Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English

CIRCULAIR. a circular pavilion for Podium Haarlemmermeer

REUSING ELEMENTS. design-build workshop | Amsterdam, March 18-25, 2023

 

Η Ερευνητική Μονάδα Δομικών Κατασκευών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συμμετέχει στο εργαστήριο σχεδιασμού & υλοποίησης κατασκευών CIRCULAIR, που διοργανώνεται στο Amsterdam της Ολλανδίας, το διάστημα 18-25 Μαρτίου 2023, από την αρχιτεκτονική σχολή Amsterdam Academy of Architecture.

Toεργαστήριο πραγματεύεται την ιδέα της κυκλικότητας στην κατασκευή και έχει ως αντικείμενο τον σχεδιασμό και υλοποίηση μια νέας αρχιτεκτονικής κατασκευής μικρής κλίμακας με επανάχρηση/ επανασύνθεση στοιχείων από κατεδαφισμένες οικοδομές.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ [βλ. προγραμμα]

  • 18-20 Μαρτίου. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ. Εργασία σε ομάδες των 6-7 ατόμων με βάση τα δεδομένα/ συλλεγμένα στοιχεία. Ο σχεδιασμός γίνεται βάσει μακετών (υπό κλίμακα), mock-ups (1:10) και πρωτότυπα συνδέσμων (1:1), προκειμένου να αποφασιστεί η τελική σύνθεση των στοιχείων
  • 21-24 Μαρτίου. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ. Εργασία σε ομάδες ανάλογα με τα τμήματα της τελικής σύνθεσης. Επεξεργασία όλων των στοιχείων και των συνδέσμων σε κλίμακα 1:1 και συναρμολόγηση της κατασκευής
  • 25 Μαρτίου. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ. Παρουσίαση της κατασκευής σε επισκέπτες και κριτές και ανοιχτή συζήτηση 


ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

  • Amsterdam Academy of Architecture | Machiel Spaan, Jeroen van Mechelen
  • Makerspace | Martijn Troost
  • Production and Organization AvB | Emmalot Morel

 

ΠΛΑΙΣΙΟ

Το εργαστήριο διοργανώνεται στα πλαίσια του ερευνητικού έργου ERASMUS+ Crafting CircularityRethinking Sustainable Design and Construction in Architecture, στο οποίο συμμετέχει η Ερευνητική Μονάδα Δομικών Κατασκευών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Το έργο επιχειρεί να διερευνήσει, αφενός, το εύρος των σύγχρονων πρακτικών βιώσιμου σχεδιασμού κτιριακών κατασκευών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και να τις μεταφέρει, αφετέρου, στην αρχιτεκτονική εκπαιδευτική κοινότητα, προκειμένου να καλλιεργήσει ένα νέο παράδειγμα σχεδιασμού, που θα λαμβάνει υπόψιν τη διαθεσιμότητα πρώτων υλών σε τοπικό επίπεδο (resource availability design) και την ενσωμάτωση αρχών κυκλικότητας στον σχεδιασμό (circular design).

Στα πλαίσια του έργου, θα πραγματοποιηθούν, μεταξύ άλλων, τρία design-build workshops:

. REUSING ELEMENTS. Amsterdam, Netherlands. Άνοιξη 2023

. REUSING MATERIALS. Trondheim, Norway. Φθινόπωρο2023

. REUSING STRUCTURES. Βόλος, Ελλάδα. Άνοιξη 2024

 

ΕΤΑΙΡΟΙ 

Amsterdam Academy of Architecture | Machiel Spaan, Jeroen van Mechelen

University of Liechtenstein | Carmen Rist-Stadelman, Urs Meister

NTNU Trondheim | August Schmidt, Arnstein Gilberg

University of Antwerp | Mario Rinke, Frederik Vandyck

University of Thessaly | Maria Vrontissi

 

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε σπουδαστές που έχουν ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο σπουδών (1ο & 2ο έτος), με την προϋπόθεση ότι έχουν μια σχετική εξοικείωση με την κατασκευή (τρισδιάστατη απεικόνιση ψηφιακά και σε μακέτα, κατασκευαστική επίλυση  ελαφρών κατασκευών, υλοποίηση-παραγωγή-επεξεργασία-συναρμολόγηση σε κλίμακα 1:1).

Αιτήσεις συμμέτοχης έως 31 Ιανουαρίου 2023 στο email: omadak@gmail.com

[με 1 pdf 3-5 σελίδων A4, με συνοπτικό βιογραφικό + σχετικό portfolioεργασιών]

* Η διοργάνωση καλύπτει έξοδα μετακίνησης και διαμονής, εφόσον αυτά πραγματοποιηθούν σύμφωνα με τις υποδείξεις των διοργανωτών και προσκομιστούν τα σχετικά παραστατικά.

 

Την Παρασκευή 20/1/2023 στις 15:00 η Άννα Χρονάκη, Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, θα δώσει διάλεξη μέσω MSTeams με τίτλο "ΜΑΘΗΜΑ-ΤΙΚ-Α- Ανάπτυξη, γνωσιοκτονίες, κοινά: από τα φιλόδοξα πειράματα στους λεπτούς πειραματισμούς".

Η διάλεξη οργανώνεται στα πλαίσια του μαθήματος Νότος: Χώρος και μη ηγεμονικά παραδείγματα γνώσης.

Περίληψη
Πως τα μαθηματικά, μέσα από συγκεκριμένες ιδέες και δεξιότητες, έχουν συμβάλει στην κατασκευή κυρίαρχων λόγων περί ανάπτυξης με στόχο την επίτευξη φιλόδοξων πειραμάτων τόσο για τον εαυτό, όσο και την κοινωνία διαχρονικά; Ποιες μορφές γνώσης (συμπεριλαμβανομένου και της μαθηματικής) εξαφανίζονται, γίνονται αόρατες και μη προσπελάσιμες, περιθωριοποιούνται ή/και θανατοποιούνται ως ά-χρηστες ή/και αν-άξιες; 

Με ποιούς τρόπους, σήμερα, μπορούμε να ξανασκεφτούμε τα μαθηματικά ως ζωτικές μηχανές μέσα από συν-κινητικούς πειραματισμούς και ζωοδοτικές κατασκευές που στοχεύουν στην επανοικειοποίηση του χώρου της εκ-παίδευσης  και την στροφή στη μάθηση ως τα κοινά απελευθερωτικών διαδικασιών.

 

Στις 12/01/2023 στις 19:00 θα λάβει χώρα διάλεξη με τίτλο "Όψεις του αρχαιολογικού τοπίου" από την Μαρία Βασενχόβεν, PhD, στα πλαίσια του μαθήματος Αρχιτεκτονική Σύνθεση III-Vα - Ανακατασκευές του Εδάφους.

Η Μαρία Βασενχόβεν, αρχιτέκτων [ΑΠΘ] με μεταπτυχιακές σπουδές στην αρχαιολογία [UCL] και Διδακτορικό στην Ιστορία της Αρχιτεκτονικής [ΕΜΠ], εδώ και χρόνια στενά συνεργαζόμενη με αρχαιολόγους, έχει αποκτήσει μια διεπιστημονική οπτική πάνω στο αρχαιολογικό τοπίο την οποία θα μας αναπτύξει.

Η διάλεξη θα γίνει μέσω MS-Teams, ο σύνδεσμος θα ανακοινωθεί προσεχώς,

 

Την Τετάρτη 11/01/2023 στις 14:30 θα λάβει χώρα συζήτηση με τον Άγη Κελπέκη, αρχιτέκτονα-εικαστικό, στο πλαίσιο του μαθήματος Εικονο-γραφές (αίθ. Ζ).

O Άγης Κελπέκης σπούδασε αρχιτεκτονική και πολεοδομία στο Παρίσι κατά τη δεκαετία του ’70. Είναι καλλιτέχνης πολυμέσων και έχει συμμετάσχει σε ένα μεγάλο αριθμό οπτικοακουστικών έργων και performances, σε πολλές από τις περιπτώσεις των οποίων είναι ο βασικός δημιουργός. Έργα του όπως ζωγραφική, εγκαταστάσεις, πειραματικές ταινίες, video art και έργα μουσικού αυτοσχεδιασμού έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα [Γκαλερί Πολύπλανο, Γκαλερί Εύμαρος, Κέντρο Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, Πινακοθήκη Κυκλάδων, Φεστιβάλ περιοδικoύ Βαβέλ, Anima Syros Festival, Synch festival, φεστιβάλ Επιστημονικής Φαντασίσς Ερμούπολης] και στο εξωτερικό, λ.χ. στο Παρίσι [Centre Pompidou] και αλλού.

Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί μέσω Teams. Σε περίπτωση ενδιαφέροντος επικοινωνήστε στο fparaforou@hotmail.com ώστε να λάβετε τη σχετική πρόσκληση μέσω πλατφόρμας.

 

Την Τετάρτη 21-12-2022 στις 12:00, θα δοθεί διάλεξη από την Ιουλιέττα Ζήνδρου, Αρχιτέκτονα και Ιδρύτρια του αρχιτεκτονικού γραφείου ahylo STUDIO με τίτλο "Από ψηφιακά τοπία σε αρχιτεκτονικές κατασκευές. Εξιστορήσεις επίμονης υλοποίησης", στo πλαίσιo του μαθήματος Αρχιτεκτονική Σύνθεση III-VΖ: DigitalTectonics: Από τον σχεδιασμό στην κατασκευή

Η διάλεξη θα λάβει χώρα στον Εκθεσιακό Χώρο του Τμήματος Αρχιτεκτόνων

Δείτε την αφίσα.

 

 on ma[K]ing

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022. 15.00-17.00 ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Σχεδιασμος και υλοποιηση αρχιτεκτονικων κατασκευων μικρης κλιμακας στα πλαισια εκπαιδευτικης και ερευνητικης δραστηριοτητας απο το 2005 εως σημερα απο την Ερευνητική Μονάδα Δομικών Κατασκευών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τη συνεργασια της Ομαδας [Κ]-ατασκευωνma[K]e

Ακαδ. υπευθυνη: Αναπλ. Καθ. Μαρια Βροντιση

 

. STRUCTURAL SYSTEMS | ΔΟΜΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

[tensegrities. reciprocal frames. geodesics] + [ateliers design. defis du bois]

. SUSTAINABILITY | ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ

[sustainable urban actuators. sound generators]

. URBAN FURNITURE | ΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΠΛΩΣΗ

[full-scale small-scale architecture - ΠΠΣ]

. URBAN ACTIVISM | ΑΣΤΙΚΟΣ ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ

[Urban Objects: Hijacking Urban Space - ΠΜΣ INSTEAD]

. NARRATIVE TRAILS | ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

[Μακρινιτσα, Βολος, Μηλιες]

 

Και μια πρωτη εισαγωγη στην τρεχουσα θεματικη [2022-2025]

. CIRCULAR CONSTRUCTION

[CircArch: Crafting Circularity | ERASMUS+ project & workshops]

 

Visit our website: omadakblog.wordpress.com

Follow us on Instagram:   ma.lKl.e  #maKeUTh 

Contact us:   omadak@gmail.com

 

Την Πέμπτη 15/12/2022 στις 14:00 στην αίθουσα Γ θα δοθεί διάλεξη της Commonspace (του Θάνου Ανδρίτσου και του Δημήτρη Πούλιου) με τίτλο "Σχεδιασμός - Συμμετοχή - Βιωσιμότητα: ανάμεσα σε διεθνείς αναφορές και τοπικές εμπειρίες" στο πλαίσιο των μαθημάτων "Κριτικές διερευνήσεις της σύγχρονης αρχιτεκτονικής" και "Μεθοδολογίες του σχεδιασμού".

Δείτε την αφίσα.

H Commonspace είναι μια συνεργατική - διεπιστημονική ομάδα σχεδιασμού που λειτουργεί από το 2012 ως δίκτυο συνεργατών, το 2015 απέκτησε τη μορφή της ΚΟΙΝΣΕΠ με το όνομα CPD- Creating Spaces και πλέον είναι Συνεταιρισμός Εργαζομένων. Τα μέλη και η ευρεία γκάμα συνεργατών της Commonspace αποτελούν ένα δίκτυο ειδικών και επιστημόνων που ασχολούνται με τον σχεδιασμό της πόλης και του χώρου μέσα από μια πληθώρα αντικειμένων και ειδικοτήτων, συνδυάζοντας ερευνητική δουλειά με πλούσιο μελετητικό έργο.

​Παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στον τομέα των χωρικών στρατηγικών, της αρχιτεκτονικής, της κοινωνικής έρευνας, του αστικού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού και του συμμετοχικού σχεδιασμού μέσω καινοτόμων εργαλείων και διαδικασιών. Επιδιώκει να αποτελεί συνδετικό κρίκο μεταξύ των πολιτών, των κοινωνικών θεσμών και των δημόσιων αρχών, έναν κόμβο ανταλλαγής γνώσεων, ιδεών και εφαρμοσμένων πρακτικών μεταξύ πολιτών, εμπειρογνωμόνων και φορέων λήψης αποφάσεων.

Στον πυρήνα της προσέγγισης και της μεθοδολογίας μας,βρίσκεται η προώθηση του συμμετοχικού σχεδιασμού, σε όλες τις κλίμακες και με ένα μεγάλο εύρος εφαρμογών: από τον συν-σχεδιασμό κτιρίων και δημόσιων χώρων, μέχρι την συν-απόφαση για ζητήματα χωρικής ανάπτυξης, διαμόρφωσης πολιτικών και περιβαλλοντικής προστασίας. Το 2020 πήρε την πρωτοβουλία για την δημιουργία του Participatory LAB, του«Εργαστηρίου χωρικού, αστικού & περιβαλλοντικού συμμετοχικού σχεδιασμού για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή». To Participatory Lab έχει σαν στόχο τη δημιουργία μια ενεργής διεπιστημονικής κοινότητας που μελετά, τεκμηριώνει, μαθαίνει, διαδίδει και εφαρμόζει διαδικασίες συμμετοχικού σχεδιασμού για το δημόσιο χώρο, με στόχο την προσαρμογή των πόλεων στην κλιματική αλλαγή.

H Commonspace έκανε τα πρώτα της βήματα μια δεκαετία πριν, ενώ οι επιπτώσεις της κρίσης γίνονταν όλο και πιο κατακλυσμιαίες και διαμορφωνόταν η νέα «συνθήκη» της λιτότητας για τις πόλεις της Ελλάδας. Εκτός της αξιοπρεπούς πρόσβασης στο επάγγελμα, τέθηκε το ερώτημα μιας διαφορετικής προσέγγισης και στο ίδιο το αντικείμενο του σχεδιασμού. Μέσα σε μια κοινωνική κρίση, ποιες μελέτες και ποια έργα κρίνονται ως τα πιο κοινωνικά χρήσιμα; Το ερώτημα αυτό, φώτισε μια κατεύθυνση για την απάντηση: Τους ίδιους τους κατοίκους. Αυτοί και αυτές που μπορούν καλύτερα να κρίνουν τι χρειάζεται μια πόλη σε κρίση, δεν μπορούν παρά να είναι αυτοί και αυτές που την βιώνουν. Έτσι στραφήκαμε στον συμμετοχικό σχεδιασμό, όχι ως μια «πολυτέλεια» για τα «καλά χρόνια», τους τόπους ή τους πληθυσμούς που έχουν λύσει βασικά θέματα επιβίωσης, αλλά ως μια ανάγκη για τους «επείγοντες καιρούς», για πόλεις και κοινωνικές ομάδες σε κρίση.

Κατά την ίδια δεκαετία, η συμμετοχή και η βιωσιμότητα έχουν μετατραπεί από εναλλακτικές αναζητήσεις σε κυρίαρχος λόγος που εμφανίζεται σε όλες τις διεθνείς πολιτικές και τις ευρωπαϊκές και εθνικές στρατηγικές. Στην παρούσα διάλεξη, θα αναστοχαστούμε μεταξύ της διεθνούς συζήτησης και των τοπικών εφαρμογών, των πειραματικών δράσεων και των θεσμικών κατοχυρώσεων. Σε αυτή την απόπειρα θα συνδυάσουμε θεωρητικές προσεγγίσεις με επαγγελματικές εμπειρίες.

 

Στα πλαίσια του μαθήματος Αρχιτεκτονική Σύνθεση III-V Ι: in-between της καθηγήτριας Γαβρήλου Έβελυν διοργανώνεται Εργαστήριο Μακέτας με έμφαση στα χυτά υλικά.

Δευτέρα 12.12.2022 μέχρι Τετάρτη 14.12.2022 από τους Τζοβάννι Μούσια, Διαμαντούλη Ελίκη, Διαμαντούλη Ελένη-Κλαίρη, Σαφλέκο Κώστα.

Δείτε την αφίσα.

 

Από κοινού

Συνάντηση της κοινότητας του ΤΑΜ ΠΘ για το πρόγραμμα σπουδών την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2022 ώρα 14:00-18:00 στο Αμφιθέατρο ΤΑΜ.

Η συνέλευση του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών καλεί την φοιτητική κοινότητα σε μία κοινή συζήτηση για τη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών. Η πρωτοβουλία για την συνάντηση αυτή συνεχίζει την παράδοση του ΤΑΜ  προς τον διαρκή, δυναμικό και κριτικό μετασχηματισμό του προγράμματος σπουδών με βάση τις πραγματικότητες που αφορούν το επιστημονικό και το επαγγελματικό πεδίο της αρχιτεκτονικής. Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη η συν-διαμόρφωση πτυχών του προγράμματος σπουδών σε συνεργασία με τη φοιτητική κοινότητα, στα πλαίσια της σημερινής συνθήκης των μεταρρυθμίσεων, πρώτων στην ανώτατη παιδεία, στην Ελλάδα όσο και στον διεθνή χώρο και δεύτερον, στο μοντέλο ανάπτυξης που αφορά τις διαδικασίες παραγωγής του χώρου, τις επιστημονικές και επαγγελματικές προοπτικές για τις νέες γενιές των αρχιτεκτόνων/αρχιτεκτονισσών.    

 

Διάλεξη (διαδικτυακή) της Γιώτας Ιωαννίδου, εικαστικού και ερευνήτριας, με τίτλο "Επιτελέσεις (performances) και Δημόσιες σφαίρες" την Δευτέρα 12/12/2022, 12:30 στο Αμφιθέατρο TAM.

Η διάλεξη πραγματοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΙΙΙ Διδακτική Ομάδα: Μαρία Παπαδημητρίου, Μαρία Ανδρομάχη Χατζηνικολάου, Κωνσταντίνος Μπομπός

Η διάλεξη είναι ανοιχτή στο κοινό σε αυτόν τον σύνδεσμο.

Δείτε την αφίσα.

Η Γιώτα Ιωαννίδου είναι εικαστικός και ερευνήτρια που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το έργο της επικεντρώνεται στην performance με χρήση τεκμηρίων, σε συμμετοχικά έργα μέσω ομάδων έρευνας και επιτελέσεων, καθώς και στα ευρύτερα πεδία της έρευνας και της τεκμηρίωσης στην τέχνη. Στα τελευταία της έργα, η Ιωαννίδου διερευνά τις επιτελεστικές και δραματουργικές πτυχές που αναδύονται κατά τη συγκρότηση και χρήση των τεκμηρίων σε ιστορικά, πολιτικά, πολιτιστικά και θεσμικά πλαίσια, δίνοντας έμφαση στους ιδεολογικούς μηχανισμούς ερμηνείας και ταξινόμησης.

Είναι υπ. διδάκτωρ στην ΑΣΚΤ στο τμήμα εικαστικών τεχνών με θέμα διατριβής "Δραματουργία τεκμηρίων και σύγχρονες ερευνητικές εικαστικές πρακτικές" και μέλος της Προσωρινής Ακαδημίας Τεχνών - ΠΑΤ.

Έργα της έχουν παρουσιαστεί στο Destituent Lab/ Communities in Movement, Boυκουρέστι (2022) / When the Present is History, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2021) και στο Depo, Κωνσταντινούπολη (2019) / I’ ll open the door straight, dead straight into the fire, State of Concept, Αθήνα και Gallery Nova, Ζάγκρεμπ (2019) / The Trials of Justice, La Colonie, Παρίσι (2019) / A case of perpetual no, State of Concept, Αθήνα (2018) / ‘The kids want communism’ — Notes on division, ΜΟΒΥ Μπατ Γιάμ, Ισραήλ (2017) / No need for references, WUK, Βιέννη, (2015), 3η και 4η μπιενάλε της Αθήνας μεταξύ άλλων.

 

Σελίδες: 1 2 365