Υποχρεωτικό στο 5ο εξαμ., ECTS: 4
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα, Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου, Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
[Ανάλυση, Σύνθεση, Αξιολόγηση]
Κατανόηση της νέας ψηφιακής πραγματικότητας και των δημιουργικών δυνατοτήτων που ανοίγονται στον τομέα του σχεδιασμού με ψηφιακά μέσα. Σε αυτό το πλαίσιο, το μάθημα εμβαθύνει στη χρήση λογισμικών ως εργαλείων διερεύνησης και υλοποίησης αρχιτεκτονικών, πλαστικών και καλλιτεχνικών συνθέσεων με δημιουργικό τρόπο.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα:
• Έχουν εξοικειωθεί με ποικίλα πολυμεσικά εργαλεία σχεδιασμού.
• Είναι σε θέση δημιουργήσουν σύνθετες οπτικοακουστικές αναπαραστάσεις.
• Είναι σε θέση να υλοποιούν διαδραστικές ψηφιακές συνθέσεις.
Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση των δυνατότητα των υπολογιστών να επεξεργάζονται σε ένα ενιαίο περιβάλλον διάφορες μορφές πληροφορίας, όπως εικόνες, ήχους, βίντεο, κείμενο, κ.λπ. Το μάθημα εστιάζει σε αυτήν τη συνδυασμένη χρήση ψηφιοποιημένων πληροφοριών τόσο για να εξηγήσει τις δυνατότητες απεικόνισης και αναπαράστασης του χώρου όσο και για να εμβαθύνει σε σύγχρονα ζητήματα επικοινωνίας. Επιπλέον, διερευνάται η σχέση του πραγματικού χώρου με την άυλη μορφή του ψηφιακού κόσμου και ανακαλύπτονται οι δυνατότητες συνύπαρξής τους καθώς και η επίδραση της χρήσης νέων τεχνολογιών στη διαδικασία σχεδιασμού υβριδικών περιβαλλόντων.Το μάθημα οργανώνεται με διαλέξεις που συνοδεύονται από παρουσιάσεις οπτικοακουστικού υλικού (ppt., video, κ.λπ.) και διορθώσειςομαδικών ασκήσεων κλιμακούμενης δυσκολίας που εκπονούν οι φοιτητές/τριες.
Αξιολογούνται οι 4 εργασίες και η συμμετοχή στο μάθημα/διορθώσεις.
Barthes, Roland. Ο Φωτεινός θάλαμος. Εκδόσεις Ράππα: Αθήνα, 1983.
Barthes, Roland. Εικόνα - Μουσική - Κείμενο. Εκδόσεις Πλεθρον: Αθήνα, 1988.
Deleuze, Gilles. Κινηματογράφος Ι. Η εικόνα κίνηση. Εκδόσεις Νήσος: Αθήνα, 2004
Kress, Gunther & Van Leeuwen, Theo. Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routlegde: London & New York, 1996
Kress, Gunther & Van Leeuwen, Theo. Multimodal Discourse: The Modes and Media of Contemporary Communication. Arnold & Oxford University Press: London & New York, 2001.
McLuhan, Marshal. Understanding Media: The Extensions of Man. McGraw-Hill: New York, 1964.
Virilio, Paul. Η πληροφορική Βόμβα. Εκδόσεις Νησίδες, 2000.
Βεργόπουλος Σ. & Καλφόπουλος Α. (επιμ). Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Ψηφιακές Τεχνολογίες 2. Εκκρεμές, Αθήνα 2007
Νέα Μέσα, Επικοινωνία, Πολυτροπικότητα, Οπτικοακουστικές Αναπαραστάσεις