Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English

το Τμήμα Αρχιτεκτόνων της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συμμετέχει στην Έκθεση "Αρχιτεκτονική και Πόλη στην ΝΑ Ευρώπη" που θα διεξαχθεί στην Θεσσαλονίκη, από τις 18 Ιανουαρίου μέχρι τις 26 Φεβρουαρίου 2012 με το έκθεμα: "εκκολαπτήριο, εγκατάσταση και πράξεις"

 

http://www.arch.uth.gr/incubator

 

http://vimeo.com/36794031

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Ετυμολογία:
Εκκολαπτήριο/ εκ + κολαπτήριο ‹ κολάπτω = σκαλίζω]

#(ιχθυολ.) ειδική κατασκευή μέσα στην οποία τοποθετούνται τα αβγά των ψαριών μέχρι την εκκόλαψή τους και ιδιαίτερα γνωστό στην Ελλάδα είναι το εκκολαπτήριο για πέστροφες

#(πτηνολ.) μέρος όπου τοποθετούνται τα αβγά των πτηνών για να γίνει η εκκόλαψή τους

# η εκκολαπτική μηχανή.

Incubator/ μηχανή που εκκολάπτει τα πτηνάμέσω τεχνητού φωτισμού

Incubate/ ‘κλωσώ, σκέφτομαι, να κοιτώ ζηλότυπα’/ ‘ξαπλώνω μέσα ή επάνω’

Cubicle/ ‘Υπνοδωμάτιο’ από το cubiculum, ‘ξαπλώνω’ από το cubare

Cubiclom/ ‘Υπνωτήριο’, αίσθηση ‘οποιουδήποτε διαχωρισμένου σε μικρότερα μέρη χώρου’ (θύλακας εργασίας σε κτίριο βιβλιοθήκη ή αργότερα σε ενοποιημένο χώρο εργασίας)

Κόλαφος/χαστούκι καιμεταφορικά: λόγος ή πράξη που εξευτελίζει και ταπεινώνει. Προέρχεται από το ρήμα ‘κολάπτω’

Colaphus/ λατινικά, ‘χτυπάω’, από το ελληνικό ‘κόλαφος’. Μέσα από τη λατινική λέξη σχηματίστηκαν και οι λέξεις ‘coup’ (Γαλλικά), ‘colpo’ (Ιταλικά), ‘golpe’ (Ισπανικά) που σημαίνουν ‘χτύπημα’.  

Περιγραφή
Το εκκολαπτήριο που κατασκευάζουμε είναι ένα ευμεγέθες και υπερ-φωτισμένο κουτί μέσα στο οποίο εκκολάπτονται αρχιτεκτονικά μικροαντικείμενα.

Το εσωτερικό του είναι επισκέψιμο μόνο από την πλευρά του δαπέδου του. Περιμετρικά μπορούμε να δούμε μέρη του εσωτερικού χώρου μέσα από μικρές τρύπες/ σχισμές. Το κουτί παραμένει κλειστό και ανοίγει μόνο κατά  τη διάρκεια των παραστάσεων/πράξεων τις ημέρες των εγκαινίων και λήξης της έκθεσης.

Το εκκολαπτήριο είναι ένα συμβολικό έργο βασισμένο στην ιδέα της μη φυσικής και καθοδηγούμενης ανάπτυξης με στόχο να σχολιαστούν: α) τα ειδικά χαρακτηριστικά ανάπτυξης των πόλεων στην ΝΑ Ευρώπη και οι άτυποι κοινωνικοί και οικονομικοί μηχανισμοί (τοπικοί και διεθνείς) μέσω των οποίων παράγονται, β)η επιρροή του παγκόσμιου τουριστικού μοντέλου ανάπτυξης στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε και σχεδιάζουμε τον καθημερινό χώρο και γ)η εμπορευματοποίηση των ανώτατων σπουδών.         

Συλλογικό έργο
Ένα ‘πλήθος’ από περίπου 200 αντικείμενα-μικροεγκαταστάσεις που θα σχολιάζουν τη λειτουργία του εκκολαπτηρίου όπως τίθεται στην περιγραφή θα τοποθετηθούν στο εσωτερικό του κουτιού-εκκολαπτηρίου. Αυτά θα είναι το προϊόν ενός εργαστηρίου αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και παραστατικών τεχνών.     

Όλα τα μέλη του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, φοιτητές του προπτυχιακού και του μεταπτυχιακού προγράμματος, υποψήφιοι διδάκτορες, διδάσκοντες, διοικητικό και εργαστηριακό προσωπικό, μπορούν να συνεισφέρουν με ένα αντικείμενο/έκθεμα.

Επιμελητες(ΤΑΜ ΠΘ):
Έβελυν Γαβρήλου
Ίρις Λυκουριώτη
Κωστής Πανηγύρης
Λόης Παπαδόπουλος
Σπύρος Παπαδόπουλος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Αρχιτεκτονική και Πόλη στην ΝΑ Ευρώπη [http://skgarch2012.web.auth.gr/]

Διοργάνωση:
Σχολή Αρχιτεκτονικής/ Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κίνηση 5 Μουσείων της Θεσσαλονίκης
Ινστιτούτο Goethe

Συμμετέχουν οι Σχολές Αρχιτεκτονικής από τις πόλεις:
Αθήνα/ Βελιγράδι /Βενετία/ Βιέννη/ Βόλος/ Βουκουρέστι/ Ζάγκρεμπ / Θεσσαλονίκη/ Κισίνεβ/ Κλούζ-Νάποκα/ Κωνσταντινούπολη/ Λευκωσία / Λουμπλιάνα/ Μιλάνο/ Μπάρι/ Μπολόνια/ Μπρατισλάβα/ Ξάνθη/ Πάτρα/ Πεσκάρα/ Ποντγκόριτσε/ Ποτέντσα/ Πρίστινα/ Σαράγιεβο/ Σκόπια/ Σμύρνη/ Σόφια/ Τιμισοάρα/ Τίρανα/ Τριέστη/ Χανιά

 

Greesis #12
Στέφανος Τσιβόπουλος
Η Γη της Αμνησίας
Διάλεξη 11/1/2012, 21.00, Αμφιθέατρο ΤΑΜ.

Δείτε την αφίσα.

Ο Στέφανος Τσιβόπουλος ζεί και εργάζεται μεταξύ Άμστερνταμ και Αθήνας.

Έχει συμμετάσχει σε διεθνή art residencies όπως τα Rijksakademie van beeldenden kunst Αμστερνταμ, Ολλανδία; Platform Garanti Istanbul, Τουρκία; IASPIS Στοκχόλμη, Σουηδία; και ISCP NY, Η.Π.Α.

Στις πρόσφατες ατομικές εκθέσεις περιλαμβάνονται τα, The Blind Image, ISCP NY, Η.Π.Α; Amnesialand, Heidelberg Kunstverrein, Γερμανία; The Real The Story The Storyteller Smart Project Space Άμστερνταμ, Ολλανδία; Lost Monument, Art Forum Βερολίνο, Γερμανία. 

Στις ομαδικές εκθέσεις συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα The Rest is History, Manifesta 8 Μούρσια, Ισπανία; On Morality-Act III, Witte de With, Ρόττερνταμ, Ολλανδία; One Giant Leap, BFI Southbank Λονδίνο, Η.Β; Practicing Memory, Fondazione Pistoletto, Μπίελλα, Ιταλία; And the moral of the story is... APEXART Νέα Υόρκη, Η.Π.Α; Hors Pistes-Un Autre Mouvement des Images, Centre Pompidou Παρίσι, Γαλλία; Monitoring, Friedericianum Kunstverein Κάσσελ, Γερμανία; Destroy Athens, 1st  Athens Biennale, Αθήνα, Ελλάδα; In Present Tense, Museum of Contemporary Art, Αθήνα, Ελλάδα. 

Έχει τιμιθεί με το βραβείο Golden Cube στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ και Κινηματογράφου στο Κάσσελ της Γερμανίας για το φίλμ του Untitled (The Remake). Ήταν υποψήφιος στον 4ο διαγωνισμό του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, καθώς και στον 7ο διαγωνισμό για το βραβείο "Future of Europe Award” στη Λειψία της Γερμανίας.

 

Greesis #11
Σάββας Μάτσας Μιχαήλ
Grèce Générale
Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011,
21.00,
Αμφιθέατρο ΤΑΜ, Πεδίον Άρεως, Βόλος

Δείτε την αφίσα.

Βιογραφικό
Ο Σάββας Μιχαήλ (Σαμπετάΐ Μπεν. Μάτσας) γεννήθηκε στην Αθήνα το 1947. Σπούδασε Ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μετεκπαιδεύτηκε στο Παρίσι.  Από τα χρόνια της χούντας είναι ενεργός στο χώρο της μαρξιστικής Αριστεράς. Έχει προσκληθεί και δώσει μαθήματα ή διαλέξεις πάνω στην φιλοσοφία, την πολτική οικονομία, την λογοτεχνία και την θεωρία της Τέχνης στο Τμήμα ΕΜΜΕ του Πανεπιστημίου της Αθήνας, στο Τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, στο New York University, στο London School of Economics, στο Πανεπιστήμιο Λομονόσωφ της Μόσχας.
Κυριότερα βιβλία του: Πλους και Κατάπλους του Μεγάλου Ανατολικού(Άγρα 1994), Μορφές του Μεσσιανικού (Άγρα 1999), Μορφές της Περιπλάνησης (Άγρα 2004), Homo Poeticus(Άγρα 2006), Γκόλεμ ή Περί Υποκειμένου και άλλων Φαντασμάτων (Άγρα 2010).
Κείμενά του έχουν μεταφραστεί και δημοσιευτεί στα αγγλικά,  γαλλικά, ισπανικά (Αργεντινή), πορτογαλικά (Βραζιλία), ιταλικά, ρωσικά.

 

Greesis #10
Νάντια Καλαρά
PlatformSphinx: Η Μηχανική του Αινίγματος
Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011,
Ώρα 9.00,
Αμφιθέατρο ΤΑΜ

Δείτε την αφίσα.

Βιογραφικό
Η Νάντια Καλαρά είναι εικαστικός. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ, και στο University of East London, School of Art and Design (ΜΑ). Είναι υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2003 διδάσκει Εικαστικές Τέχνες στα Τμήματα Αρχιτεκτόνων των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας και Πατρών.
Έχει συμμετάσχει και διδάξει σε διεθνή εντατικά εργαστήρια τέχνης και αρχιτεκτονικής (Διεθνής Ένωση Αρχιτεκτόνων /UIA, Κων/πολη, Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου/ ΚΑΜ Χανιά,  ΑΟΟ Projects, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα).
Έργα της έχουν εκτεθεί στη γκαλερί Μπετόν7, Αθήνα, (2011), Museum of Freud’s Dreams στην Αγία Πετρούπολη (2010), Art Athina (2009), 2η Μπιενάλε Αθήνας (2009), 7η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής στο Σάο Πάολο (2007).

 

Διάλεξη: Μαρία Τοπάλη, "*Σε χώρο ενδιάμεσο*" (στ. 77, Τέταρτη Ελεγεία) - παιδική ηλικία και αναγνωστικά χωρο-βιώματα στις *Ελεγείες του Ντουίνο*.
Στα πλαίσια του μαθήματος επιλογής Χώρος και Ποιητική.
Τρίτη 13 Δεκεμβρίου, ώρα 16.00. Αίθουσα Δ. Τμήμα Αρχιτεκτόνων.

 

Greesis #9
Μαρία Τοπάλη
«Στην ταβέρνα του Έλληνα»
Μια γερμανική ιστορία της εποχής μας
Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011,
Ώρα 9.00,
Αμφιθέατρο ΤΑΜ

Χώρος, γλώσσα και χειρονομία σε μια σύγχρονη γερμανόφωνη αφήγηση μεταναστευτικής εμπειρίας και διαπολιτισμικής ταυτότητας με αφορμή το βιβλίο Alexandros Stefanidis, «Beim Griechen- Wie mein Vater in unserer Taverne Geschichte schrieb», Fischer Taschenbuch Verlag, 2010

Θα ακολουθήσει δείπνο στην Χασαποταβέρνα ‘ο Γιάννης’
Οδός: 22ας Μαίου 4, Ν. Ιωνία Βόλου

Δείτε την αφίσα της εκδήλωσης και το βιογραφικό της Μαρίας Τοπάλη

 

 Το εκπαιδευτικό ταξίδι στην Istanbul πραγματοποιήθηκε στο διάστημα από την 8η Δεκεμβρίου έως και την 11η Δεκεμβρίου. Συμμετείχαν 45 φοιτητές και φοιτήτριες όλων των ετών και ιδιαίτερα του Α’ έτους. Η περιήγηση περιελάμβανε την επίσκεψη στην περιοχή του Σουλτάν Αχμέτ (Αγία Σοφία, Μπλέ Τζαμί, Κινστέρνα, Καθιστικό), την πορεία μέχρι την περιοχή Εμίνονού (προβλήτα μπροστά στο Γενί Τζαμί, την Αιγυπτιακή Αγορά και την γέφυρα του Γαλατά), την περιήγηση στον πεζόδρομο Isticlal caddeci (οδός Ανεξαρτησίας), την επίσκεψη της έκθεσης Becoming Istanbul στο κτίριο Σινιόσογλου (SALT Beyoglou), την ανάβαση του Κεράτιου Κόλπου, το οθωμανικό νεκροταφείο, την Ασιατική πλευρά (Σκούταρη), την πλεύση στον Βόσπορο.

Κατά τη διάρκεια της περιήγησης αλλά και του ταξιδιού έγιναν σύντομες αναφορές για τις έννοιες και τα στοχαστικά περιεχόμενα των εννοιών: περιοχή, όριο, πλατεία, διάβαση, αστική πυκνότητα, έκταση, κατώφλι, πολιτισμικό πεδίο, ιστορία, τοπικότητα, αρχιτεκτονική, τοπογραφία, ορίζοντας, αστική ταυτότητα.

Δείτε την αφίσα.

 

Νέοι αρχιτέκτονες/ερευνητές στα πλαίσια της σειράς εκδηλώσεων Greesis: Η ταυτότητα ως Πράξη

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011,14:00, Αμφιθέατρο ΤΑΜ, Πεδίον Άρεως, Βόλος

  • Βαλεντίνα Κάργα, Μηχανισμοί (επι)βίωσης: το πείραμα της φάρμας του Βερολίνου

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011, ώρα:19:00-22:00, Αμφιθέατρο ΤΑΜ, Πεδίον Άρεως, Βόλος

  • Έλσα Κιουρτσόγλου, Παρατηρώντας τις κρίσεις στη διαδρομή ενός ερευνητή
  • Αγγελική Σιώλη, Κατασκευάζοντας τον χώρο της επιθυμίας
  • Χρήστος Κακκαλής, Προσωπικός και Συλλογικός Χώρος σε Καθεστώς Κατοχής: Το ερώτημα του Κοινού Τόπου
  • Νατάσα Λιανού-Ερμής Χαλβατζής, Μηχανή Επούλωσης
  • Άννα Βάσωφ, Hansaplast Greesis edition

Δείτε αναλυτικά την αφίσα και το πρόγραμμα και τα βιογραφικά των ομιλητών.

 

07.12.2011 12.00

lecture
Elia Zenghelis: Athens
 

 

Το εργαστήριο σχεδιασμού «Ζητήματα Χρόνου» παρουσίασε στους φοιτητές τη δραστηριότητα ενός χρονικού χειρισμού στον αρχιτεκτονικό και αστικό σχεδιασμό μέσα σε υπάρχον πλαίσιο. Τους φοιτητές απασχόλησε η αποτύπωση στο χαρτί ιδεών και δημιουργικών επεμβάσεων για την παραγωγή προτάσεων (φάσεων) στην ανάπλαση ενός οικισμού στο κέντρο της Αθήνας ως εναλλαγή κλίμακας και χρόνου και ως συνέπια επιμέρους σχεδιαστικών χειρισμών/επιλογών. Με αφετηρία την παραπάνω προσέγγιση, αντικείμενο του εργαστηρίου έγινε, ουσιαστικά, ο χρόνος. Ως σημαντική παράμετρος των αστικών αναπλάσεων, ο χρόνος χαρακτηρίζει όχι μόνο την εναλλαγή της φυσιογνωμίας ενός οικιστικού συνόλου, μέσα από τις χρήσεις, τις σχέσεις και την αναλογία δημόσιου και ιδιωτικού, σε κάθε φάση επέμβασης αλλά και την αιτιολογούμενη κάθε φορά μεταφορά του σχεδιαστικού ενδιαφέροντος ανάμεσα στις κλίμακες που ο σχεδιασμός χρησιμοποιεί και τη σημασία τους. Τρία γενικά στάδια, ο σχεδιασμός του δημόσιου χώρου, του αστικού μετώπου και του συνόλου, ενσωματώθηκαν σε μια ενιαία στρατηγική αποτελώντας ταυτόχρονα το καθένα την εξέλιξη και συμπλήρωση του προηγούμενου. Η χρονική αυτή αντιμετώπιση ενσωματώθηκε, σταδιακά, σε φάσεις και απάντησε σε διαφορετικά κάθε φορά ζητούμενα, συνθετικά και χωρικά, του επανασχεδιασμού του Προσφυγικού Συνοικισμού του Γηροκομείου επί της οδού Πανόρμου.

Δείτε την αφίσα εδώ.

 

Σελίδες: 171 72 73 74 7582