Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English

To Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ‘ΜΕΤΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Σχεδιαστικές και Καλλιτεχνικές Πρακτικές για την Παραγωγή της Καθημερινής Ζωής’ συμμετέχει στην Ημερίδα “Post-Industrial Design The LABattoir Case” στο πλαίσιο του προγράμματος του project LABattoir για το Thessaloniki Design Week και εστιάζει στο ζήτημα του post-industrial design μέσα από ένα εργαστήριο πάνω στους βασικούς άξονες του LABattoir - πρακτικές και θεωρία του μεταβιομηχανικού σχεδιασμού, θεωρία της τέχνης για την κοινωνική αλλαγή, και άτυπη εκπαίδευση & βιωματική μάθηση.

Ομιλητές:
Ευθυμία Δημητρακοπούλου (Αρχιτέκτων Μηχανικός, υποψ. διδάκτωρ ΠΘ)
Κατερίνα Κρίτου (Αρχιτέκτων Μηχανικός, συνεργάτης του ΠΜΣ “ΜΕΤΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ”)
Σωτήριος Μπαχτσετζής (επιμελητής, θεωρητικός τέχνης, αρθρογράφος)
Νίκος Πατσαβός (αρχιτέκτων μηχανικός, διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)
Νίκος Πλατσάς (Αρχιτέκτων Μηχανικός, διδάσκων στο ΠΜΣ “ΜΕΤΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ”)
Αλέξανδρος Ψυχούλης (εικαστικός, διευθυντής ΠΜΣ “ΜΕΤΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ”)

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Πολυχώρος Πολιτισμού Labattoir, Παλαιά Σφαγεία Θεσσαλονίκης, 26ης Οκτωβρίου 35, Θεσσαλονίκη

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 8 Μαΐου 2019 , ΩΡΑ: 17:30-20:30

https://www.labattoir.org/conference.html

Δείτε την αφίσα.

 

Με αφορμή τα 20 χρόνια από την Ίδρυσή του, το Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας τιμά δύο σημαντικά πρόσωπα της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης, το έργο των οποίων συμπυκνώνει προθέσεις και στόχους της φυσιογνωμίας του. 

Dimitris Fatouros

Ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ Δημήτρης Φατούρος άνοιξε την ελληνική αρχιτεκτονική εκπαίδευση σε νέους ορίζοντες συνδιαλλεγόμενη με την ειδική συνθήκη του τόπου, με τις θεωρητικές, εικαστικές και ποιητικές προεκτάσεις τους αρχιτεκτονικού έργου. Η πολιτεία του πιστοποιεί ότι η δημιουργική αρχιτεκτονική έρευνα δεν μπορεί παρά να είναι  συνδεδεμένη με την καλλιέργεια της δημοκρατίας, της συμμετοχής και της διαλεκτικής σύνθεσης θέσεων και προσεγγίσεων. Το μάθημα του Δημήτρη Φατούρου είναι ότι η αρχιτεκτονική δεν εκπορεύεται από μια υπέρτατη μεταφυσική αρχή ή αυθεντία αλλά είναι προϊόν κοινωνικής συνδιαλλαγής, διαλεκτικής σύνθεσης των απόψεων αλλά και των ποικίλων φυσικών. ιστορικών, πολιτιστικών παραγόντων που καθορίζουν το αρχιτεκτονικό έργο.

 

Ο καθηγητής του Georgia Tech Γιάννης Πεπονής συνέδεσε πολύ πρόωρα, εδώ και τέσσερεις δεκαετίες, την προγραμματική και υπολογιστική διάσταση της αρχιτεκτονικής ως επιστήμης με την ουμανιστική θεωρία της αρχιτεκτονικής ως τέχνης. Η έμφαση στην διδακτική σημασία της πόλης και οι  αντιλήψεις του περί της σημασίας του σχεδιασμού ως προς την  οργάνωση  της ανθρώπινης κίνησης και παρουσίας συναντώνται, από άλλη κατεύθυνση, με την προσέγγιση του Δημήτρη Φατούρου, ότι ο χώρος δηλαδή δεν μπορεί να κατανοηθεί και να σχεδιαστεί, χωρίς τους πολιτιστικούς και κοινωνικούς παράγοντες που τον  καθορίζουν.

 

Με την αναγόρευση των Δημήτρη Φατούρου και Γιάννη Πεπονή σε Επίτιμους Διδάκτορες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καταδεικνύεται η γενεαλογία της ταυτότητας του Τμήματος Αρχιτεκτόνων αλλά και η προσδοκία του να συνεχίσει να ακολουθεί τις καλύτερες ελληνικές και διεθνείς ακαδημαϊκές παραδόσεις και να διαμορφώνει νέες δημιουργικές προοπτικές.

Στα πλαίσια της τελετής αναγόρευσης ο ομ. Καθηγητής Δ. Φατούρος θα μιλήσει με θέμα «Ιχνος Αρχιτεκτονικής» και ο καθηγητής Γ. Πεπονής με θέμα «Αρχιτεκτονική και Παιδεία του Χώρου»

Η τελετή θα λάβει χώρα την Τετάρτη 8 Μαΐου 2019, στις 19.30 στο Αμφιθέατρο του Τμ. Πολεοδομίας Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, στην Πολυτεχνική Σχολή του Παν. Θεσσαλίας στο Πεδίον Άρεως στον Βόλο.

 

Διάλεξη του Manuel Couceiro da Costa, καθηγητή της Σχολής Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου της Λισαβόνας, με θέμα "Cork and Architecture: sustainability and aesthetics through material".
Τρίτη 7 Μαιου στις 20.30 στο αμφιθέατρο του Τμ. Αρχιτεκτόνων.

 

To Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ‘ΜΕΤΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Σχεδιαστικές και Καλλιτεχνικές Πρακτικές για την Παραγωγή της Καθημερινής Ζωής’ συμμετέχει στην έκθεση στο πλαίσιο του προγράμματος του project LABattoir για το Thessaloniki Design Week και εστιάζει στις μεθοδολογίες σχεδιασμού και κατασκευής αντικειμένων και σεναρίων μέσα από το έργο νέων καλλιτεχνών, αρχιτεκτόνων και designers με μια σύγχρονη προσέγγιση.

Γενική Οργάνωση: Αλέξανδρος Ψυχούλης, διευθυντής ΠΜΣ “ΜΕΤΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ”
Επιμέλεια: Ευθυμία Δημητρακοπούλου (Αρχιτέκτων Μηχανικός, υποψ. διδάκτωρ ΠΘ), Λένια Κλώσσα-Σωτηρίου (Αρχιτέκτων Μηχανικός, μεταπτυχιακή φοιτήτρια ΠΘ), Αθηνά Κουμπαρούλη (Συντηρήτρια Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, μεταπτυχιακή φοιτήτρια ΠΘ)
Συμμετέχοντες: Υara Mousa, Ελπίδα Αρβανίτη, Ιωάννα Βαριά, Μαρίζα Βλαχάβα, Νανά Βοσδογάνη, Ελένη Σαρλικιώτη, Χρυσούλα Αικατερίνη Γιαννίτση, Δήμητρα Παναγιώτα Γκάγκλου-Δανιήλ, Κωνσταντίνα-Ειρήνη Γκανάκη,
Δέσποινα Γκιαούρη, Γεωργία Γκρεμούτη, Ελένη Γούγα, Δώρα Δεδούση, Κωνσταντίνος Δερβένης, Μέλπω Ζαπάντη, Νικολέττα Θαμνοπούλου, Στέλλα Κακκάβα, Παναγιώτης Καρακίτσος, Μαρίνα Καρούτα, Αιμιλία Καφαντάρη, Αλέξανδρος Κλαδούχος, Λένια Κλώσσα-Σωτηρίου, Αθηνά Κουμπαρούλη, Βασιλική Λιανού, Όλγα Μπογδάνου, Νικολέτα Μπούλιαρη, Χρύσα Νταφλούκα, Βασίλης Ξενοφώντος, Ιωάννης Ροδοβίτης, Κατερίνα Σαρειδάκη,
Αικατερίνη Σαρησάββα, Κατερίνα Σελήνη, Χρήστος Σκιούρτης, Ίδα-Mίνα Σπυροπούλου, Χαρά Στεργίου, Κατερίνα Στρατήγη, Βασίλης Φερφύρης, Χαράλαμπος Φωτόπουλος, Παναγιώτης Χατζηγρηγορίου, Ιορδάνης Χατζηευγενιάδης
Τοποθεσία: Πολυχώρος Πολιτισμού Labattoir, Παλαιά Σφαγεία Θεσσαλονίκης, 26ης Οκτωβρίου 35, Θεσσαλονίκη
Ημερομηνία: 5 Μαΐου 2019 10.00-18.00 / 6-12 Μαΐου 10.00-22.00 

Δείτε την αφίσα.

 

28 Μαρτιου-18 Απριλιου 2019 | 9.00-21.00 καθημερινα
Foyer Τμηματος Αρχιτεκτονων Μηχανικων

Μεσα απο μια λογικη work-in-progress, η εκθεση συγκεντρωνει τις σπουδαστικες εργασιες που παραχθηκαν κατα τη διερευνηση της συνθετικης δομικης ιδεας μιας αρχιτεκτονικης κατασκευης, η οποια εχει ως αφετηρια ενα πολιτισμικο δρωμενο.

Το μαθημα πραγματευεται ζητηματα δομικου σχεδιασμου μεσα απο μια διευρυμενη τοπολογικη οπτικη, σε αντιδιαστολη με την κυριαρχη τυπολογικη πρακτικη.

Σε εκπαιδευτικο επιπεδο, η προσεγγιση συγκροτειται ως μια ακολουθια ασκησεων/ επαλληλων αναγνωσεων με στοχο την αποτυπωση συγκεκριμενων η αφηρημενων χαρακτηριστικων του δρωμενου και τη μεταφραση τους σε ποιοτητες της χωρικης συνθεσης η/ και αρχες της δομικης συνθεσης.

Σε ερευνητικο επιπεδο, η υποθεση εργασιας επιχειρει να διερευνησει την συνθετικη υποσταση της δομικης ιδεας και τη διαγραμματικη προοπτικη του υλικου προπλασματος.

Συμμετεχοντες: Σοφια ΑΘΑΝΑΣΑΡΑΚΗ, Γαβριελα ΑΥΛΟΓΙΑΡΗ, Νεφελη ΓΚΡΕΜΟΥ, Κωνσταντινα ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΟΥ, Ισαβελλα ΖΟΥΜΠΟΥΛΗ, Μαρια ΜΕΓΑ, Ευθαλια-Ερατω ΜΠΑΡΤΖΩΚΑ, Μαρια ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΔΟΥ, Γιαννης ΟΡΛΗΣ, Βασιλης ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, Ευαγγελια ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ, Ειρηνη-Μιχαελα ΣΑΠΟΥΝΑ, Κωνσταντινος ΣΑΦΛΕΚΟΣ, Αμαλια ΤΣΙΟΜΠΡΑ, Χαραλαμπος ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, Laura ACOSTA, Armando HERMIDA-MEDINA, Marina LOPEZ-MUNOZ

Διδασκουσα: Μ.Βροντιση, Επικ.Καθηγητρια ΤΑΜ

Δειτε τις εργασιες στη διαδικτυακη συλλογη εργασιων του μαθηματος.

 

Την Πέμπτη 18-04-2019 στις 18:00, θα πραγματοποιηθεί, στην αίθουσα Ζ, διάλεξη του Χριστόφορου Μαρίνου, με τίτλο “Τα μνημεία του Βλάση Κανιάρη”, στα πλαίσια του μαθήματος Ιστορία Μοντέρνας Τέχνης.

Περίληψη διάλεξης:
Το 1959 ο John Berger έγραφε πως «το καλύτερο σύγχρονο πολεμικό μνημείο στην Ευρώπη» ήταν το γλυπτό Η κατεστραμμένη πόλη (Ville détruite, 1947-1953) του Ossip Zadkine. Ο Γιώργος Πετρής, από την άλλη, θεωρούσε το Μνημείο Πεσόντων Κοκκινιάς (1955-1956) του Γιώργου Ζογγολόπουλου ως «ένα σημαντικό καλλιτεχνικό επίτευγμα», όπως και το Μνημείο της Μάχης της Πίνδου (1951-1956) του Χρήστου Καπράλου. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Βλάσης Κανιάρης (1928-2011) έρχεται να προτείνει μια σειρά από μνημεία-μακέτες που ανατρέπουν κατεστημένες παραδοχές και αντιλήψεις. Με σκωπτική διάθεση, αδιαφορώντας για τις πλαστικές αρμονίες, ο Κανιάρης σχολιάζει τα βάσανα της δημόσιας γλυπτικής (από τους συντηρητικούς καλλιτέχνες), της χώρας του (από τους δικτάτορες) και της πόλης του (από την ανεξέλεγκτη ανοικοδόμηση). Οι πολλαπλές Προτάσεις για ένα μνημείο που φτιάχνει μεταξύ 1961 και 1970, το Μνημείο του γνωστού στρατιώτη (1969 και 1970) και το Εις δόξαν του 1993 προτείνουν έναν διαφορετικό τρόπο μνημείωσης, που συνομιλεί περισσότερο με τις καταστροφές που συντελούνται στο παρόν. Σε αντίθεση με τον τραγικό και δραματικό χαρακτήρα των πολιτικών μνημείων άλλων συναδέλφων του (Ζογγολόπουλος, Μακρής, Φανακίδης) τα μνημεία του Κανιάρη, εκτός του ότι είναι φορητά, διακρίνονται από φιλοπαιγμοσύνη, ειρωνεία και αντιμνημειακότητα. Τέλος, η εισήγηση εξετάζει και την επιμελητική διαχείριση των «αντιμνημείων» του καλλιτέχνη: την προσωρινή εγκατάσταση του Εις δόξαν στην πλατεία Ομονοίας το 2011 και την παρουσίαση, την ίδια χρονιά, του Πρόταση για ένα μνημείο (1966) στο Μουσείο «Ελευθέριος Βενιζέλος» του Δήμου Αθηναίων.

Ο Χριστόφορος Μαρίνος (Αθήνα, 1975) είναι ιστορικός τέχνης και επιμελητής εκθέσεων. Το 2016 επιμελήθηκε την έκθεση Βλάσης Κανιάρης: Προς Τήνο ΙΙΙ στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, στην Τήνο. 

 

Την Τετάρτη 17 Απριλίου 2019 στις 20:00 στο Αμφιθέατρο του ΤΑΜ, ο ομ. καθ. Α.Π.Θ. Αναστάσιος Κωτσιόπουλος θα δώσει διάλεξη με θέμα "Ένταξη και Επανάχρηση: Απόπειρες και Εμπειρίες", στο πλαίσιο των μαθημάτων του Μ.Π.Σ. Επαναχρήσεις Κτιρίων και Συνόλων.

Δείτε την αφίσα.

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος Γεωγραφίες της Τροφής, η κα. Χριστίνα Μητσοπούλου θα δώσει διάλεξη με θέμα Κυκεών την Τετάρτη 17/4/2019 ώρα 15.00 στην αίθουσα Δ.

 

Την Τετάρτη 10 Απριλίου 2019 στις 20:00 στο Αμφιθέατρο του ΤΑΜ, οι αρχιτέκτονες Ελισάβετ Πλαΐνη και Γιάννης Καραχάλιος θα δώσουν διάλεξη με θέμα "Ασκήσεις Συνύπαρξης", στο πλαίσιο των μαθημάτων του Μ.Π.Σ. Επαναχρήσεις Κτιρίων και Συνόλων.

Δείτε την αφίσα.

 

Την Τρίτη 9 Απριλίου 2019 ώρα 12.00μ.μ. στο Αμφιθέατρο του ΤΑΜ, θα γίνει διάλεξη της Εριφύλης Βενέρη, υποψήφιας διδάκτορος του ΤΑΜ, με θέμα "Τα Ελληνικά Εστιατόρια του Βερολίνου ως Χώροι Ανα-παραγωγής Πολιτισμού", στο πλαίσιο του μαθήματος Χώρος και Πολιτισμός

 

Σελίδες: 1 2 3 4 544