Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English

Στο πλαίσιο του μαθήματος Οπτικοακουστικές Αναπαραστάσεις της Πόλης, η Ηλέκτρα Βενάκη θα δώσει διάλεξη με θέμα: "Ο ήχος της εικόνας, η εικόνα του ήχου", στις 29/10/2018, 15.00-18.00, στην Αίθουσα Γ'.

Θεματολογία

  • Η επίδραση του ήχου στην «ανάγνωση» της εικόνας.
  • Η σχέση του θεατή/ακροατή με τον ήχο.
  • Η χρήση του ήχου στο κινηματογραφικό/οπτικοακουστικό έργο σε συνάρτηση με το μέσο προβολής του.
  • Εργαλεία ηχογράφησης και τεχνικές
  • Φυσικός –εγγεγραμμένος ήχος
  • Μοντάζ ήχου στη μυθοπλάσία και στα μη μυθοπλαστικά έργα, αφηγηματικά ή μη - Διαφορετικές προσεγγίσεις.
  • Ηχητικά κλισέ, ηχητικές αντιστοιχίες
  • Τελική σύνθεση εικόνας και ήχου (συμπεριλαμβανομένης της μουσικής)

 

Βιογραφικό

Η Ηλέκτρα Βενάκη ασχολείται με την θεωρία και πρακτική εικόνας και ήχου. Σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα (σχολή κινηματογράφου Λ. Σταυράκου) και στο Παρίσι (Πτυχίο κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών σπουδών (Maîtrise) - Πανεπιστήμιο Paris I, Πάνθεον - Σορβόννη). Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών (D.E.A) Κινηματογράφος, Τηλεόραση, Οπτικοακουστικά, κατεύθυνση Ιστορία και Θεωρία - Πανεπιστήμιο Paris I, Πάνθεον - Σορβόννη.

Από το 1983 έως σήμερα: Μοντάζ κινηματογραφικών και τηλεοπτικών ταινιών, μεγάλου μήκους, μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ. Από το 2005 έως σήμερα διδάσκει Μοντάζ και Ηχητικό Σχεδιασμό σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Ιδιωτικά Κολέγια και ΙΕΚ. 1996-2005: Υπεύθυνη Οπτικοακουστικών Παραγωγών της πύλης www.in.grκαθώς των περιοδικών RAM, HiTECH, InLife και ROM του Οργανισμού Λαμπράκη. Υπεύθυνη παραγωγής των ελληνικών ντοκιμαντέρ της National Geographic Society. 1996 2002: Αρθρογράφος στα περιοδικά RAM και HiTECH. 1999-2002: Αρχισυντάκτης του κινηματογραφικού τμήματος της δικτυακής πύλης www.in.gr. Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (2016-7). Το 2011 ιδρύει το δικτυακό blog για τον κινηματογράφο,  http://altcine.wordpress.com.

 

Δείτε την αφίσα.

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική Ι, η Ηλέκτρα Βενάκη θα δώσει διάλεξη με θέμα: "Ήχοι της Πόλης, Ήχοι του Κινηματογράφου", στις 29/10/2018, 20.00-22.00, στο Αμφιθέατρο.

Θεματολογία

  • Οπτική – ηχητική αντίληψη
  • Τα όρια του ήχου – τα όρια της εικόνας
  • Ηχητικό – ακουστικό γεγονός
  • Ηχητική κινηματογραφική κουλτούρα – θέματα πιστότητας
  • Ευρωπαϊκός ήχος και πολιτισμικά κλισέ
  • Κατηγορίεςήχουπουχρησιμοποιούνταιστοφιλμικόκείμενο(λόγος-μουσική-ήχοι-ατμόσφαιρες – σιωπή)
  • Η εποχή της φωνολατρείας - Είναι η πρόζα ο βασικός φορέας της αφήγησης;
  • Οι λειτουργίες των τεσσάρων μη λεκτικών στοιχείων της ηχητικής μπάντας

 

Βιογραφικό

Η Ηλέκτρα Βενάκη ασχολείται με την θεωρία και πρακτική εικόνας και ήχου. Σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα (σχολή κινηματογράφου Λ. Σταυράκου) και στο Παρίσι (Πτυχίο κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών σπουδών (Maîtrise) - Πανεπιστήμιο Paris I, Πάνθεον - Σορβόννη). Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών (D.E.A) Κινηματογράφος, Τηλεόραση, Οπτικοακουστικά, κατεύθυνση Ιστορία και Θεωρία - Πανεπιστήμιο Paris I, Πάνθεον - Σορβόννη.

Από το 1983 έως σήμερα: Μοντάζ κινηματογραφικών και τηλεοπτικών ταινιών, μεγάλου μήκους, μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ. Από το 2005 έως σήμερα διδάσκει Μοντάζ και Ηχητικό Σχεδιασμό σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Ιδιωτικά Κολέγια και ΙΕΚ. 1996-2005: Υπεύθυνη Οπτικοακουστικών Παραγωγών της πύλης www.in.gr καθώς των περιοδικών RAM, HiTECH, InLife και ROM του Οργανισμού Λαμπράκη. Υπεύθυνη παραγωγής των ελληνικών ντοκιμαντέρ της National Geographic Society. 1996 2002: Αρθρογράφος στα περιοδικά RAM και HiTECH. 1999-2002: Αρχισυντάκτης του κινηματογραφικού τμήματος της δικτυακής πύλης www.in.gr. Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (2016-7). Το 2011 ιδρύει το δικτυακό blog για τον κινηματογράφο,  http://altcine.wordpress.com.

 

Δείτε την αφίσα.

 
Η έκθεση οργανώνεται στα πλαίσια του 4th Global Dwelling Conference που διεξάγεται  στο Τμ. Αρχιτεκτόνων στις 21-22 Σεπτεμβρίου 2018
 
Διάρκεια 21 Σεπτεμβριου 2018 - 6 Οκτωβρίου 2018
Εκθεσιακός χωρος ΤΑΜ
 

Το 6ο πανελλήνιο συμπόσιο Citylab 2018 πραγματεύεται την έννοια του σώματος στην πόλη, την αρχιτεκτονική και την τέχνη μέσα από τις πολλαπλές πολιτισμικές συγκροτήσεις του· το σώμα που εγγράφεται στον χώρο, το σώμα που παράγει και νοηματοδοτεί τον χώρο, το σώμα που περιπλανιέται με ή χωρίς σκοπό, το σώμα ως φορέας νοήματος και μηχανισμός υπονόμευσης ή αποσταθεροποίησής του, το σώμα ως μέσο και ως μήνυμα, το σώμα που βάλλεται και υποφέρει, το σώμα που προβάλλεται και προκαλεί, το ιερό και το ανόσιο σώμα, το τεχνητό σώμα, το σώμα της επαυξημένης εμπειρίας, το σώμα ως κοινότητα, ως συλλογικότητα, ως ταυτότητα συνόλου (εκκλησιαστικό, δικαστικό, κλπ.), ο εσωτερικός κόσμος του σώματος, το σώμα ως αντικείμενο του marketing, το σώμα ως μεταφορά και ως κυριολεξία, το σώμα στον δημόσιο αστικό χώρο, το σώμα-σώμα. Στο συμπόσιο Citylab 2018 είκοσι τέσσερεις διακεκριμένες/οι ομιλήτριες/ές από διαφορετικά επιστημονικά πεδία -τέχνη, αρχιτεκτονική, πολεοδομία, οικονομία, ιστορία, λογοτεχνία- θα προσεγγίσουν τη σωματικότητα στη συγχρονία και τη διαχρονία της μέσα από αντίρροπες αλλά και συμπληρωματικές οπτικές.

Οι δέκα φοιτητικές ομάδες του εργαστηρίου Citylab 2018 θα επεξεργαστούν την έννοια του σώματος στην αρχιτεκτονική και την τέχνη μέσα από το διανοητικό «παιχνίδι» του Cadavre Exquis των σουρεαλιστών. Πρόκειται για μια διαδικασία παραγωγής «τυχαίων» αποτελεσμάτων που ενεργοποιείται μέσα από τη διαδοχική επέμβαση διαφορετικών δρώντων υποκειμένων πάνω σε τμήματα ενιαίας επιφάνειας, η οποία έχει διπλώσει, έτσι ώστε ένα μόνο μέρος της να διατίθεται προς επεξεργασία κάθε φορά. Κάθε υποκείμενο (ομάδα) επεμβαίνει στο τμήμα της επιφάνειας που του αναλογεί δίχως να γνωρίζει τί έχει προηγηθεί και τί θα ακολουθήσει. Το ξεδίπλωμα των πτυχώσεων και η αποκατάσταση του αναπτύγματος αποκαλύπτει το σύνολο της επέμβασης. Πρόκειται για ένα μοντάζ εικόνων ή φράσεων, που παράγει νοήματα μέσα από τη απρογραμμάτιστη συνάντηση γεγονότων που δεν υπάγονται σε έναν συνολικό σχεδιασμό αλλά στην ελεύθερη ερμηνεία και τη δημιουργική επεξεργασία μιας βασικής έννοιας-κλειδί -του σώματος- μέσα από την οπτική ενός θεματικού άξονα, διαφορετικού για κάθε ομάδα εργασίας. Τα τελικά αποτελέσματα των ομάδων εργασίας θα παρουσιαστούν στο τέλος του εντατικού εργαστηρίου μέσα από ένα δρώμενο που θα συνδυάζει λόγο - ποιητικό/θεατρικό - εικόνα - σκίτσα/σχέδια - και αντικείμενο - πρόπλασμα της περιοχής επέμβασης - ως ισότιμα, συμπληρωματικά στοιχεία του τελετουργικού της παράδοσης.

Το εργαστήριο Citylab2018 αφορά σε φοιτητές/τριες που έχουν συμπληρώσει το τέταρτο [4ο] εξάμηνο των προπτυχιακών σπουδών τους ή εκπονούν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα ή/και το εξωτερικό. Το φετινό Citylab αφορά σε φοιτήτριες και φοιτητές από ποικίλα ακαδημαϊκά περιβάλλοντα - καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες, ιστορικούς, γεωγράφους, ψυχολόγους ή κοινωνιολόγους - ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή συνέργεια ανάμεσα σε τέχνες και επιστημονικά πεδία.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το εργαστήριο και τη διαδικασία συμμετοχής στον ιστότοπο https://citylabworkshop2018b.tumblr.com

 

Το δίκτυο ΟΙΚΟΝΕΤ και το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών οργανώνουν το 4ο συνέδριο "Global Dwelling" που θα διεξαχθεί στον Βόλο στις 21 και 22 Σεπτεμβρίου 2018.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον ιστότοπο http://globaldwelling2018.arch.uth.gr.

 

My Augmented Sibyl - Μαντική μανία
Eπιτόπιες εμπειρίες και ψηφιακοί χρησμοί χωρικών αναπαραστάσεων

Η κεντρική ιδέα είναι η μεταμόρφωση των επιτόπιων εμπειριών σε ονειρικά μελλοντικά οράματα. Μέσω παρατήρησης και συλλογικής συζήτησης, οι κατακερματισμένες μικρές σκηνές θα προβλέπουν το μέλλον με πολλαπλούς τρόπους:

  • μέσω μουσικής ή ηλεκτροακουστικών ήχων, ηχοτοπίων...
  • μέσω χορογραφιών, οπτικοακουστικών μέσων...
  • μέσω επεξεργασμένων εικόνων ή κολάζ/μοντάζ...
  • μέσω επαυξημένων ψηφιακών αντικειμένων, ή και επαυξημένων παρουσιών/σωμάτων...

Η βάση του ενδιαφέροντος μας επικεντρώνεται στην ενσώματη εμπειρία, στη δυναμική διεπιφάνεια (interface) μεταξύ της αίσθησης και της δημιουργίας, καθώς στοχεύουμε στη διερεύνηση των πολλαπλών δυνατοτήτων της αλληλεπίδρασης του σώματος με το χωροχρόνο. Λαμβάνοντας ως πηγή έμπνευσης την ανάλυση των αστικών, αγροτικών και αρχαιολογικών χώρων της Άμφισσας, οι συμμετέχοντες θα χαρτογραφήσουν διαδρομές αφήγησης και θα εντοπίσουν τόπους ιδιαίτερου ενδιαφέροντος. Αυτά τα γεω-εντοπισμένα σημεία θα λειτουργήσουνν σαν πύλες προς επαυξημένες εκστατικές τοποθεσίες, προς μελλοντικά οράματα.

Οι σφαίρες δράσης του εργαστηρίου είναι:

  • Εξοικείωση με εργαλεία επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, είτε ως στρατηγική επικοινωνίας είτε ως εικαστικός σχεδιασμός.
  • Ανάλυση του χώρο-χρόνου της Άμφισσας, εντοπισμός εμβληματικών τοποθεσιών όπως το καφέ όπου κινηματογραφήθηκαν οι ταινίες του Αγγελόπουλου. Περιγραφή της σύνδεσης μεταξύ καθημερινών χώρων, ήχων και πολιτιστικών αναπαραστάσεων/συμβόλων.
  • Εξερεύνηση πάνω στην ιδέα της αφήγησης των κινηματογραφικών ταινιών ως ποιητική συλλογική κατασκευή.
  • Κατανόηση των πολλαπλών δυνατοτήτων των προφητειών: η επαυξημένη πραγματικότητα ως ένας καθρέφτης των επιθυμιών μας, των φόβων και δυνατών αισθημάτων
  • Δημιουργία και δοκιμή νέων καινοτόμων γλωσσών τέχνης: στον ήχο, στα οπτικοακουστικά έργα, στις εικόνες έως και στη ψηφιακή μοντελοποίηση και επαυξημένη πραγματικότητα.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
José Luis Carles, Επιστήμονας Περιβαλλοντικής Οικολογίας, Συνθέτης, Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Autonoma Μαδρίτης
Cristina Palmese, Αρχιτέκτων, Διευθύντρια του Paisajesensorial
Σπύρος Παπαδόπουλος, Αρχιτέκτων, Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Έλενα Μάντζαρη, Γλωσσολόγος
Μαγδαληνή Γρηγοριάδου, Αρχιτέκτων
Μαρία Λούκου, Εικαστικός, Υπ. Διδάκτορας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Αβροκώμη Ζαβιτσάνου, Αρχιτέκτων, Υπ. Διδάκτορας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Γιώργος Καλαούζης, Μηχανικός Υπολογιστών
Νίκος Βαμβακάς, Ηχολήπτης
 

Άμφισσα, Σάββατο 14 Ιουλίου με Κυριακή 22 Ιουλίου 2018, 10.00 – 18.00

Μέγιστος αριθμός Συμμετεχόντων: 20 άτομα

Δήλωση συμμετοχής έως: 15 Ιουνίου 2018Ιουλίου 2018

Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε εδώ.

 

Οι καλλιτέχνες - σχεδιαστές που συμμετέχουν στην Ομαδική Έκθεση "Πράγματα και Χρήματα" εκθέτουν στον Χώρο Τέχνης "δ." (Χατζηαργύρη 4, Βόλος) αντικείμενα που διατυπώνουν μια προσωπική τους κατάθεση για σκέψεις και προβληματισμούς που αναπτύχθηκαν στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος με τίτλο «ΜΕΤΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ/ Σχεδιαστικές και καλλιτεχνικές πρακτικές για την παραγωγή της καθημερινής ζωής» του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Π.Θ.

Εγκαίνια: Τρίτη 26-6-018 ώρα 9μ.μ.
Διάρκεια έκθεσης: 26-6 έως 20-7-2018.

Συμμετέχουν:
Κώστας Αγριγιάννης
Νίκος Αρβανίτης
Μαρίζα Βλαχάβα
Φοίβη Γιαννίση
Γιώργος Γυπαράκης
Έφη Δημητρακοπούλου
Θοδωρής Ζαφειρόπουλος
Αλέξανδρος Κλαδούχος
Ζήσης Κοτιώνης
Αθηνά Κουμπαρούλη
Λένια Κλώσα
Γιώργος Μητρούλιας
Απόστολος Ντελάκος
Βασίλης Ξενοφώντος
Κατερίνα Σελήνη
Ελένη Ψυχούλη 

Διαβάστε την πρόσκληση.

 

Η Μακρινιτσιώτικη Στράτα ... και άλλες ιστορίες

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018|18.00 & 21.00

Υπαίθριο Αμφιθέατρο Πολυτεχνικής Σχολής Παν. Θεσσαλίας, Πεδίον Άρεως

 

Εικονική περιήγηση σε επτά θεματικές διαδρομές-αποσπάσματα του μονοπατιού Αηδονοφωλιές-Κουκουράβα-Μακρινίτσα-Σταγιάτες-Αηδονοφωλιές μέσα από επιλεγμένες συλλογές κειμένων και εικόνων με τη συνοδεία μικροκατασκευών διαδραστικού χαρακτήρα.

  • 18.00-21.00: Εκπαιδευτική δραστηριότητα με τη μορφή επιδαπέδιου παιχνιδιού _ στο πλαίσιο της πανελλήνιας επικοινωνιακής δράσης Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές 2018 του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού με την εποπτεία της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων & Τεχνικών Έργων Θεσσαλίας & Κεντρικής Ελλάδας
  • 21.00-23.00: Αφηγηματικό δρώμενο-παρουσίαση των θεματικών διαδρομών _ στο πλαίσιο του μαθήματος επιλογής Γραμμικές Αναγνώσεις-Σημειακές Παρεμβάσεις του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Παν. Θεσσαλίας

 

Η πρόταση στοχεύει στην ανάδειξη του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος της περιοχής μέσα από μια σειρά αφηγηματικών διαδρομών με θεματολογία από τη μυθολογία, την προφορική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον πολιτισμό του Πηλίου.

Η εκδήλωση εντάσσεται στο πιλοτικό έργο Σχεδιάζοντας [για] τα μονοπάτια του Πηλίου |Narrative Trails που υλοποιείται από την Ερευνητική Μονάδα Δομικών Κατασκευών | ma[K]e του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στα πλαίσια διεπιστημονικής συνεργασίας Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

 

Επιστημονική Υπεύθυνη: Βροντίση Μαρία, Επικ. Καθηγήτρια

Συνεργάτες: Μαργώνη Σοφία (ΕΔΙΠ), Μάρου Θάλεια (ΕΔΙΠ)

Σπουδαστές: Βρούζα Εύη, Δημητρίου Γεωργία, Διαμαντούλη Ελένη, Ιωάννου Αλέξης, Καραγιάννη Μαρία, Κυριάκου Έλενα, Κωνσταντινίδη-Μάνεση Μαρένα, Λιόκα Στέλλα, Μακανίκα Σουμέλα, Μούσιας Τζιοβάννι, Νέστωρα Μαρίνα, Ξενοδοχίδης Ευάγγελος, Παπαδουράκη Εύα, Παππά Μυρτώ, Πασίδου Εύη, Πετρίδου Ελένη, Σαμανίδης Σάββας, Σεβαστού Ρωξάννη, Σιάνου Θεοδώρα, Φατούρου-Σήψη Άννα, Χλωρού Χριστίνα, Ψιλιώτη-Δουρμούση Αντωνία

 

Με τη συνεργασία των Εργαστηρίων του Παν. Θεσσαλίας:

Εργαστήριο Διαχείρισης Οικοσυστημάτων & Βιοποικιλότητας (Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής & Αγροτικού Περιβάλλοντος), Εργαστήριο Κοινωνικής Ανθρωπολογίας (Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας & Κοινωνικής Ανθρωπολογίας), Εργαστήριο Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας (Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης), Εργαστήριο Υποδομών, Τεχνολογικής Πολιτικής & Ανάπτυξης (Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης)

 

Narrative Trails | προσκληση

Narrative Trails - Πρασινες Πολιτιστικες Διαδρομες 2018 | poster

 

To Kέντρο Πολιτισμού «Ιωλκός» σε συνεργασία με το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το  Λύκειον των Ελληνίδων Βόλου διοργανώνουν τιμητικό αφιέρωμα στον «ποιητή της αρχιτεκτονικής», Δημήτρη Πικιώνη (1887-1968) με αφορμή την 50ή επέτειο από το θάνατό του.

Η ανοικτή αυτή εκδήλωση  θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 30 Μαΐου 2018 και ώρα 8 το βράδυ,  στην αίθουσα της Εξωραϊστικής Λέσχης Βόλου. Στόχος αυτής της εκδήλωσης είναι η ανάδειξη μιας από τις πιο εμβληματικές φυσιογνωμίες της γενιάς του ’30, με  γνωστές και άγνωστες πτυχές της προσωπικότητάς του που δεν ήταν μόνο αρχιτέκτονας και ακαδημαϊκός αλλά ένας διανοητής, με πλούσιο ζωγραφικό, ποιητικό και συγγραφικό έργο.

Ο Δημήτρης Πικιώνης με εξαιρετικές σπουδές και σημαντικούς δασκάλους, δίδαξε πάνω από τρεις δεκαετίες στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και έγινε τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, προτρέποντας τους φοιτητές του «να μάθουν την επιστήμη και την αρετή χωρίς να περηφανεύονται....». Στη διαδρομή του, ο Βόλος και ο χώρος της Μαγνησίας για τον Δημήτρη Πικιώνηδεν ήταν μέρη άγνωστα. Ο ίδιος το 1939 είχε επισκεφτεί τη Ζαγορά για να μελετήσει την τοπική της αρχιτεκτονική παράδοση, μελέτη που είχε δημοσιευτεί  στη βραβευμένη σειρά «η ελληνική λαϊκή τέχνη». Όντας ο ίδιος φίλος του Κίτσου Μακρή, ο Βόλος είχε την τιμή να είναι μία από τις πόλεις που ο γνωστός αρχιτέκτονας άφησε τη δική του προσωπική σφραγίδα, με ένα έργο - σημείο αναφοράς για την νεότερη ιστορία της πόλης, το Δημαρχείο.  Η διαμόρφωση του χώρου γύρω από το βυζαντινό εκκλησάκι του Λουμπαρδιάρη στου Φιλοπάππου,  αποτέλεσε το δείγμα αρχιτεκτονικής τοπίου στη χώρα μας και δεν είναι τυχαίο ότι το 1996 χαρακτηρίστηκε από την UNESCO μνημείο της σύγχρονης αρχιτεκτονικής με παγκόσμια σημασία, ενώ θεωρείται το πιο εμβληματικό έργο του Πικιώνη.

Για την προσωπικότητα και το έργο του μεγάλου δημιουργού Δ. Πικιώνη θα μιλήσουν:
Zήσης Κοτιώνης, Καθηγητής Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με θέμα «Τα Αυτοβιογραφικά Σημειώματα του Δημήτρη Πικιώνη».
Κώστας Μανωλίδης, Αναπληρωτής  Καθηγητής Τμήματος Αρχιτεκτόνων Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με θέμα «Τα λιθόστρωτα του Πικιώνη, ένα σχεδιαστικό αίνιγμα». Μαρία Σπανού, ερευνήτρια Τοπικής Ιστορίας, πρόεδρος του Λυκείου Ελληνίδων Βόλου, με θέμα «Σπονδή στον πρωτομάστορα της παράδοσης, Δημήτρη Πικιώνη».
Την εκδήλωση θα συντονίσει ο Κώστας Αδαμάκης, Καθηγητής Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Δείτε το δελτιο τύπου, την πρόσκληση και την αφίσα της εκδήλωσης.

 

Χειροτέχνες
Craftspeople’s Network: Taking Matters into Your Own Hands

Ένα έργο συνεργασίας του μαθήματος "Design for the Living World" της Σχολής Καλών Τεχνών του Αμβούργου  HFBK και του μαθήματος "Υβριδικές Οικολογίες" του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τους χειροτέχνες - παραδοσιακούς και σύγχρονους τεχνίτες που ενεργοποιούνται σήμερα στην ευρύτερη περιοχή του Βόλου. Το έργο δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια ερευνητικού εργαστηρίου στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από τις 1-14 Μαΐου 2018.

Με την υποστήριξη της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Αμβούργου, του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, της Διεύθυνσης Πολιτισμού του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου και του Κέντρου Τέχνης “Τζόρτζιο ντε Κίρικο”.

Συμμετέχοντες:

Design for the Living World, HFBK the University of Fine Arts Hamburg:
Marjetica Potrč, Καλλιτέχνιδα και Αρχιτέκτονας, Καθηγήτρια κοινωνικού σχεδιασμού.
Φοιτητές: Angie Chen, Lisa Eggert, Lea Kirstein, Robert Köpke, Laura Levin, Anne Meerpohl, Juli Paetzold, Leonie Schulz, Mana Stahl, Kastania Waldmüller, Julia Wycisk and Yan Yan.

Υβριδικές Οικολογίες, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας:
Δρ Σοφία Βυζοβίτη, Αρχιτέκτονας, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Φοιτητές: Όλγα Ηλιού, Nancy Καραγιάννη, Σπύρος Καραιορδανίδης, Κρυσταλλία Κλωνάρα, Ευαγγελία Κιοσσέ, Ηλέκτρα Ναούμ, Συνοδή Νταμπεγλιώτου – Καραΐσκου, Νικηφόρος Σοροφίκιν Παπουτσόπουλος, Νικόλας Χατζηπουργάνης

ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ Δήμου Βόλου:
Χρύσα Δραντάκη, Δρ Κοινωνιολογίας της Τέχνης, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Πολιτισμού
Νικολέτα Τζάνη, Δρ Ιστορίας της Τέχνης, Τμήμα Εικαστικών Τεχνών της Διεύθυνσης Πολιτισμού

Προσκεκλημένες ερευνήτριες:
Laura Bernhardt, επιμελήτρια και παραγωγός πολιτισμού, Μαρία Χρήστου, αρχιτέκτονας
Βαλεντίνα Κάργα, καλλιτέχνιδα και αρχιτέκτονας

Θερμές ευχαριστίες απευθύνονται σε όλους τους τεχνίτες, χειροτέχνες και σχεδιαστές του Βόλου που πρόθυμα μοιράστηκαν όλη τους την γνώση μαζί μας.

Διάρκεια έκθεσης: 14 Μαΐου - 8 Ιουνίου 2018, Κέντρο Τέχνης “Τζόρτζιο ντε Κίρικο”, 2ος οροφος

Ώρες λειτουργίας
Δευτέρα έως Παρασκευή 15.00-21.00
Σάββατο-Κυριακή κλειστά

Είσοδος ελεύθερη

Δείτε την αφίσα.

 

Σελίδες: 134 35 36 37 3874