Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
Διάλεξη: Τετάρτη 11/3/2015
Ωρα: 20.30

Gonzalo García-Rosales, architect, professor of the Graphic Design Department at the School of Architecture of Madrid, and professor of the Department of Architecture at the University  of Alcalá.

From mid fifties to mid sixties Spain lived one of its most interesting periods in visual arts, music, cinema and architecture. Walking together in common synergy and merging into similar proposals, projects and ideas, these experimental manifestations have influenced actual art, cinema and architecture, something still not plainly admitted.

 

Ο Κωστής Βελώνης, στο πλαίσιο του κύκλου μαθημάτων  "Υπο-νεωτερικότητα ΙΙ, Φασματολογία και εκτροπές του Άμορφου", θα δώσει διάλεξη με θέμα Ακέφαλη γλυπτική και εθνική παρέκκλιση την Τετάρτη 11/3/2015 και ώρα 15:00-18:00.

Η διάλεξη δίδεται στο πλαίσιο του μαθήματος "Ιστορία Μοντέρνας Τέχνης" που διδάσκει ο αν. Καθηγητής Γιώργος Τζιρτζιλάκης.

Δείτε την αφίσα.

 

26/2/15, 8μμ, Αμφιθέατρο Αρχιτεκτόνων

Η διάλεξη γίνεται στο πλαίσιο του μαθήματος «Πρακτικές Μητροπολιτικής Αλληλεγγύης».

Εισαγωγική συζήτηση πάνω στα εξής θέματα:

  • Η αλληλεγγύη στην ιστορία: από τις μεσαιωνικές κοινότητες στο νεωτερικό κράτος
  • Η αλληλέγγυα επιβίωση στη Γερμανική Κατοχή
  • Ευάλωτοι χώροι νοηματοδοτούν το μέλλον Από τα κινήματα για την πόλη στα κινήματα για την αλληλέγγυα πόλη
  • Σύγχρονες πρακτικές κοινωνικής αλληλεγγύης των αποκάτω

Η Ελένη Πορτάλιου ήταν Καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής Σχολής ΕΜΠ μέχρι το 2014. Συμμετέχει ενεργά στα κινήματα για την πόλη, το περιβάλλον και τη διάσωση της δημόσιας περιουσίας. Το συγγραφικό της έργο αφορά, μεταξύ άλλων, την παραπάνω θεματολογία.

 

Η διάλεξη ανήκει στην σειρά ανοιχτών διαλέξων του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών και θα πραγματοποιηθεί στις 20:30 στο Αμφιθέατρο.

Volume Magazine was inaugurated in the 2000's with the tagline 'To Beyond or Not To Be'. It was meant as a call to arms for architects and urbanists to think beyond their everyday practice to the larger forces acting on architecture, from economic crises, to demographic aging, to human emotion and so on. This telescoping outwards was meant as a way to break free from the shackles of convention and to find new ways to address the urgencies of the day through architectural intelligence. Former managing editor, Brendan Cormier, will detail his experience working at Volume, the themes they tackled, and the increasing need to think beyond.

Read more at http://parapoesis.tumblr.com/tagged/On-Urban-Objects

 

Δείτε το πρόγραμμα παρουσίασης των Διπλωματικών Εργασιών του Φεβρουαρίου 2015.

 

Παρουσιάσεις Ερευνητικών Εργασιών της εξεταστικής περιόδου Φεβρουαρίου 2015.

 

Διάλεξη της Περσεφόνης Μήλιου
16/12/14, 9μμ, Αμφιθέατρο Αρχιτεκτόνων

Η διάλεξη γίνεται στο πλαίσιο του μαθήματος «Οπτικοακουστικές Αναπαραστάσεις της πόλης».

Θα προβληθεί το ντοκυμαντέρ, σε σκηνοθεσία Π.Μήλιου και επιστημονικής και καλλιτεχνικής επιμέλειας Σταύρου Σταυρίδη από τη σειρά Μικροπόλεις: "Ολυμπιακό χωριό - ο φράχτης".

Η Περσεφόνη Μήλιου είναι σκηνοθέτρια και σχεδιάστρια ήχου (sound designer). Έχει κάνει σπουδές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και Κινηματογράφου στο European Film College, στο Ebeltoft της Δανίας. Από το 2003 ασχολείται επαγγελματικά με την σκηνοθεσία, σχεδιασμό ήχου και μοντάζ ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους, ντοκυμαντέρ και τηλεοπτικών σειρών.

Είναι εξωτερική συνεργάτις του εργαστηρίου Π.Ε.Ο.Τ. και συμμετέχει στη καταγραφή των ηχοτοπίων του Βόλου, στα πλαίσια του προγράμματος Θαλής για την παραγωγή περιεχομένου για το μουσείο της πόλης του Βόλου. 

Δείτε την αφίσα και περισσότερες πληροφορίες.

 

Την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 18:00 στην αίθουσα Πολυμέσων του ΙΑΚΑ, ο Ζήσης Κοτιώνης θα μιλήσει για την έκθεσή του στο Μουσείο Μπενάκη με τίτλο "Ο Αναξίμανδρος στη Φουκουσίμα".

Ο Ζήσης Κοτιώνης δημιουργεί μια εγκατάσταση που εκκινεί από τις προσωκρατικές κοσμολογίες. Εκεί βρίσκεται ήδη η τεχνική σκέψη, που αργότερα αναπτύσσεται εξασθενημένη στο δυτικό πολιτισμό. Η ανάγνωση των Προσωκρατικών λειτουργεί για εκείνον ως οδηγός σε ένα είδος περιπλάνησης στα ερείπια του τεχνικού πολιτισμού, που είναι συσσωρευμένα στο γήινο έδαφος. Συνάμα, ένα σύγχρονο γεγονός δίνει διαφορετική διάσταση στα ευρήματα της συγκεκριμένης

περιπλάνησης: πρόκειται για τη δραστική κίνηση των τεκτονικών πλακών στο βάθος του Ειρηνικού Ωκεανού που προκάλεσε, το Μάρτιο του 2011, στις βορειοανατολικές ακτές της Ιαπωνίας την εκτεταμένη πλημμυρίδα των ακτών. Στη Φουκουσίμα, η παράκτια πυρηνική εγκατάσταση της TEPCO, υπέστη την πλημμυρίδα, που εξελίχθηκε σε πυρκαγιά και το κλειστό, ελεγχόμενο σύστημα της «φυσικής» διαδικασίας της πυρηνικής σχάσης διαχύθηκε καταστροφικά στο εξωτερικό περιβάλλον της γης.

Τα γεγονότα αυτά, στην άλλη άκρη της υδρογείου, βρήκαν τον αρχιτέκτονα-καλλιτέχνη σε μια από τη συχνές περιπλανήσεις του στην ελλαδική ύπαιθρο. Το πρόγραμμα των περιπλανήσεων περιλάμβανε σύντομες διημερεύσεις και διαμονές με την περισυλλογή από τα εδάφη και τις ακτές τετριμμένων θραυσμάτων από τεχνικά αντικείμενα, τυχαία ευρήματα, στις συναντήσεις του σώματος με το έδαφος. Το ίδιο το έδαφος γίνεται έτσι ένα καθολικό, ερειπιώδες κατασκεύασμα της τεχνικής. Ταυτοχρόνως, συνοδός στην περιήγησή αυτή, ήταν το βιβλίο των Kirk, Raven και Schofield «Οι Προσωκρατικοί Φιλόσοφοι». Το πέρασμα από τα ευρήματα στις συναρτήσεις τους με τα κείμενα δημιούργησε σταδιακά ένα συναρτησιακό αρχείο, το οποίο εκτίθεται στο Μουσείο Μπενάκη.

Τα ευρήματα σωρεύονται και αναδιατάσσονται σε ένα πρόχειρο αρχείο ως τεκμήρια αυτής της υπαίθριας περιπλάνησης, με φόντο την καταστροφή στη Φουκουσίμα. Τα αντικείμενα της συλλογής των ασύντακτων περιηγήσεων και των πρόχειρων συναρτήσεων ταξινομούνται σε σειρές και διατάξεις, και δημιουργούνται έτσι γενεαλογίες κατασκευασμένων αντικειμένων με γεωμετρική δομή. Μέσα σε αυτές τις γενεαλογίες συναντάει κανείς τόσο σχήματα που περιγράφουν τη δομή του κόσμου στην κοσμολογία των προσωκρατικών, όσο και τα τυχαία τεχνικά ευρήματα, τα σκουπίδια της ελλαδικής υπαίθρου αλλά ακόμα και τα τεχνικά μέρη από τη δομή των πυρηνικών κατασκευών.

Στη συνέχεια, χρησιμοποιείται το υπάρχον εκθεσιακό apparatus, από τα υπόγεια του Μουσείου Μπενάκη για να εκτεθεί η πρόχειρη γενεαλογία της τεχνικής με αντικείμενα-ευρήματα, τεκμήρια μιας εν δυνάμει δι-ιστορικής γενεαλογίας του τεχνικού, αποσπάσματα κειμένων της πατριαρχικής του καταγωγής, καθώς και βίντεο που αναπαριστούν την διαδικασία της έρευνας.

Δείτε την αφίσα.

 

Διάλεξη του Κώστα Θωμόπουλου, καθηγητή εφαρμογών στο τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του ΤΕΙ Αθηνών

8/12/2014, 9μμ, Αμφιθέατρο Αρχιτεκτόνων

Ξεκινώντας από ένα μια προσωπική δουλειά με θέμα την νυχτερινή φωτογραφία βρίσκομαι πιο κοντά στην οντολογία της φωτογραφικής εικόνας.

Η φωτογραφία, καταγράφοντας ακραίες και διαβαθμισμένες εντάσεις φωτός,  δομημένη  από το φως και το σκοτάδι αναπαριστά ένα κόσμο γεμάτο από παρουσία και απουσία, το φανερό και το απόκρυφο, τη γνώση και την άγνοια, τη ζωή και το θάνατο,  δυνάμεις  που μας κατευθύνουν και  μας διδάσκουν σε κάθε βήμα.

Η λανθάνουσα εικόνα σχηματισμένη εντός μας πριν από  κάθε ενέργεια προτρέπει τον μεν αρχιτέκτονα στη γραμμή , το σχέδιο,  την υλοποίηση του έργου, τον  δε φωτογράφο στην δημιουργία  του φωτογραφικού κάδρου ως  μια σύνθεση που  οφείλεται στο εικονιζόμενο και την ικανότητα του να δει, να ερμηνεύσει, να αποδώσει μία πραγματικότητα,  ως αρχιτεκτονική του φωτός.

Δείτε την αφίσα.

Ο Κωνσταντίνος Θωμόπουλος, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το Μάρτιο του 1954. 
To 1981 πήρε το δίπλωμα του από το τμήμα Αγρονόμων Τοπογράφων Θεσσαλονίκης. Σπούδασε με υποτροφία στην Ανωτάτη Εθνική Σχολή Διακοσμητικών Τεχνών (ENSAD) στο Παρίσι, όπου και το 1989 του απονεμήθηκε το δίπλωμα του Τμήματος Φωτογραφίας. Στην ίδια σχολή εργάσθηκε και σαν βοηθός καθηγητού φωτογραφίας στο τμήμα σχεδιασμού υφάσματος.  Από το 1976 έως σήμερα η δουλειά του έχει εκτεθεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Από το 1977 φωτογραφίζει επαγγελματικά εστιάζοντας σε θέματα ταξιδιωτικής, διαφημιστικής και αρχιτεκτονικής φωτογραφίας τα οποία δημοσιεύονται σε περιοδικά , βιβλία, στο διαδίκτυο και εμφανίζονται σε εκθέσεις.

 
Στα πλαίσια του μαθήματος "Σύγχρονη Θεωρία και Κριτική της Αρχιτεκτονικής:" ΜΥΘΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ οργανώνεται το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΩΡΙΑΣ "ΤΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ"

To εργαστήριο προτάσσει ένα αναλυτικό πλαίσιο ερμηνείας των συνθηκών παραγωγής και λειτουργίας τής σύγχρονης μητρόπολης εστιάζοντας στο παράδειγμα της Αθήνας.
Στόχος είναι η παραγωγή ενός συνόλου μανιφέστων βασισμένων, βήμα προς βήμα: α. στο ερμηνευτικό δυναμικό μιας διαστρωματωμένης οπτικής που συγκροτείται από εργαλεία που προσφέρουν επιστήμες όπως η κοινωνιολογία, η ανθρωπολογία, η βιολογία, η οικολογία, η θεωρία συστημάτων, η θεωρία δικτύων, η ιστορία, β. στη διερεύνηση των αναλυτικών εργαλείων που προσφέρουν η σύγχρονη αρχιτεκτονική και πολεοδομική σκέψη και, τελικά, γ. στην προσπάθεια συγγραφής μιας σειράς κριτικών δοκιμίων στρατηγικών προθέσεων–μανιφέστων.
Υπ’αυτήν την έννοια, μέσα από ένα συνδυασμό αναλυτικής εργασίας (συλλογικής και ατομικής) και πρωτότυπης κειμενικής και διαγραμματικής σκέψης, το εργαστήριο προωθεί τη συστηματική παραγωγή συγκεκριμένων θέσεων εκ μέρους των συμμετεχόντων. Το “μανιφέστο” επιλέγεται ως εκείνο το ρητορικό μέσο που προσφέρεται περισσότερο για την επανέναρξη ενός δυναμικού διαλόγου για τη σύγχρονη αθηναϊκή μητρόπολη.

Το εργαστήριο είναι τμήμα του μαθήματος, προέκυψε με βάση την ανάγκη αναπλήρωσης συγκεκριμένου αριθμού διδακτικών ωρών και απευθύνεται στους φοιτητές/τριες του μαθήματος.
 
 
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 – ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ώρα 12:00–20:00, στην Αίθουσα Ζ, ΤΑΜ.
 
Δείτε την αφίσα.
 

Σελίδες: 150 51 52 53 5474