Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΙΙ
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): Αρχιτεκτονική Σύνθεση/Δημιουργία, Ιστορία και Θεωρία, Καλές Τέχνες, Πολεοδομικός Σχεδιασμός, Ένταξη στο Δομημένο Περιβάλλον, Κοινωνική Διάσταση του Σχεδιασμού.
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεθνές περιβάλλον, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα, Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου, Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

[Γνώση, Κατανόηση, Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση, Αξιολόγηση]

Κατά τη διάρκεια του 2ου εξαμήνου των αρχιτεκτονικών σπουδών, εισάγουμε τρία αναπαραστατικά εργαλεία τα οποία κατευθύνουν τη σύνθεση, την αντίληψη και την ερμηνεία του αρχιτεκτονικού έργου: την τομή, τη συγκρότηση αρχιτεκτονικού προγράμματος και την ερμηνευτική μακέτα.

Παράλληλα, μας ενδιαφέρει, οι σπουδαστές να αναπτύσσουν τρόπους κατανόησης και τεχνικές ικανότητες περιγραφής των χωρικών μορφών και της υλικότητάς τους, εστιάζοντας την παρατήρησή τους στους τρόπους διαβίωσης και τις καθημερινές ανθρώπινες συνήθειες. Για το λόγο αυτό μέσα στα πλαίσια του μαθήματος μελετάται η σχέση ανάμεσα στους ανθρώπους, τους χώρους και τα υλικά αντικείμενα που κατασκευάζουν και χρησιμοποιούν.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ως παράδειγμα προς έρευνα επιλέγουμε ένα μικρό σπίτι διακοπών, σημαντικό δείγμα της ιστορίας της αρχιτεκτονικής, του οποίου κάτοικος είναι ο αρχιτέκτονας που το σχεδίασε.

Μέχρι σήμερα έχουν μελετηθεί το Cabanon του Le Corbusier η κατοικία Ε1027 της Eileen Gray και η κατοικία Upper Loan Pavilion των Alison και Peter Smithson.

Θεωρούμε τα κτίσματα αυτά εμβληματικά μανιφέστα εποχιακής κατοίκησης.

Ζητείται από τους σπουδαστές να σχεδιάσουν ένα μικρό σπίτι διακοπών δίπλα στη θάλασσα, συγκροτώντας ένα πρόγραμμα κατοίκησης που λαμβάνει υπόψη τις μεταβολές που προκαλούνται στην οργάνωση του εσωτερικού και του υπαίθριου χώρου εξαιτίας της διαρκούς αλλαγής των εποχών.

 

Εκπαιδευτικές Εκδρομές

2011, ΕΛΒΕΤΙΑ

2010, ΟΛΛΑΝΔΙΑ, (ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ, ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ, ΟΥΤΡΕΧΤΗ)

2009, ΒΕΡΟΛΙΝΟ, (ΒΕΡΟΛΙΝΟ, ΠΟΤΣΝΤΑΜ, ΝΤΕΣΣΑΟΥ)

2006, ΒΕΡΟΛΙΝΟ, (ΒΕΡΟΛΙΝΟ, ΠΟΤΣΝΤΑΜ, ΝΤΕΣΣΑΟΥ)

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Le Corbusier, Για μια αρχιτεκτονική, Εκδόσεις Εκκρεμές, Αθήνα, 2004

Φοίβη Γιαννίση, Ίρις Λυκουριώτη, Ρένα Φατσέα (επιμέλεια),Vers LC Contre, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και εκδόσεις futura, Αθήνα, 2010.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Alison + Peter Smithson,The Charged Void – Architecture, The Monacelli Press, 2001

Claude Lichtenstein, As found: the discovery of the ordinary, Springer, 2001.

David Gartman, From autos to architecture: Fordism and architectural aesthetics in the twentieth century, Princeton Architectural Press, 2009.

Frampton, Kenneth,Modern Architecture: A Critical History, Thames and Hudson, London, 1992

Panayiotis Tournikiotis,The Historiography of Modern Architecture, MIT Press, Cambridge Massachusetts, 1999

Wigley Mark, White Walls, Designer Dresses: The Fashioning of Modern Architecture, MIT Press, Cambridge Massachusetts, 1996

Koolhaas Rem,Content, Taschen, Koln, 2004