Επιλογής άλλων Τμημάτων στο εξαμ. 8, ECTS: 3
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
[Κατανόηση, Ανάλυση, Σύνθεση, Αξιολόγηση]
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπορέσουν οι φοιτητές να αξιοποιήσουν τη γνώση που θα αποκομίσουν από το μάθημα Εισαγωγή στην Επιχειρηματικότητα, καθώς και άλλα μαθήματα τους προγράμματος σπουδών, και να τη συμπληρώσουν εστιάζοντας σε συγκεκριμένα ζητήματα, ώστε να είναι σε θέση, μετά το πέρας του μαθήματος, να εκπονήσουν ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο.
Το μάθημα, ενδεικτικά, θα εστιάζει σε ζητήματα που αφορούν σε: ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών, εισαγωγή στο marketing, έρευνα αγοράς, χρηματοδότηση, τιμολόγηση, κοστολόγηση, ανάπτυξη ιδεών για νέα προϊόντα και υπηρεσίες, αξιολόγηση ιδεών, έ διαχείριση επιχειρηματικών ονομάτων (brand names, trademarks), το ρόλο της διαφήμισης.
Το μάθημα, ενδεικτικά, εστιάζει στις παρακάτω ενότητες:
- Διερεύνηση επιχειρηματικών ευκαιριών
- Προσδιορισμός των αναγκών των χρηστών - Έρευνα αγοράς
- Ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων
- Αξιολόγηση και προγραμματισμός επενδύσεων – Προϋπολογισμός
- Χρηματοδότηση για την εκκίνηση νέων επιχειρήσεων
- Διαχείριση επιχειρηματικών ονομάτων (brand names, trademarks)
- Ανάπτυξη επιχειρηματικών συνεργασιών
Στη διάρκεια του μαθήματος:
- Πραγματοποιούνται επισκέψεις σε επιχειρήσεις
- Πραγματοποιούνται διαλέξεις από επιχειρηματίες οι οποίοι θα αναφέρονται σε ζητήματα που αφορούν στην ανάπτυξη και υλοποίηση επιχειρηματικών σχεδίων και στις προκλήσεις που μπορεί να εμφανιστούν στην πορεία
- Οι φοιτητές θα αναπτύσσουν σε ομάδες με 4-7 μέλη επιχειρηματικά σχέδια – τα οποία κατά το δυνατόν θα αποτελούν συνέχεια των επιχειρηματικών ιδεών που θα έχουν αναπτύξει οι φοιτητές κατά τη διάρκεια του πρώτου μαθήματος – με τη συμβουλευτική καθοδήγηση και υποστήριξη μελών της επιχειρηματικής κοινότητας.