Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English

Το μάθημα επιλογής prêt-à-plier με διδάσκουσα τη  Σοφία Βυζοβίτη συμμετέχει στην έκθεση "Το Ελληνικό Φως : Νέα Παραλία – Νέα Πασσαρέλα 10"στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης.  Η έκθεση περιλαμβάνει ενδύματα που διερεύνησαν στοιχεία της παραδοσιακής ελληνικής φορεσιάς, κατασκευάστηκαν με ανακυκλώσιμα υλικά και παρουσιάστηκαν στη δράση που διοργανώνουν οι «Φίλοι της Νέας Παραλίας» στον Κήπο των Γλυπτών στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης. Η ομάδα  pret-a-plier ταυτίζεται με την πειραματική υλικότητα εύκαμπτων πτυχωτών επιφανειών με κύριο εκφραστικό μέσο το χαρτί: χαρτί plotter παλαιότερων εκτυπώσεων μαθημάτων αρχιτεκτονικής σύνθεσης ή οικοδομικής, ριζόχαρτα με σκίτσα, καθώς και αλουμινόχαρτα, αποδείξεις ταμειακής μηχανής και χαρτί περιτυλίγματος.

Δείτε εδώ βίντεο από τη φετινή εκδήλωση.

Διάρκεια έκθεσης 23/10-27/11/2024
Λαογραφικό Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης, Βασ. Όλγας 68, Θεσσαλονίκη

credits εικόνας: Μαρία Λιάπη – Γιάννης Νίκας

 

Στα πλαισια του μαθηματος Αρχιτεκτονικη Συνθεση III-IV: ΙΓ: Re-Hub_Designing Out Waste, ο τεχνιτης Κωστας Φραγκογιαννης, ξυλουργος απο τον Αγιο Λαυρεντιο Πηλιου, ο οποιος ειδικευεται στη συντηρηση παραδοσιακων ξυλινων δομικων στοιχειων και επιπλων, θα πραγματοποιησει μια σειρα εργασιων συντηρησης ξυλινων κουφωματων στο Τ.Α.Μ., σε συνεχεια αντιστοιχων εργασιων που εγιναν την ανοιξη στα πλαισιο του διεθνους σπουδαστικου εργαστηριου Layers of Permanence

Η δραση γινεται προκειμενου να μελετησουμε καλες πρακτικες επαναχρησιμοποιησης δομικων στοιχειων απο δευτερο χερι, των λεγομενων Α.Ε.Κ.Κ. ('Αποβλητων Εκσκαφων Κατασκευων και Κατεδαφισεων), στο πλαισιο διερευνησης στρατηγικων κυκλικης οικονομιας στον κλαδο των κατασκευων.

Η δραση ειναι ανοιχτη σε οσους ενδιαφερονται να παρακολουθησουν, να καταγραψουν, η ... και να συμμετεχουν στις εργασιες, επιλεγοντας ενα ξυλινο κουφωμα 'απο τα σκουπιδια' και επαναφεροντας το σε λειτουργικη κατασταση.

Εργαστηριο Ξυλου & Μεταλλου Τ.Α.Μ. 08:30-14:30

Πεμπτη 12 - Παρασκευη 13 & Πεμπτη 19 - Παρασκευη 20 Δεκεμβριου 2024

Η δραση πραγματοποιειται στα πλαισια του προγραμματος ERASMUS+, παραλληλα με το εκπαιδευτικο προγραμμα του ερευνητικου εργου Crafting Circularity (Επιστημονικα Υπευθυνη: Βροντιση Μαρια, Καθηγητρια Τ.Α.Μ.)

 

Την Τετάρτη 18.12.2024 στις 17:30 (αίθ. Ζ) θα λάβει χώρα στο πλαίσιο του μαθήματος ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ διαδικτυακή διάλεξη-συζήτηση με τον αρχιτέκτονα-ερευνητή Ηλία Πουτσιάκα με τίτλο: Θόρυβος, σφάλμα και απροσδιοριστία: πηγή φαντασίας των ψηφιακών εργαλείων.

H διάλεξη-συζήτηση θα εστιάσει σε ζητήματα διαθεματικότητας της τρέχουσας ερευνητικής-αρχιτεκτονικής του πρακτικής και σε εν εξελίξει ή ολοκληρωμένα έργα που αφορούν τις διατομές αρχιτεκτονικής και τέχνης (ar(t)chitecture).

Ο Ηλίας Πουτσιάκας είναι αρχιτέκτονας, ερευνητής στο εργαστήριο MAP-Aria, και διδάσκων στις Σχολές Αρχιτεκτονικής της Λυών και της Βρετάνης. Οι έρευνές του επικεντρώνονται στην 3D εκτύπωση, τη ρομποτική, τον προγραμματισμό, καθώς και στις προηγμένες μεθόδους μοντελοποίησης και κατασκευής, συνδυασμένες με χειρονακτικές τεχνικές ή καταστάσεις αβεβαιότητας. Εξετάζει τη βιωσιμότητα αυτών των τεχνολογιών και αναζητά εναλλακτικές χρήσεις, ιδίως με την εκτύπωση βιοϋλικών ή υλικών γεωλογικής προέλευσης. Εκτιμά την τεχνολογία ως δημιουργικό εργαλείο που αξιοποιεί την ατέλεια, αντί να επικεντρώνεται στην αποδοτικότητα.

Παράλληλα με το έργο του ως διδάσκων-ερευνητής, δραστηριοποιείται ως computational designer σε διάφορες κλίμακες (αρχιτεκτονική, βιομηχανικός σχεδιασμός, εγκαταστάσεις, κ.λπ.), και συνεργάζεται με αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες και σχεδιαστές για την ανάπτυξη εργαλείων και λύσεων.

 

Η κουίρ οικολογία προτείνει την επανεξέταση του φυσικού κόσμου και όλων των διαρθρώσεων του - είτε πρόκειται για την εξέλιξη, τις οικολογικές διαδικασίες και την περιβαλλοντική πολιτική, μέσα από το πρίσμα της queer θεωρίας.

Το πεδίο είναι ένας περίτεχνος ιστός αλληλεπιδράσεων και αναθεωρήσεων - που υποστηρίζει ότι το φύλο, η φύση και η πολυπλοκότητα της σύγχρονης βιοπολιτικής πρέπει να εξεταστούν με πολλαπλούς φακούς.

Στο 5ήμερο εργαστήρι που θα πραγματοποιηθεί με φυσική παρουσία στις Βρυξέλες (εκκίνηση Τρίτη 16 Μαρτίου του 2025 και ολοκληρώνεται το Σάββατο 22 θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση των έργων σας, που θα δημιουργήσετε εκεί), τα συμμετέχοντα άτομα καλούνται μέσα από τις τέχνες τους  να αναγνωρίσουν την πολυπλοκότητα που ενυπάρχει στην «κουίρ» φύση και αφαιρώντας τις ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις ,  παρουσιάζοντας πως τα έμβια όντα είναι αλληλένδετα.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα αντιστοιχούνται 3 ECTs.

Η αίτηση (με τα στοιχεία σας: Όνομα, Επίθετο, Τηλέφωνο, Μέιλ, Αριθμό Μητρώου & μια φωτογραφία σας) συνοδεύεται από 1 Α4 με το κίνητρο σας για συμμετοχή και 2 Α4 με το βιογραφικό και επιλεγμένα έργα από το πορτφόλιό σας συμπληρώνονται και ανεβαίνουν μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου 2024 εδώ: https://forms.gle/dBmQjnmePTGFGjtz5

Το πρόγραμμα αυτό δημιουργεί ένα δυναμικό τρίγωνο μεταξύ τριών σχολών: της ebabx στο Μπορντό (Γαλλία, ebabx.fr), της erg στις Βρυξέλλες (Βέλγιο, erg.be) και 2 Τμημάτων του ΠΘ :  Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών  (arch.uth.gr/en) και Τμήμα Πολιτισμού, Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών (cult.uth.gr)

Το πρόγραμμα αφορά όσα φοιτούν ακόμη -έστω και επί πτυχίω- ,  θα χρηματοδοτηθεί ως ERASMUS-BIP, το οποίο καλύπτει μέρος των εξόδων μετακίνησης και διαμονής, μέσω ημερήσιας πάγιας αποζημίωσης. Η επίσημη γλώσσα επικοινωνίας είναι τα Αγγλικά.

Σχετικά με την επιλογή κρατούμε ενιαία κριτήρια με τα άλλα 2 πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως αναπτύσσεται ακολούθως:  

some criteria=

-to be involved in the 1st staying: a one week meeting in Bruxelles (BE) from the 17th to the 22nd of March 2023 - to be responsible & connected to the themes -to speak english

some terms & conditions=

-one page of intention/motivation -max 3 pages presenting a work OR a project (a thought, a narration/story, or an action/drawing/sound -recording,,,) connected to the topic, OR a 'reading list (books, articles, films, etc. on ecology and queer research / experiences / activism) OR what kind of questions do you have, OR a way to start a discussion, an encounter,,, please send before the 18th of December

Το πρόγραμμα Erasmus αυτό, εμπίπτει στα Blended Intensive Programs [BIP]

https://erasmus.uth.gr/gr/spoudes/%CE%B2lended-intensive-programmes

Η βασική οικονομική ενίσχυση-αποζημίωση αφορά όλα όσα φοιτούν στο ΤΑΜ ή ΤΠΔΜΒ ΠΘ και επιλεγούν να συμμετέχουν, εφόσον βεβαίως ταξιδέψουν και συμμετέχουν:  καλύπτονται 79 ευρώ/ημέρα, για έξοδα διημέρευσης, διατροφής και διανυκτέρευσης, κατά τις ημέρες δράσεων του προγράμματος στις Βρυξέλλες [18-22 Μάρτη 2023]. Ως ημέρες μετακίνησης θεωρούνται η 1 πριν και η 1 μετά το πρόγραμμα.

Για ευπαθείς* ομάδες δίνονται 100 ευρώ/ημέρα: (*)σύμφωνα με τα κριτήρια που θα βρείτε υπό τον τίτλο «Ομάδες με λιγότερες ευκαιρίες -δικαιολογητικά ανά κατηγορία» στην ακόλουθη ιστοσελίδα του ΠΘ

 https://erasmus.uth.gr/docs/Dikaiologitika_Call2023_copy.pdf

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι θα χρειαστεί να λάβετε υπόψη συμβουλευτείτε:

https://erasmus.uth.gr/gr/

Παρακαλούμε συμβουλευτείτε τους ιστότοπους για να πληροφορηθείτε σχετικά με το μέρος των εξόδων που θα σας καλυφθούν ώστε να είστε σε θέση να γνωρίζετε αν θα μπορείτε να ταξιδέψετε στις Βρυξέλλες, ώστε να κατανεμηθούν εγκαίρως  οι διαθέσιμες θέσεις.  

Στις 20/12 θα ενημερωθούν τα ενδιαφερόμενα που έστειλαν αίτηση, για το πότε θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη για να συζητήσουμε, να οργανώσουμε το ταξίδι στις Βρυξέλλες, να προετοιμάσουμε τα απαραίτητα έγγραφα. Το ταξίδι μαζί με τις μετακινήσεις  θα πραγματοποιηθεί από την Δευτέρα 16/3/2023 έως την Κυριακή 22/3 2023.

 

Blended Intensive Program (BIP)
Activating the Void! Exploring Transdisciplinary Strategies and Practices for Urban Vacant Land
Λισσαβόνα (Πορτογαλία) 30 Ιουνίου- 4 Ιουλίου 2025

Στα πλαίσια του πρόγραμματος Erasmus+, το Instituto Universitário de Lisboa (Iscte) οργανώνει ένα Blended Intensive Program (BIP). Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετέχουν 5-7 φοιτητές / φοιτήτριες του Τμ. Αρχιτεκτόνων και θα πραγματοποιηθεί με φυσική παρουσία στην Λισσαβόνα (15-19 Ιουλίου 2024). Θα περιλαμβάνει online συναντήσεις πριν την φυσική παρουσία. Δείτε το πρόγραμμα.

To BIP παρέχει 3 ECTS και αναγνωρίζεται ως μάθημα επιλογής του 3ου και 4ου έτους ή, στην περίπτωση που δε χρωστούνται τέτοια μαθήματα, σαν επιπλέον δράση.

Η συμμετοχή των φοιτητών ενισχύεται οικονομικά από το πρόγραμμα Erasmus.

Ενημερωτική συνάντηση στο αμφιθέατρο του Τμήματος την Τρίτη 17/12/2024 στις 14.00 με τον κ. Micocci.

Επιλογή φοιτητών / φοιτητριών
Οι ενδιαφερόμενοι/ες για συμμετοχή στο BIP πρέπει να συμπληρώσουν τη φόρμα συμμετοχής μέχρι την Τετάρτη 18/12/2024.

Κριτήρια επιλογής:  
1) ο Μ.Ο. της αναλυτικής βαθμολογίας.

2) η δήλωση ενδιαφέροντος.

 

Την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 στις 19:00 (αίθ. Δ) και στο πλαίσιο του μαθήματος ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ θα λάβει χώρα διάλεξη-συζήτηση με τη Μάνια Μπενίση, φωτογράφο-MSc Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός ΕΜΠ με τίτλο: Ο Flusser και ο Barthes ως ερμηνευτικό υπόστρωμα της φωτογραφικής πράξης πλαισιωμένη με παραδείγματα από την τρέχουσα φωτογραφική της πρακτική.

H Μάνια Μπενίση σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Ε.Μ.Π. MSc ‘Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός’, στο Imperial College -ως υπότροφος της Ακαδημίας Αθηνών- MSc Rock Mechanics engineering και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη Σχολή Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος. Έχει ερευνήσει θεωρητικά και καλλιτεχνικά την έννοια του Ανθρωπόκαινου στην αθηναϊκή γειτονιά του Ελαιώνα και σχετικά κείμενα και έργα της έχουν δημοσιευτεί στην έκδοση ΦΡΜΚ και σε πρακτικά συνεδρίων. Είναι επιστημονικός συνεργάτης των καλλιτεχνών Joana Hadjithomas and Khalil Joreige στην παραγωγή έργων τους για το Ανθρωπόκαινο για το Centre Pompidou (2017-2018), έργο UNCONFORMITIES (Prix Marcel Duchamp2017), καθώς και για την 58η Venice Biennale (2019), έργο SARCOPHAGES. Είναι επίσης φωτογράφος (@mbenissi). Το φωτογραφικό της έργο εστιάζεται στο μεταίχμιο Τέχνης & Επιστήμης (scientific art). Εργα της ανήκουν στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στην γκαλερί ΜΑΡΤΙΝΟΣ και έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
 
© Μάνια Μπενίση

 
την Πέμπτη 12/12 στις 16:00 στην αίθουσα Ζ θα γίνει η διάλεξη με τίτλο "Καλλιτέχνες, αρχαιολόγοι και φυσιοδίφες" του Γιώργη Νουκάκη, αρχιτέκτονα-μηχ ΕΜΠ, MSc ΣΥΜβιώσεις ΠΘ.
 
Στα πλαίσια των μαθημάτων Θεωρία Τοπίου 9ου εξαμήνου και της Αρχιτεκτονικής Σύνθεσης III-Vα "Ανακατασκευές του Εδάφους".

Οι εικόνες είναι του Mark Dion, έργο Tate Thames Dig (1999)

 
Την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου και ώρα 17:00 (αίθ. Ζ) στο πλαίσιο του μαθήματος ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ η Μερόπη Ζαβλάρη, θεωρητικός τέχνης και υποψ. διδακτόρισσα του ΤΑΜ, θα πραγματοποιήσει διαδικτυακή διάλεξη με τίτλο "Προς μια μπαρόκ μεθοδολογία", στο πλαίσιο της οποίας θα παρουσιάσει πτυχές της εν εξελίξει διδακτορικής της διατριβής, την οποία εκπονεί στο ΤΑΜ με τίτλο "Ο Χώρος της Εικόνας: Το Αόρατο Ορατό". Περισσότερα εδώ.

Σε περίπτωση ενδιαφέροντος να συμμετάσχετε, επικοινωνήστε εδώ: fparaforou@uth.gr

εικόνα: Alberto Giacometti, Το Παλάτι στις 4 μ.μ., 1932

 

Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου (αίθουσα Δ, 18:00) και στο πλαίσιο του μαθήματος επιλογής ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ θα πραγματοποιηθεί διάλεξης της Στέλλας Χαχάλη με τίτλο "Σκηνοθετημένη διαμεσικότητα".

Η σκηνοθετημένη διαμεσικότητα περιγράφει ένα φαινόμενο, κατά το οποίο τουλάχιστον δύο διαφορετικά μέσα, όπως η ζωγραφική και η λογοτεχνία για παράδειγμα, έρχονται σε επαφή μέσα σε ένα μόνο μέσο, σκηνοθετώντας το ένα το άλλο. Το μέσο, συνεπώς, προσλαμβάνεται ως ανοιχτό πεδίο δυνατοτήτων και εντάσεων: μια λογοτεχνική μορφή εμφανίζεται σαν να ήταν εικόνα, ή μια εικαστική λεπτομέρεια αρχίζει να αφηγείται με τον τρόπο που μιλούν οι λέξεις. Για να αναλυθεί αυτό το φαινόμενο, τα μέσα της εικόνας και του λόγου θα παρουσιαστούν ως σώματα που κινούνται, αγγίζονται και ανταλλάσσουν δώρα πάνω σε ένα διαμεσικό πλάτωμα. Προτείνονται σε αυτό το πλαίσιο, κάποιες κατηγορίες (όπως η Stimmung) ως νομαδικές φιγούρες, οι οποίες, μέσα από την περιπλάνησή τους σε διαφορετικά εννοιολογικά πεδία, φθάνουν στο πεδίο της διαμεσικότητας, αισθητικοποιούνται και συντελούν στην χαρτογράφηση νέων διακαλλιτεχνικών μονοπατιών. Μια σειρά παραδειγμάτων από την παγκόσμια λογοτεχνία και τέχνη θα παρουσιαστούν ως σημεία αναφοράς, για να διερευνηθεί αυτό το ερευνητικό πεδίο.

Η Στέλλα Χαχάλη αποφοίτησε από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο στη Συγκριτική Φιλολογία (Σύγκριση λογοτεχνίας με άλλες τέχνες) από το Πανεπιστήμιο του Πότσνταμ με υποτροφία του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ. Λαμβάνοντας υποτροφία από το προαναφερθέν ίδρυμα, ολοκλήρωσε επίσης την διδακτορική διατριβή της με διαπανεπιστημιακό πρόγραμμα συνεπίβλεψης (Cotutelle) μεταξύ του Πανεπιστημίου του Πότσνταμ και του ΕΚΠΑ με τίτλο «Σκηνοθετημένη διαμεσικότητα: Η περιπλάνηση των αισθητικών κατηγοριών μεταξύ λόγου και εικόνας». Θεματικοί της τομείς: σκηνοθετημένη διαμεσικότητα, αισθητική των μέσων, στρατηγικές και ποιητικές της οπτικοποίησης, αφήγηση σε κείμενα και εικόνες. Έχει οργανώσει και συμμετάσχει σε διεθνή διεπιστημονικά προγράμματα μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου του Πότσνταμ («Η Οδύσσεια του Διαμεσικού Χώρου» [2023], «Ανάμεσα στο μελάνι, το χρώμα και τα bits: Σχετικά με την Υλικότητα των Τεχνών» [2022], «Αθήνα-Πότσδαμ: Ένας Διαμεσικός Διάλογος για την έννοια του κλασσικού» [2019]). Επί του παρόντος ξεκινάει μεταδιδακτορική έρευνα στο ΕΚΠΑ με θέμα «Μ. Χάκκας: Η αισθητική της μικρο-γραφίας» και παραδίδει σεμινάρια για την διαμεσικότητα σε πολυχώρους τέχνης. Έχει δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

εικόνα: Anthony Guerrée, Bergotte, από την σειρά Les Assises du Temps Perdu, 2019

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ θα λάβει χώρα την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου στις 17:00 στην αίθουσα Ζ διαδικτυακή διάλεξη της σύγχρονης εικαστικού Στεφανίας Στρούζα με τίλο "Ρημαγμένη όχθη. Διαβάζοντας τον Heiner Müller στην ακτή της Ελευσίνας."

Η Στεφανία Στρούζα (1982) είναι εικαστικός. Η καλλιτεχνική της έρευνα και πρακτική διερευνάπολιτιστικές αφηγήσεις διαφορετικών χρονικών περιόδων και τον τρόπο που αυτές αλληλεπιδρώντας παράγουν νέες υβριδικές ταυτότητες. Μέσα από γλυπτικά έργα και εγκαταστάσεις επιχειρούνται συσχετισμοί μεταξύ του συμβολικού κόσμου των αντικειμένων και των εννοιών της χρονικότητας, της σωματικότητας και της γεωγραφίας. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. 

Περισσότερα εδώ.

Φωτογραφία:
"Εγώ το θαλάσσιο ταξίδι, εγώ η κατάληψη της γης" | Άποψη εγκατάστασης στο Παλαιό Ελαιουργείο, Ελευσίνα | 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΕΣΩ MS TEAMS - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΕΣΩ e-class
Πληροφορίες: fparaforou@uth.gr

 

Σελίδες: 1 2 3 4 5 682