τεχνών» [2022], «Αθήνα-Πότσδαμ: Ένας Διαμεσικός Διάλογος για την έννοια του κλασσικού» [2019]). Επί του παρόντος ξεκινάει μεταδιδακτορική έρευνα στο ΕΚΠΑ με θέμα «Μ. Χάκκας: Η αισθητική της μικρο-γραφίας» και παραδίδει σεμινάρια για την διαμεσικότητα σε πολυχώρους τέχνης. Έχει δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

εικόνα: Anthony Guerrée, Bergotte, από την σειρά Les Assises du Temps Perdu, 2019

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ θα λάβει χώρα την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου στις 17:00 στην αίθουσα Ζ διαδικτυακή διάλεξη της σύγχρονης εικαστικού Στεφανίας Στρούζα με τίλο "Ρημαγμένη όχθη. Διαβάζοντας τον Heiner Müller στην ακτή της Ελευσίνας."

Η Στεφανία Στρούζα (1982) είναι εικαστικός. Η καλλιτεχνική της έρευνα και πρακτική διερευνάπολιτιστικές αφηγήσεις διαφορετικών χρονικών περιόδων και τον τρόπο που αυτές αλληλεπιδρώντας παράγουν νέες υβριδικές ταυτότητες. Μέσα από γλυπτικά έργα και εγκαταστάσεις επιχειρούνται συσχετισμοί μεταξύ του συμβολικού κόσμου των αντικειμένων και των εννοιών της χρονικότητας, της σωματικότητας και της γεωγραφίας. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. 

Περισσότερα εδώ.

Φωτογραφία:
"Εγώ το θαλάσσιο ταξίδι, εγώ η κατάληψη της γης" | Άποψη εγκατάστασης στο Παλαιό Ελαιουργείο, Ελευσίνα | 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΕΣΩ MS TEAMS - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΕΣΩ e-class
Πληροφορίες: fparaforou@uth.gr

 

Διαδικτυακή ενημέρωση Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024  6:00 μ.μ. στο Teams [Link]

Εκπαιδευτικό Ταξίδι στα πλαίσια του μαθήματος Σχεδιασμός ιερών χώρων του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.
Διδάσκων: Θεοκλής Καναρέλης

Το ταξίδι μας θα ξεκινήσει από τον νότο. Θα περιηγηθούμε για δεκαπέντε μέρες προς την καρδιά της  Ινδοκίνας, στα σύνορα της Βιρμανίας και του Λάος, θα επισκεφτούμε παλάτια, χωριά και πόλεις, κάστρα και πλωτές αγορές, θα δούμε ναούς και παζάρια, ξαπλωμένους Βούδες, θα διασχίσουμε ποτάμια και θα επισκεφτούμε φυλές απόμακρες από το σύγχρονο πολιτισμό,  χωριά, καταρράκτες, σιδηροδρομικούς σταθμούς, σμαραγδένια και χαρούμενα αγάλματα, στούπες και ιερούς χώρους του Βουδισμού, σπηλιές, τάφρους και αρχαία τείχη.

Παρακαλώ πολύ ενημερώστε με για τη πρόθεση συμμετοχής σας άμεσα, λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος για αυτό.

Οργάνωση και υπεύθυνος για το ταξίδι είναι ο καθηγητής Θεοκλής Καναρέλης.

Για πληροφορίες και για εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής στην ενημέρωση για το ταξίδι επικοινωνήστε με τον υπεύθυνο  στο kanarelis@gmail.com

 

Την Τετάρτη 27.11. στις 17:00 στην αίθουσα Ζ και στο πλαίσιο του μαθήματος ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ θα πραγματοποιηθεί διάλεξη της σύγχρονης καλλιτέχνιδας Μαίρης Ζυγούρη με τίτλο: /WORK-IN-PROCESS/: ερευνητικές πρακτικές και ιδιοτοπικές επιτελέσεις ανοιχτής έκβασης.  

Στη διάλεξή της η Μαίρη Ζυγούρη ερευνά, αναπαριστά και ανασυνθέτει την πολιτική και ποιητική του αρχείου. Οι δημόσιες δράσεις της στο «πεδιο», και οι περφόρμανς της αποτελούν στοχασμούς. Η μνήμη, το τραύμα, τα συστήματα εξουσίας, παρακολούθησης, λογοκρισίας, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι σχέσεις μεταξύ ανθρώπων και ζώων, είναι ζητήματα που θίγει μέσω της καλλιτεχνικής της γλώσσας. Το έμφυλο σώμα της λειτουργεί ως όχημα και μέσο άρθρωσης πολιτικών και πολιτιστικών εγγραφών.Το κοινό συμμετέχει  σε ένα κοινωνικό, ποιητικό τελετουργικό μεταξύ διαμαρτυρίας, πορείας και ομαδικού παιχνιδιού. Η χρονικότητα και ο τόπος δράσης, που κάθε φορά δρά, καθορίζει και τον χαρακτήρα της Περφόρμανς.(site –specific performance).

H Mαίρη Ζυγούρη γεννήθηκε στην Αθήνα (1973). Zει και εργάζεται μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1994-2000). Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές (FINE ARTS) στο Chelsea College of Art and Design του Λονδίνου (2001-2004). Εκφράζεται με ποικίλα εκφραστικά μέσα (video, εγκαταστάσεις, κολλάζ,ζωγραφική) έχοντας ως σταθερό σημείο αναφοράς την Performance. Οι δράσεις της εκτυλίσσονται συνήθως σε δημόσιους χώρους. Ο τόπος που κάθε φορά επιλέγει, καθορίζει και τον χαρακτήρα του έργου.(site–specific). Οι δράσεις της οργανωμένες και προετοιμασμένες λεπτομερώς, προκαλούν την απρόβλεπτη επενέργεια και την κριτική συμμετοχή του κοινού. Το σώμα λειτουργεί ως όχημα και μέσο άρθρωσης πολιτικών και πολιτιστικών εγγραφών. To συλλογικό σώμα των θεατών/συμμετεχόντων που προκύπτει, γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι μιας σύγχρονής υβριδικής συλλογικής «τελετουργίας».

Επιλεγμένες  πρόσφατες εκθέσεις και περφόρμανς:
2023
- «EX CORPO» Ατομική έκθεση στο Μουσείο Λαικής Τέχνης και Παράδοσης Αγγελική Χατζημιχάλη (OΠΑΝΔΑ) σε επιμέλεια του Χριστόφορου Μαρίνου, Αθήνα (GR)

2022
- «Ποιός είναι ο τρίτος που βαδίζει πάντα πλάι σου;»Ιδιοτοπική(site-specific) Περφόρμανς στο Ρωμαικό Υδραγείο “Acqua Augusta” στη Ναπολη. Διοργάνωση: Underneath the Arches(contemporary art residency), σε επιμέλεια Chiara Pirozzi and Alessandra Troncone, Νάπολη

2021
- «ΛΥΣΙΣ» Ιδιοτοπική (site-specific) Περφόρμανς στον Αρχαιολογικό χώρο του Αμφιαρείου Ωρωπού,  με την υποστήριξη του ΝΕΟΝ Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης και την προσωρινή παραχώρηση του αρχαιολογικού χώρου από το Τμήμα Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και Μουσείων / Εφορία Αρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής.

2020
- «ΕΝΥΠΝΙΟ» Ιδιοτοπική (site-specific) Περφόρμανς στον Αρχαιολογικό χώρο του Paestum (Ποσειδωνία), με την υποστηριξη του Fondazione Gatto και  την προσωρινή παραχώρηση του Parco Archeologico di Paestum. Capaccio, (ΙΤ).  
-«Αρχεία Ονείρου: Τα όνειρα ως δομικό υλικό καλλιτεχνικής δημιουργίας και  πρακτικής», INSPIRE PROJECT 2020 Ατομική έκθεση με έργα από 2014-2020, Καλεσμένη Εισηγήτρια καλλιτέχνης του 20ήμερο Βιωματικό Εργαστήριο και έκθεση με έργα που παράχθηκαν κατά την διάρκεια του εργαστηρίου, στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο ΤεχνώνΘεσσαλονίκης(GR) επιμελήτρια Θούλη Μυρσιλόγλου. Συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).  
-«Στα ΊΧΝΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ», ψηφιακή παράσταση σε πλατφόρμα «zoom», σε συνεργασία με την σκηνοθέτη Θεάτρου, Έλλη Παπακωνσταντίνου. Με την υποστήριξη του Υπουργείο Πολιτισμού,Arts Council της Σουηδίας(Kulturrådet) και την Σουηδική Πρεσβεία στην Ελλάδα

2019
- Έκθεση συνολικoύ έργου. Υποψήφια διδάκτωρ στην Α.Σ.Κ.Τ. για την θέση Επίκουρου/Αναπληρωτή Καθηγητή με γνωστικό αντικείμενο:«Περφόρμινγκ Αρτ, επιτελεστικές καλλιτεχνικές δράσεις, το Σώμα ως εκφραστικό μέσο στο πεδίο των Εικαστικών Τεχνών και της Σύγχρονης Τέχνης», στον εκθεσιακό χώρο «Νίκος Κεσσανλής» στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας

2018
- «Η αλήθεια είναι πάντα μία άλλη», Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης(ΕΜΣΤ) σε διάλογο με τη Galleria Nazionale d’Arte Moderna e Contemporanea (GNIAM), Ρώμη
- “Resilient Futures” (Ανθεκτικά Μέλλοντα), Polyeco Contemporary Art Initiative στο Κέντρο  Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στη  Θεσσαλονίκη  

2017  
- «Μαθαίνοντας από την Αθήνα», Ντοκουμέντα 14 , Αθήνα- Κάσσελ, «Περικύκλωμα/ M.K. 1979M.Z 2017», Μακρόχρονο πρότζεκτ, με βάση την κοινότητα. Συλλογική Επιτέλεση και Βίντεο εγκατάσταση στο Μνημείο Μανδρα Μπλόκου Κοκκινιάς και στο Palai Bellevue στο Κάσσελ
- «Το ναυάγιο. Είναι η Τεχνη μόνη;» ( The Raft. Art is (not) Lonely;), επιμέλεια: Jan Fabre and Johanna De Vos, Τριενάλε Οστάνδης. Βίντεο εγκατάσταση στο Μουσείο Mu.ZEE, Οστάνδη

2016
- «Έυθραστο σώμα-υλικό σώμα (Fragile body – Material Body)», 3rd Venice International Performance Art Week,  "Το όνειρο της Αντιγόνης», Palazzo Morra, Βενετία
- Τέχνη , πάλη και πόλη (Art, Struggle, and the City:), Dutch Art Institute,(D.A.I.), στο Άνρεμ, Ολλανδία  
- [OUT] TOPIAS, Περφόρμανς και υπαίθριος / δημόσιος χώρος, Ελληνική Εθνική Συμμετοχή στη 13η Διεθνής Έκθεση Prague Quadrennial of Performance Design and Space. Έκθεση Μουσείο Μπενάκη  Κτήριο της Οδού Πειραιώς, Aθήνα

2015
- «Ο Λουτρός του Συντάγματος»,Cittadellarte-Fondazione Pistoletto, I.K.S.V., Ίσταμπουλ
- «Ομόνοια»,6th Μπιενάλε Αθήνας και το ΙΣΕΤ-Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, Aθήνα  
- «Movimento in semi-libertà» («Κίνηση σε ημί-ελευθερία»), I.C.E  e Teatro Pubblico Pugliese, Fondazione Museo Pino Pascali  

2014
- «VENUS OF THE RAGS\IN TANSIT\ΕΛΕΥΣΙΣ, 2014», «Η Αφροδίτη των Κουρελιών» Φεστιβάλ Αισχυλείων, Μουσείο Κανελλόπουλου, Ελευσίνα  

2013
- LABORINTUS, (Ατομική Έκθεση), Gallery Dino Morra Arte Contemporanea, Νάπολη
2012
- «Δικαίωμα Αρχείου 1», Βίντεο εγκατάσταση, ΙΣΕΤ-Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, Aθήνα  

2010
- «Ρευστοποιήσεις» (Zωντανή Περφορμανς), IILA, Istituto Italo-Latino Americano, Ρώμη  
- ZOOPOETICS-ZOOPOLITICS (Ατομική Εκθεση) στην γκαλερί Studio Stefania Miscetti, Ρώμη  

2009
- «Παχυντικά κελλιά», εγκατάσταση στο Bey Hamam, «ΔΡΑΣΙΣ», 2η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης  
- “ΒΟΗΘΕΙΑ” Περφόρμανς στην Σιδηροδρομικό Σταθμό (ΟΣΕ) ,1ο Φεστιβάλ Περφόρμανς Θεσσαλονίκης

Το 2017  εκδόθηκε  μονογραφία  (βιβλίο-καταλόγος) με τίτλο: Μαίρη Ζυγούρη, “Venus of the rags/IN TRANSIT/Eleusis.2014”,  «Αφροδίτη των κουρελιών/ΕΛΕΥΣΙΣ/ 2014, με την χρηματοδότηση της Compagnia di San Paolo (Τορίνο), του Ιδρύματος  Fondazione Pistoletto και του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Ελευσίνας.

Το 2012  βραβεύτηκε απο την Ενωση Τεχνοκριτών  (ΑICA Hellas).

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ III-V Β: ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, ΧΩΡΙΚΕΣ ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΤΥΠΗΣ ΜΝΗΜΗΣ θα πραγματοποιηθεί διάλεξη από τον Irgen Salianji με τίτλο "Προς ένα συμμετοχικό μουσείο", την Τετάρτη 13/11/24 και ώρα 18:00. Η διάλεξη θα λάβει χώρα στο MS-ΤΕΑΜS σε σύνδεσμο που θα ανακοινωθεί στο e-class.

Δείτε την αφίσα.

 

Αμφιθέατρο, Τρίτη 5/11/2024, ώρα 9:00μμ

Text-to-image, image-to-image, and more recently, text-to-vector Machine Learning (ML) models have been increasingly pervading contemporary architectural practice and pedagogy. And yet, Find and Replace operations, fundamental for any ML model —and essential in Word, Excel, or Photoshop for that matter— have yet to be implemented in Computer-Aided Design (CAD). How would ever be possible to have a generous implementation of symbolic (classical) or neural (non-classical) computational models in design when the most fundamental operations of all —vector-based Find and Replace shape operations— have not been properly implemented in CAD?  The talk discusses the current state of Shape Machine, a shape-rewrite computational system that features vector-based shape find and rewrite operations and a logical processing framework to literally allow drawing programming code for searching and editing CAD models by drawing shapes. The software is developed at the Shape Computation Lab at the Georgia Institute of Technology, and is currently integrated within Rhinoceros, a NURBS 2D/3D CAD software. Several applications drawn from architectural design, digital fabrication, modeling infectious diseases, knot theory, and other fields showcase the potential impact of this new technology in various domains.

Athanassios (Thanos) Economou is a Professor at the School of Architecture in the College of Design and an Adjunct Professor at the School of Interactive Computing at the Georgia Institute of Technology. Dr. Economou's teaching and research are in shape grammars, computational design, computer-aided design, and design theory, with over sixty published papers in these areas. He is the Director of the Shape Computation Lab, a research group that explores how the visual (and unruly) nature of shape can be formally implemented with new technologies to enable new paradigms in CAD, design automation, visual scripting, and creative design. Recent projects include the Shape Machine, a new computational technology that allows shape embedding in CAD systems Dr. Economou holds a Diploma in Architecture from NTUA, Athens, Greece, an M.Arch from USC, and a PhD in Architecture from UCLA.

https://shape.gatech.edu/

https://shapemachine.design.gatech.edu

A production of an origami tessellation in Shape Machine. Yu Y., Hong, K., Economou, A., Paulino, G. Rethinking Origami: A Generative Specification of Origami Patterns with Shape Grammars, Computer-Aided Design, 137

 

Στα πλαισια του μαθηματος Αρχιτεκτονικη Συνθεση III-IV: ΙΓ: Re-Hub_Designing Out Waste, το διημερο Πεμπτη 31 Οκτωβριου & Παρασκευη 1 Νοεμβριου 2024, θα πραγματοποιηθει στο Τ.Α.Μ. το εργαστηριο Material Reading/ Material Sketching απο τους Mario RINKE και Alessandro TELLINI, ιδρυτες του ερευνητικου σχηματος making.is.everything. Την Πεμπτη 31 Οκτωβριου θα γινει και διαλεξη με θεμα Making Things/ Makers/ Worlds (Αμφιθεατρο του Τ.Α.Μ. 17:45-18:30).
Η επισκεψη πραγματοποιειται στα πλαισια του προγραμματος ERASMUS+, παραλληλα με τις εκπαιδευτικες δρασεις του ερευνητικου εργου Crafting Circularity.

Mario RINKE
Mario is a Professor at the Faculty of Design Sciences at the University of Antwerp. Trained as a structural engineer and working in architecture for some years, he researches and teaches structures and construction in architecture. Mario holds a Diploma in civil engineering from the Bauhaus University Weimar and a PhD from ETH Zurich and worked as a design engineer for major offices in London and Zurich. He taught at the architecture department at ETH Zurich, the Lucerne University of Applied Sciences, and the Tor Vergata University Rome. In design and build workshops, he explored material-based design and craftsmanship. He co-founded the International Association of Structures and Architecture (IASA).

Alessandro TELLINI
Since 2014, Alessandro has been the head of the Rapid Architectural Prototyping Laboratory (Raplab) and the main lecturer for Model and Design at the Department of Architecture ETH Zurich. He runs his Zurich-based design and craft practice, Faber Atelier, with his partner Elisa Alessi. Trained as both a graphic and product designer, he developed a strong interest in pedagogy, fabrication, and construction throughout his career. He applied his practical knowledge in various settings, including architectural modelmaking, product development, the fabrication of large-scale architectural prototypes, and in international workshops and conferences. Teaching, researching, and investigating projects at the intersection of craft knowledge and design thinking are always at the core of his activities.

 

Σελίδες: 1 2 3 4 581