Στόχοι του μαθήματος είναι, απ' τη μια πλευρά η εξοικείωση των σπουδαστών με το ρόλο του αρχιτέκτονα ως παραγωγού της πόλης, από την άλλη η έκθεση τους σε ένα μεγάλο εύρος προβληματισμού σχετικά με την πόλη, αυστηρά όμως μέσα από την οπτική του συγκεκριμένου σχεδιαστικού ζητήματος.
Το αντικείμενο του εργαστηρίου είναι ο σχεδιασμός της πλατείας της Βαρβακείου Αγοράς στο κέντρο της Αθήνας. Ο συγκεκριμένος χώρος είναι σημαντικά επιβαρυμένος, τόσο από τα χρόνια και τα πιο επίκαιρα προβλήματα του κέντρου της Αθήνας, όσο και από μια σχεδιαστικά κάκιστη επέμβαση που ολοκληρώθηκε βιαστικά αλλά και φιλόδοξα το 2004. Η πλατεία σήμερα φιλοξενεί ημιυπαίθρια καταστήματα λαχανικών, ένα μεγάλο υπόγειο γκαράζ, υπόγεια εμπορικά καταστήματα, wc και γραφεία δημοτικής αστυνομίας καθώς και δημοτικό φαρμακείο και παντοπωλείο με τη μορφή κεραμοσκεπών μικρών σπιτιών στην υπερυψωμένη πλατεία - οροφή του γκαράζ. Το μάθημα οργανώνεται σε τρεις ενότητες: Η πρώτη, διάρκειας 3 εβδομάδων, αφορά στην διερεύνηση, ανάλυση και μελέτη του αντικειμένου. Η προσέγγιση αυτή γίνεται καταρχήν από μακριά με το Google Earth και το Bing Maps, μέσω βιβλιογραφίας (Ι. Τραυλός, Η Πολεοδομική Εξέλιξις των Αθηνών, Κ. Μπίρης, Αι Αθήναι) και με σχέδια και φωτογραφίες που υπάρχουν για την περιοχή. Εν συνεχεία οργανώνονται δύο επιτόπου ξεναγήσεις και αυτόνομη συλλογή στοιχείων, μετρητικών, φωτογραφικών και άλλων από τους σπουδαστές. Η δεύτερη διαρκεί ως το τέλος του εξαμήνου και αφορά στην καταγραφή του υλικού που συλλέχθηκε στην α' ενότητα με συγκεκριμένους τρόπους. Ζητείται η παραγωγή ενός ασπρόμαυρου χάρτη του δημόσιου χώρου της περιοχής (Nolli plan), ένα animation που δείχνει την ιστορική εξέλιξη του αστικού ιστού, ένα τρισδιάστατο μοντέλο της περιοχής και μια ξύλινη ογκοπλαστική μακέτα. Η τελευταία ενότητα αποτελεί τον καθαυτό σχεδιασμό της πλατείας, με τη χρήση του υλικού της έρευνας. Οι σπουδαστές ενθαρρύνονται να οργανώσουν μεγάλες ομάδες ώστε να υπάρχει ικανή κάλυψη του απαιτούμενου εύρους, τόσο όσον αφορά στην ανάλυση, όσο και στην σχεδιαστική πληρότητα και πειστικότητα των προτάσεων. Διάθεση του μαθήματος είναι να προσεγγιστεί το ζήτημα της πλατείας αυτής από μια άποψη κατά το δυνατόν απομακρυσμένη από το (δικαιολογημένο) διπλό αρχιτεκτονικό αντανακλαστικό της κριτικής της πραγματικότητας και της διαμόρφωσης προτάσεων αποκομμένων απ' αυτήν. Αντίθετα, εκφρασμένος στόχος είναι να προσεγγιστεί το ζήτημα από την άποψη της πιθανής επέμβασης με πραγματικά μέσα στον συγκεκριμένο χώρο και στην τρέχουσα πολιτική και οικονομική συγκυρία, κατά το δυνατόν.