Το μάθημα εμβαθύνει στη χρήση των λογισμικών τρισδιάστατης σχεδίασης ως εργαλείου διερεύνησης της αρχιτεκτονικής σύνθεσης και ως εργαλείο σκέψης.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες θα:
· Έχουν εξοικειωθεί με τα εργαλεία τρισδιάστατου ψηφιακού σχεδιασμού
· Μπορούν να σχεδιάσουν τρισδιάστατα αντικείμενα και κτίρια
· Μπορούν να δημιουργήσουν animations των συνθέσεών τους
Το μάθημα αποσκοπεί στην εμβάθυνση και περαιτέρω εξοικείωση του φοιτητή με τα συστήματα ηλεκτρονικής σχεδίασης στο τρισδιάστατο χώρο. Εξετάζονται οι δυνατότητες που παρέχει η χρήση των υπολογιστών σε διάφορες φάσεις της σχεδιαστικής δραστηριότητας, όπως η διερεύνηση της τρισδιάστατης γεωμετρικής μορφής, η εξέταση παραλλαγών και εναλλακτικών, καθώς και οι τεχνικές αναπαράστασης.
Οι διαλέξεις καλύπτουν τα εξής θέματα:
Εισαγωγή στη τρισδιάστατη γεωμετρία, μοντελοποίηση αντικειμένων και κτιρίων, μοντέλα NURBS & Meshes, φωτορεαλιστικές απεικονίσεις (φώτα, υλικά, υφές, κάμερα), animation, διαδραστικά περιβάλλοντα
Το μάθημα βασίζεται σε παρουσιάσεις και ασκήσεις κλιμακούμενης δυσκολίας στο εργαστήριο υπολογιστών, παρουσιάσεις από τους διδάσκοντες και διορθώσεις των θεμάτων που επεξεργάζονται οι φοιτητές κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Δίδονται 4 ατομικές ασκήσεις για να καλυφθεί η ύλη με διαφορετικά θέματα και λογισμικά.
Αξιολογούνται οι 4 εργασίες και η συμμετοχή στο μάθημα/διορθώσεις.
3ds Max Design Οδηγός εκμάθησης για κτιριακή σχεδίαση, Χρόνης Λουλάκης,
2012, ΕΕΣ Λουλάκης Πολυχρόνης & Συνεργάτες Ε.Ε., ISBN: 960-89059-9-3
Οδηγός τουAutodesk 3ds Max 2011, Randi L. Derakshani, Dariush
Derakshani, 2011, Χ. ΓΚΙΟΥΡΔΑ& ΣΙΑΕΕ, ISBN: 978-960-512-6292
Architectural Geometry, Helmut Pottmann, Andreas Asperl, Michael Hofer, Axel Kilian, 2013, Bentley Institute Press, ISBN-10: 193449304X