Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English

Στο πλαίσιο του ΠΜΣ Επαναχρήσεις Κτιρίων και Συνόλων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, την Πέμπτη 21/3 στις 19:00 [UTC+3] στο MS TEAMS θα πραγματοποιηθεί η διαδικτυακή διαλέξη με προσκεκλημένους τους Labics IT στη θεματική της Architettura Viva.

Δείτε την αφίσα.

Συντονισμός: Fabiano Micocci, UTH
MS Teams link

 

Στο πλαίσιο των διαλέξεων του Π.Μ.Σ. Επαναχρήσεις κτιρίων και συνόλων για το 2023-24, αυτήν την εβδομάδα θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 14/03/2024 στις 19:00 [UTC+3] Διαδικτυακή διάλεξη με τίτλο «Ανάδειξη ιστορικών κτιρίων ως πολιτιστικά κύτταρα» από το Αρχιτεκτονικό γραφείο Magnisali-Bilis Αρχιτέκτονες.

Δείτε την αφίσα.

Teams link

 

Κάθε Πέμπτη 19:00-21:00 διαδικτυακά.

 

Ημερίδα 3: Επανάχρηση για αστικές αναπλάσεις

Σάββατο 27/01/2024 στις 10:00-13:00 [UTC+3] 

Διαδικτυακά

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ MS Teams, Αφίσα

Στο πλαίσιο του μαθήματος Σύγχρονη αρχιτεκτονική σε παλιά κτίρια και ιστορικά σύνολα του Π.Μ.Σ. Επαναχρήσεις κτιρίων και συνόλων, το Σάββατο 27/01/2024 στις 10:00 [UTC+3] θα πραγματοποιηθεί η διαδικτυακή ημερίδα “Επανάχρηση για αστικές αναπλάσεις”.

Πρόγραμμα

10:00-10:15 Έναρξη της ημερίδας

Συνεδρίαση 1: Επαναχρησιμοποίηση του βιομηχανικού τοπίου

10:15-10:45 Κώστας Αδαμάκης, ΠΘ - “Τα βιομηχανικά κτίρια του Βόλου”

10:45-11:15 Ασπασία Κουζούπη, ΠΘ - “Επανάχρηση προκατασκευασμένων δομών και παράπλευρων προϊόντων του εργοταξίου, ως διαδικασία σύνδεσης με το Τοπίο”

11:15-11:30 Ερωτήσεις

11:30-11:45 Διάλειμμα

Συνεδρίαση 2: Επανάχρηση για την αστική ανάπλαση

11:45-12:15 Νίκος Μπελαβίλας, ΕΜΠ - “Το πείραμα της αναγέννησης του Λαυρίου μετά την κρίση της αποβιομηχάνισης (1990-2024)”

12:15-12:45 Nadia Bertolino, UniPV -  “Radical adaptation: community-led practices of spatial reuse”

12:45-13:00 Ερωτήσεις και συμπεράσματα με τους φοιτητές

Συντονισμός: Micocci Fabiano, UTH

 

3η Φοιτητική Επιστημονική ημερίδα ερευνητικής μονάδας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, Ψηφιακής Κατασκευής & Οικοδομικής Τεχνολογίας

Εργαστήριο Αεϊφορικού Σχεδιασμού του Δομημένου περιβάλλοντος

Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

26/1/2024, 10:00 - 17:00, αιθ. μεταπτυχιακού, ΤΑΜ

Δείτε την αφίσα και το πρόγραμμα.

 

Διάλεξη του Γιώργου Κοροπούλη με τίτλο "Μεταφράζοντας τη Θεία Κωμωδία του Δάντη" την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024 στις 18:00 στο Βιβλιοπωλείο Χάρτα

Διάλεξη στα πλαίσια των μαθημάτων

Χώρος και Ποιητική του ΤΑΜ
http://www.arch.uth.gr/el/studies/course/648/9
Διδάσκουσα: Φοίβη Γιαννίση

Ειδικά Ζητήματα στις Σπουδές Επιτέλεσης του ΤΠΔΜΒ (Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας)
https://cult.uth.gr/studies/courses/space-body-performance/
Διδάσκων: Μάριος Χατζηπροκοπίου

και του Εργαστηρίου Ιστορίας, Θεωρίας και Εννοιολογικού Σχεδιασμού για την Αρχιτεκτονική, την Πόλη και το Περιβάλλον του ΤΑΜ.

Ο συγγραφέας, μεταφραστής και ραδιοφωνικός παραγωγός Γιώργος Κοροπούλης θα συναντηθεί με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στο Βιβλιοπωλείο Χάρτα. Με αφορμή την πρόσφατη έκδοση της μετάφρασης του Καθαρτηρίου (εκδόσεις sestina, Αθήνα 2023), καθώς και την αφιερωμένη στο Δάντη ραδιοφωνική σειρά στο Τρίτο Πρόγραμμα, ο ομιλητής θα συζητήσει ζητήματα που αφορούν το χώρο, τη διαδρομή, την ποιητική επιτέλεση και τη μεταφραστική διαδικασία.

Βιογραφικό

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΟΠΟΥΛΗΣ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Σπούδασε Οδοντιατρική και ειδικεύτηκε στο να μην την ασκεί. Από το 1980 εργάζεται ως διορθωτής και επιμελητής κειμένων και αρθρογραφεί (άλλοτε συστηματικά, άλλοτε όχι) σε εφημερίδες και περιοδικά. Κατά καιρούς, εργάστηκες επίσης ως παραγωγός στο ραδιόφωνο και συνέγραψε κείμενα για ντοκυμαντέρ και ταινίες. Μετέφρασε (μεταξύ άλλων) Αχμάτοβα, Καβαλκάντι, Κάτουλο, Λαφόργκ, Μπρεχτ, Παστερνάκ, Ρίλκε, Τσβετάγεβα. Μεταφράζει μετ' εμποδίων τη Θεία Κωμωδία του Δάντη σε τερτσίνα και ενδεκασύλλαβο. Τα ποιήματά του έχουν μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες, αλλά δεν δίνει την άδεια να δημοσιευτούν οι μεταφράσεις και αισχυντηλά αποκρύπτει τις αναρίθμητες ανά την υφήλιο τιμητικές διακρίσεις που έλαβε.

 

φαράσι.ζίν  / farasi.zine
τεύχος 01 / Χειμώνας 2024

Σύνταξη και σχεδιασμός τεύχους: Σταμάτης Σχιζάκης
με το έργο του Νίκου Αρβανίτη Χίλιοι ήχοι από το όρος Ίδη

Η πρώτη, τελευταία και παντοτινή μπιενάλε του Ψηλορείτη είναι μια ιδεατή καλλιτεχνική διοργάνωση με πραγματικά έργα τα οποία όμως γίνονται γνωστά μέσα από αυτοσχέδιους καταλόγους αφού κανείς δεν μπορεί να παρευρεθεί σε μια έκθεση στην δυσπρόσιτη κορυφή ενός βουνού, ακόμα και αν υπήρχε πρόσκληση. Σαν μια συναυλία που δεν πήγε κανείς, αλλά έγινε γνωστή από την ηχογράφηση, τα έργα που τοποθετούνται ή υλοποιούνται στα μονοπάτια και στην κορυφή του βουνού καταγράφονται με σκοπό την παρουσίαση τους από ένα έντυπο, που του-λάχιστον στην αρχή, κυκλοφορεί από χέρι σε χέρι.

Το πιο πρόσφατο έργο που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Μπιενάλε είναι το Χίλιοι ήχοι από το όρος Ίδη του Νίκου Αρβανίτη και πρόκειται για μια κασέτα που με τις δυο πλευρές της και τη θήκη της αποτελεί μια τρίπτυχη αντιμετώπιση του φυσικού τοπίου και της τεχνικής διαμεσολάβησης του. Η επιλογή της κασέτας σαν μέσο καταγραφής γίνεται με στόχο την αναδρομή σε τεχνολογίες περιπατητικής καταγραφής και ακρόασης ενώ αναπόφευκτα αναφέρεται και σε πρακτικές διαμοιρασμού/εξάπλωσης μουσικής μέσα από ανοιχτά, ερασιτεχνικά και πειρατικά μοντέλα διανομής μουσικής και καλλιτεχνικού περιεχομένου.

Μέσα από το υβριδικό φανζιν Φαράσι, η Πρώτη, τελευταία και παντοτινή μπιενάλε του Ψηλορείτη διανέμει ένα έργο ελεύθερα για αναπαραγωγή και ακρόαση. Κατεβάζεις τις δυο πλευρές της κασέτας από τα ισάριθμα QR codes και τα αντιγράφεις σε μια κασέτα εξήντα λεπτών (αν βρεις). Κόβεις το μισό τεύχος και το διπλώνεις για να φτιάξεις το εξώφυλλο. Καλή ακρόαση.

#01_φαράσι farasi_01 (2024) UTH για ανάγνωση

#01_φαράσι farasi_01 (2024) UTH για εκτύπωση

Ο Νίκος Αρβανίτης (Αθήνα, 1979) σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης και στο μεταπτυχιακό τμήμα MFA “Τέχνη στο Δημόσιο Χώρο και Νέες Εικαστικές Στρατηγηκές” του Πανεπιστημίου Bauhaus της Βαϊμάρης με υποτροφίες της Γερμανικής Υπηρεσίας Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών DAAD και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α. Ωνάση. Έλαβε το πρώτο βραβείο στο Διαγωνισμό Zeit Genosse Schiller για Τέχνη στο Δημόσιο Χώρο, Βαϊμάρη, 2005, ήταν υποψήφιος για το 5ο Βραβείο ΔΕΣΤΕ του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, Αθήνα, 2007 και έλαβε το Δεύτερο Βραβείο Γ. Σπυρόπουλου, Αθήνα, 2009. Το 2014 ήταν Artist in Residence στο Ατelierhaus Salzamt, Λίντς, Αυστρία. Είναι συνιδρυτής του καλλιτεχνικού διδύμου Barking Dogs United. Από το 2018 εργάζεται ως Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα. www.nikosarvanitis.info

Ο Σταμάτης Σχιζάκης (Ηράκλειο, 1980) εργάζεται από το 2005 ως ιστορικός τέχνης και επιμελητής στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

 

© 2024 φαράσι / farasi

 

φαράσι.ζιν

Το Φαράσι είναι ένα ζιν του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας- Εργαστήριο Ιστορίας, Θεωρίας και Εννοιολογικού Σχεδιασμού για την Αρχιτεκτονική, την Πόλη και το Περιβάλλον.

Αρχισυνταξία: Φοίβη Γιαννίση, Ίρις Λυκουριώτη, Φανή Παραφόρου

Το Φαράσι είναι ένα φανζίν που αφιερώνει τη δράση του στο χώμα, τον αέρα, το νερό, το βουνό ή τη θάλασσα. Ετυμολογία: αραβικά ةشارف φαράσα, η πεταλούδα, γιατί το σχήμα του φαρασιού μοιάζει με ενήλικη πεταλούδα. Η πεταλούδα είναι έντομο της τάξης των Λεπιδόπτερων. Γεννιέται σε μορφή αυγού και όταν γίνεται κάμπια (προνύμφη) οι αδένες της εκκρίνουν λεπτά στρώματα μεταξιού χτίζοντας ένα κουκούλι στο οποίο μετατρέπεται σε χρυσαλίδα. Βγαίνοντας από το νηματοειδές περίβλημα παίρνει τη μορφή ενήλικης πεταλούδας με φτερά. Οι πεταλούδες είναι φυτοφάγες και το μεγαλύτερο τμήμα τους παρουσιάζει περιπτώσεις σεξουαλικού διμορφισμού.

ζίν

Το φανζίν είναι μια μορφή έκδοσης συνδεδεμένη με την αντικουλτούρα και την υποκουλτούρα, με τον δημόσιο αλλά μειοψηφικό και μη-κυρίαρχο λόγο. Κατά κανόνα, πολιτιστικοί θεσμοί και εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν ήταν επίσημοι υποστηρικτές αλλά υπήρξαν οι κύριοι χώροι διακίνησης και παραγωγής, έστω και αν αυτό γινόταν με παρασιτικούς όρους.

φαράσι

Το Φαράσι μου μαζεύει από χάμω ό,τι έχω σκουπίσει κι έχει φέρει ο αέρας, τα πόδια, τα παπούτσια: χώμα, φύλλα, ψίχουλα, βλασταράκια, τρίχες του σκύλου και δικές μας, χαρτάκια, τσιμέντο, σκόνη και μαλλί, γιατί η καθεμία σαρώνει τα δικά της σκουπίδια, σκουπίδια του τόπου και του οίκου της - και κάθε σάρωση προϋποθέτει σύστημα και κοντινή παρατήρηση του πατώματος. Πού να πετάξουμε ό,τι μαζεύει το φαράσι μας;

Το Φαράσι.ζίν εκδίδεται από το Εργαστήριο για την Ιστορία την Θεωρία και τον Εννοιολογικό Σχεδιασμό του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Σε κάθε τεύχος του πρώτου κύκλου προσκαλείται ένα πρόσωπο για να παρέμβει μέσω του ζίν στη δημόσια σφαίρα. Ανάλογα με τα μέσα που χρησιμοποιούνται σε κάθε τεύχος, αυτό διανέμεται με διάφορους τρόπους, ως ψηφιακό αρχείο ή έντυπο.

© 2024 φαράσι / farasi

 

Σάββατο 16/12/2023 10:30-16:30 [UTC+3] 

Διαδικτυακά, ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ (MSTeams)

Στο πλαίσιο του μαθήματος Σύγχρονη αρχιτεκτονική σε παλιά κτίρια και ιστορικά σύνολα του Π.Μ.Σ. Επαναχρήσεις κτιρίων και συνόλων, το Σάββατο 16/12/2023 στις 10:00 [UTC+3] θα πραγματοποιηθεί η διαδικτυακή ημερίδα “Κληρονομιά και Επανάχρηση”.

Δείτε την αφίσα.

Πρόγραμμα

  • 10:30- 10:45 Έναρξη της ημερίδας/ Beginning of the conference
  • 10:45- 11:00 Εισαγωγή/ Introduction

 

Συνεδρίαση 1: Επισκευή της κληρονομιάς

  • 11:00- 11:30 Ζήσης Κοτιώνης, ΠΘ
    “Ο Πικιώνης στην Aνθρωπόκαινο”
  • 11:30- 12:00 Alessandro Camiz, Özyeğin University
    "Post-earthquake Design and Adaptive Reuse of Small Historical Towns: Castelvecchio Calvisio (AQ)"
  • 12:00- 12:15 Ερωτήσεις
  • 12:15- 12:30 Διάλειμμα

 

Συνεδρίαση 2: Κληρονομιά και Επανάχρηση

  • 12:30 -13:00 Nadine Augustiniok, UHasselt
    “Adaptive Reuse of Built Heritage: Belgium as a case study and Values as a tool”
  • 13:00 -13:30 Στυλιανή Λεφάκη, ΑΠΘ
    “Ζητήματα διαχείρισης της μνήμης στο Βερολίνο”
  • 13:30 -13:45 Ερωτήσεις
  • 13:45 -14:30 Διάλειμμα

 

Συνεδρίαση 3: Προσβασιμότητα στην κληρονομιά

  • 14:30 -15:00 Fabiano Micocci, ΠΘ
    “Accessibility for all in Heritage Buildings and Archaeological sites”
  • 15:00 -15:30 Στέλιος Λεκάκης, NCL
    “Commons and the Prospect of Accessibility in Cultural Heritage Resources. The Case of Island Greece”
  • 15:30 -16:00 Ερωτήσεις
  • 16:00 -16:30 Συμπεράσματα

 

Συντονισμός: Micocci Fabiano, UTH

 

ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

ΠΕΜΠΤΗ 23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023. 15:00-21:00
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΕ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ, ΒΟΛΟΣ

Τι είναι μια διαδρομή πολιτισμού? Σε ποια στοιχεία του πολιτισμού και του τόπου αναφέρεται? Ποιες μεθοδολογίες και εργαλεία εφαρμόζονται κατά το σχεδιασμό της; Ποιες οι κυρίαρχες, ή και οι αποκλίνουσες, θεματικές, πώς γίνεται η επιλογή? Τι συγκροτεί εν τέλει την πολιτισμική ταυτότητα ενός τόπου? Ποιος ο ανάδοχος, ποιος ο πάροχος ή και ο δημιουργός του περιεχομένου, ποιος ο σχεδιαστής του προϊόντος? Ποιο το κοινό στο οποίο απευθύνεται και ποιος ο στόχος? Από πού αντλείται το σχετικό υλικό? Ποια η υλική υπόσταση μιας πολιτιστικής διαδρομής στο πεδίο, ποιο το ίχνος αυτού του σχεδιασμού στον χώρο και ποιος ο απόηχος στην ανθρώπινη κοινότητα? Ποια η παιδεία, οι δεξιότητες και τα εργαλεία όσων είναι ενεργοί σε αυτό το πεδίο του σχεδιασμού?

Με την πεζοπορία να αναδεικνύεται, στην post-covid εποχή, ως μία από τις πιο δημοφιλείς μορφές ήπιας αναψυχής, σε περιαστικές περιοχές ή σε εξωτικά μέρη, η (πεζοπορική) διαδρομή πολιτισμού έχει τη δυναμική να αποτελέσει ένα προϊόν με σημαντικό αποτύπωμα. Το εύρος των θεματικών, των μέσων, των μορφών, των προσεγγίσεων και του πλαισίου που παρατηρούνται, αποκαλύπτει ένα προϊόν σχεδιασμού με σύνθετο χαρακτήρα και πολυδιάστατες αναφορές. Και κατ’ επέκταση, προτάσσει ένα ιδιαίτερο πεδίο σχεδιασμού για την ανάδειξη του τόπου και του τοπίου, με υψηλές απαιτήσεις, αλλά και ανάλογες προοπτικές. Πρόκειται για ένα πεδίο, όπου η αρχιτεκτονική, και δη η αρχιτεκτονική εκπαίδευση, με την σταθερή αναφορά και στον χώρο και στον πολιτισμό, και τις διαχρονικές πρακτικές σε δράσεις εξωστρέφειας και βιωματικές προσεγγίσεις, έχει λόγο να είναι παρούσα, τόσο με τον νέο απόφοιτο, όσο και τον ώριμο ερευνητή.

Σε μια χρονική στιγμή, όπου ο τουρισμός αφενός προτάσσεται ως βασικός μοχλός οικονομικής ανάπτυξης, αφετέρου αναφέρεται ως ανατρεπτικός παράγοντας κρίσιμων ισορροπιών, η συζήτηση γύρω από ανάλογες πρακτικές σχεδιασμού έρχεται στο προσκήνιο. Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της διαδρομής πολιτισμού ως τουριστικού προϊόντος, ως επιμορφωτικού μέσου ή ως εργαλείου για τη βιώσιμη ανάπτυξη των δικτύων πεζοπορικών διαδρομών, αλλά και των κοινοτήτων που τα υποστηρίζουν?

Με αφορμή την 6η Πανελλήνια Συνάντηση Μονοπατιών, που φιλοξενείται στο Πήλιο στα τέλη Νοεμβρίου 2023, από την Ερευνητική Μονάδα Δομικών Κατασκευών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, η επιστημονική ημερίδα ‘ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ’ διερευνά στρατηγικές, πρακτικές και εργαλεία σχεδιασμού πολιτιστικών διαδρομών, έτσι όπως αυτά παρουσιάζονται στην θεωρία και την πράξη, στην ελληνική και τη διεθνή πραγματικότητα. Η πρωτοβουλία επιχειρεί να αποτυπώσει το σύνθετο δίκτυο παραγωγής αυτού του προϊόντος, να αποτελέσει ένα βήμα για να παρουσιαστεί και να συζητηθεί ένα εύρος σχετικών προσεγγίσεων, υπογραμμίζοντας τις διεπιστημονικές συνέργειες και τα επιστημονικά πεδία που θεραπεύουν ενεργά αυτό το γνωστικό αντικείμενο, και, τέλος, να ανιχνεύσει προοπτικές διαλόγου ανάμεσα σε πρόσωπα και φορείς που δραστηριοποιούνται στο πεδίο αυτό.

Δείτε το δελτίο τύπου και την αφίσα.

ΠΛΑΙΣΙΟ:
6Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΟΝΟΠΑΤΙΩΝ 24-26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023. ΜΗΛΙΕΣ ΠΗΛΙΟ

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ma[K]e ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:
Μαρία Βροντίση, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τ.Α.Μ. Π.Θ.
Κατερίνα Χατζηκωνσταντίνου, Εντεταλμένη Διδάσκουσα, Τ.Α.Μ. Π.Θ. 

 

§  Για πληροφορίες, βλ. https://www.grtrailspelion2023.net/

§  Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω LIVE-STREAMING & μέσω MS-TEAMS

§  visit us on the web: https://omadakblog.wordpress.com/

§  check-out our stories: https://makrinitsa.trails.arch.uth.gr/

§  follow us on instagram: gr.trails.network || ma.lkl.e 

 

Σελίδες: 1 2 3 473