Παρουσιάσεις Ερευνητικών Εργασιών της εξεταστικής περιόδου Φεβρουαρίου 2015.
Διάλεξη της Περσεφόνης Μήλιου
16/12/14, 9μμ, Αμφιθέατρο Αρχιτεκτόνων
Η διάλεξη γίνεται στο πλαίσιο του μαθήματος «Οπτικοακουστικές Αναπαραστάσεις της πόλης».
Θα προβληθεί το ντοκυμαντέρ, σε σκηνοθεσία Π.Μήλιου και επιστημονικής και καλλιτεχνικής επιμέλειας Σταύρου Σταυρίδη από τη σειρά Μικροπόλεις: "Ολυμπιακό χωριό - ο φράχτης".
Η Περσεφόνη Μήλιου είναι σκηνοθέτρια και σχεδιάστρια ήχου (sound designer). Έχει κάνει σπουδές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και Κινηματογράφου στο European Film College, στο Ebeltoft της Δανίας. Από το 2003 ασχολείται επαγγελματικά με την σκηνοθεσία, σχεδιασμό ήχου και μοντάζ ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους, ντοκυμαντέρ και τηλεοπτικών σειρών.
Είναι εξωτερική συνεργάτις του εργαστηρίου Π.Ε.Ο.Τ. και συμμετέχει στη καταγραφή των ηχοτοπίων του Βόλου, στα πλαίσια του προγράμματος Θαλής για την παραγωγή περιεχομένου για το μουσείο της πόλης του Βόλου.
Δείτε την αφίσα και περισσότερες πληροφορίες.
Την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 18:00 στην αίθουσα Πολυμέσων του ΙΑΚΑ, ο Ζήσης Κοτιώνης θα μιλήσει για την έκθεσή του στο Μουσείο Μπενάκη με τίτλο "Ο Αναξίμανδρος στη Φουκουσίμα".
Ο Ζήσης Κοτιώνης δημιουργεί μια εγκατάσταση που εκκινεί από τις προσωκρατικές κοσμολογίες. Εκεί βρίσκεται ήδη η τεχνική σκέψη, που αργότερα αναπτύσσεται εξασθενημένη στο δυτικό πολιτισμό. Η ανάγνωση των Προσωκρατικών λειτουργεί για εκείνον ως οδηγός σε ένα είδος περιπλάνησης στα ερείπια του τεχνικού πολιτισμού, που είναι συσσωρευμένα στο γήινο έδαφος. Συνάμα, ένα σύγχρονο γεγονός δίνει διαφορετική διάσταση στα ευρήματα της συγκεκριμένης
περιπλάνησης: πρόκειται για τη δραστική κίνηση των τεκτονικών πλακών στο βάθος του Ειρηνικού Ωκεανού που προκάλεσε, το Μάρτιο του 2011, στις βορειοανατολικές ακτές της Ιαπωνίας την εκτεταμένη πλημμυρίδα των ακτών. Στη Φουκουσίμα, η παράκτια πυρηνική εγκατάσταση της TEPCO, υπέστη την πλημμυρίδα, που εξελίχθηκε σε πυρκαγιά και το κλειστό, ελεγχόμενο σύστημα της «φυσικής» διαδικασίας της πυρηνικής σχάσης διαχύθηκε καταστροφικά στο εξωτερικό περιβάλλον της γης.
Τα γεγονότα αυτά, στην άλλη άκρη της υδρογείου, βρήκαν τον αρχιτέκτονα-καλλιτέχνη σε μια από τη συχνές περιπλανήσεις του στην ελλαδική ύπαιθρο. Το πρόγραμμα των περιπλανήσεων περιλάμβανε σύντομες διημερεύσεις και διαμονές με την περισυλλογή από τα εδάφη και τις ακτές τετριμμένων θραυσμάτων από τεχνικά αντικείμενα, τυχαία ευρήματα, στις συναντήσεις του σώματος με το έδαφος. Το ίδιο το έδαφος γίνεται έτσι ένα καθολικό, ερειπιώδες κατασκεύασμα της τεχνικής. Ταυτοχρόνως, συνοδός στην περιήγησή αυτή, ήταν το βιβλίο των Kirk, Raven και Schofield «Οι Προσωκρατικοί Φιλόσοφοι». Το πέρασμα από τα ευρήματα στις συναρτήσεις τους με τα κείμενα δημιούργησε σταδιακά ένα συναρτησιακό αρχείο, το οποίο εκτίθεται στο Μουσείο Μπενάκη.
Τα ευρήματα σωρεύονται και αναδιατάσσονται σε ένα πρόχειρο αρχείο ως τεκμήρια αυτής της υπαίθριας περιπλάνησης, με φόντο την καταστροφή στη Φουκουσίμα. Τα αντικείμενα της συλλογής των ασύντακτων περιηγήσεων και των πρόχειρων συναρτήσεων ταξινομούνται σε σειρές και διατάξεις, και δημιουργούνται έτσι γενεαλογίες κατασκευασμένων αντικειμένων με γεωμετρική δομή. Μέσα σε αυτές τις γενεαλογίες συναντάει κανείς τόσο σχήματα που περιγράφουν τη δομή του κόσμου στην κοσμολογία των προσωκρατικών, όσο και τα τυχαία τεχνικά ευρήματα, τα σκουπίδια της ελλαδικής υπαίθρου αλλά ακόμα και τα τεχνικά μέρη από τη δομή των πυρηνικών κατασκευών.
Στη συνέχεια, χρησιμοποιείται το υπάρχον εκθεσιακό apparatus, από τα υπόγεια του Μουσείου Μπενάκη για να εκτεθεί η πρόχειρη γενεαλογία της τεχνικής με αντικείμενα-ευρήματα, τεκμήρια μιας εν δυνάμει δι-ιστορικής γενεαλογίας του τεχνικού, αποσπάσματα κειμένων της πατριαρχικής του καταγωγής, καθώς και βίντεο που αναπαριστούν την διαδικασία της έρευνας.
Δείτε την αφίσα.
Διάλεξη του Κώστα Θωμόπουλου, καθηγητή εφαρμογών στο τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του ΤΕΙ Αθηνών
8/12/2014, 9μμ, Αμφιθέατρο Αρχιτεκτόνων
Ξεκινώντας από ένα μια προσωπική δουλειά με θέμα την νυχτερινή φωτογραφία βρίσκομαι πιο κοντά στην οντολογία της φωτογραφικής εικόνας.
Η φωτογραφία, καταγράφοντας ακραίες και διαβαθμισμένες εντάσεις φωτός, δομημένη από το φως και το σκοτάδι αναπαριστά ένα κόσμο γεμάτο από παρουσία και απουσία, το φανερό και το απόκρυφο, τη γνώση και την άγνοια, τη ζωή και το θάνατο, δυνάμεις που μας κατευθύνουν και μας διδάσκουν σε κάθε βήμα.
Η λανθάνουσα εικόνα σχηματισμένη εντός μας πριν από κάθε ενέργεια προτρέπει τον μεν αρχιτέκτονα στη γραμμή , το σχέδιο, την υλοποίηση του έργου, τον δε φωτογράφο στην δημιουργία του φωτογραφικού κάδρου ως μια σύνθεση που οφείλεται στο εικονιζόμενο και την ικανότητα του να δει, να ερμηνεύσει, να αποδώσει μία πραγματικότητα, ως αρχιτεκτονική του φωτός.
Δείτε την αφίσα.
Ο Κωνσταντίνος Θωμόπουλος, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το Μάρτιο του 1954.
To 1981 πήρε το δίπλωμα του από το τμήμα Αγρονόμων Τοπογράφων Θεσσαλονίκης. Σπούδασε με υποτροφία στην Ανωτάτη Εθνική Σχολή Διακοσμητικών Τεχνών (ENSAD) στο Παρίσι, όπου και το 1989 του απονεμήθηκε το δίπλωμα του Τμήματος Φωτογραφίας. Στην ίδια σχολή εργάσθηκε και σαν βοηθός καθηγητού φωτογραφίας στο τμήμα σχεδιασμού υφάσματος. Από το 1976 έως σήμερα η δουλειά του έχει εκτεθεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Από το 1977 φωτογραφίζει επαγγελματικά εστιάζοντας σε θέματα ταξιδιωτικής, διαφημιστικής και αρχιτεκτονικής φωτογραφίας τα οποία δημοσιεύονται σε περιοδικά , βιβλία, στο διαδίκτυο και εμφανίζονται σε εκθέσεις.
To εργαστήριο προτάσσει ένα αναλυτικό πλαίσιο ερμηνείας των συνθηκών παραγωγής και λειτουργίας τής σύγχρονης μητρόπολης εστιάζοντας στο παράδειγμα της Αθήνας.
Στόχος είναι η παραγωγή ενός συνόλου μανιφέστων βασισμένων, βήμα προς βήμα: α. στο ερμηνευτικό δυναμικό μιας διαστρωματωμένης οπτικής που συγκροτείται από εργαλεία που προσφέρουν επιστήμες όπως η κοινωνιολογία, η ανθρωπολογία, η βιολογία, η οικολογία, η θεωρία συστημάτων, η θεωρία δικτύων, η ιστορία, β. στη διερεύνηση των αναλυτικών εργαλείων που προσφέρουν η σύγχρονη αρχιτεκτονική και πολεοδομική σκέψη και, τελικά, γ. στην προσπάθεια συγγραφής μιας σειράς κριτικών δοκιμίων στρατηγικών προθέσεων–μανιφέστων.
Υπ’αυτήν την έννοια, μέσα από ένα συνδυασμό αναλυτικής εργασίας (συλλογικής και ατομικής) και πρωτότυπης κειμενικής και διαγραμματικής σκέψης, το εργαστήριο προωθεί τη συστηματική παραγωγή συγκεκριμένων θέσεων εκ μέρους των συμμετεχόντων. Το “μανιφέστο” επιλέγεται ως εκείνο το ρητορικό μέσο που προσφέρεται περισσότερο για την επανέναρξη ενός δυναμικού διαλόγου για τη σύγχρονη αθηναϊκή μητρόπολη.
Το εργαστήριο είναι τμήμα του μαθήματος, προέκυψε με βάση την ανάγκη αναπλήρωσης συγκεκριμένου αριθμού διδακτικών ωρών και απευθύνεται στους φοιτητές/τριες του μαθήματος.
Εργαστήριο “Lettinggo”: ο έλεγχος και η απώλειά του στα πλαίσια της μουσικής πράξης
- μερικές σκέψεις και ένα (βιωματικό) παράδειγμα
Παναγιώτης Κανελλόπουλος, μουσικός, Αναπληρωτής καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Π.Θ.
Το εργαστήριο γίνεται στα πλαίσια του μαθήματος Οπτικοακουστικές Αναπαραστάσεις και Τεχνικές Επεξεργασίας, Τρίτη 25/11, απόγευμα 17:30 -20:30, Αμφιθέατρο και Φουαγιέ Αμφιθεάτρου.
Πώς σημειογραφείται η μουσική; Τί κάθε φορά αφήνει 'εκτός ελέγχου' και γιατί; Και είναι στ'αλήθεια εκτός ελέγχου; Πώς διαφορετικά είδη μουσικής σημειογραφίας οδηγούν σε διαφορετικούς τρόπους μερισμού τρόπων ελέγχου των μουσικών αποφάσεων;
Θέτουμε αυτά τα ερωτήματα, τα συζητάμε με βάση παραδείγματα, και οδηγούμαστε σε πειραματισμούς που βασίζονται στο να σκεφτούμε τρόπους ελέγχου του θορύβου ώστε να καταστεί 'μουσικός'.Εξερευνώντας τις σχέσεις μουσικής και θορύβου μέσα από τον ρόλο της ανθρώπινης πολλαπλότητας όπως κατανοήθηκε από την πειραματική μουσική, συζητούμε, ακούμε και φτιάχνουμε μουσική – δοκιμάζουμε.
Δείτε την αφίσα.
Ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος σπούδασε Μουσική Παιδαγωγική στο Reading University (UK) (MA, 1994 – Ph.D, 2000). Εργάζεται ως Αναπληρωτής Καθηγητής στο Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει παρουσιάσει την επιστημονική του δουλειά σε πολλά συνέδρια στο εξωτερικό και την Ελλάδα. Εργασίες του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή περιοδικά (Resonance, Psychology of Music, Philosophy of Music Education Review, Action Criticism & Theory for Music Education, British Journal of Music Education, Educational Philosophy and Theory) και συλλογικούς τόμους. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μελέτη του μουσικού αυτοσχεδιασμού των παιδιών, σε ανθρωπολογικές-εθνογραφικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις της μουσικής δημιουργικότητας, και σε κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις της μουσικής εκπαίδευσης. Ως εκτελεστής μαντολίνου έχει συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες με μικρά σύνολα, έχει συνεργαστεί με τη Χορωδία της ΕΡΤ, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και την Ορχήστρα των Χρωμάτων ενώ συμμετέχει και σε αρκετούς δίσκους σύγχρονων τραγουδοποιών (της Τατιάνας Ζωγράφου, του Νίκου Ξυδάκη, του Λουδοβίκου των Ανωγείων). Αυτοσχεδιάζει και συνθέτει με μικρούς και μεγάλους σε πολύ διαφορετικά πλαίσια, στη βάση της πεποίθησης ότι η μουσική ‘χωρά’ περισσότερους από όσους μας λένε ότι χωράει.
Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών διοργανώνει Έκθεση Διπλωματικών Εργασιών του έτους 2014 στο κτίριο του Τμήματος, Πεδίον Άρεως. Η έκθεση θα διαρκέσει από την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου έως την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014.
Οι διπλωματικές εργασίες αποτελούν την κορύφωση της συλλογικής εκπαιδευτικής διαδικασίας του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Ταυτόχρονα, ως ατομικό ή ομαδοσυνεργατικό έργο, συνιστούν το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα ερευνητικής και μελετητικής εργασίας των φοιτητών/φοιτητριών, στο οποίο συμπυκνώνονται με τρόπο δημιουργικό οι γνώσεις, οι αναζητήσεις, τα οράματα, η κριτική και οι στάσεις τους απέναντι στις προκλήσεις της σύγχρονης αρχιτεκτονικής.
Η καθιέρωση αυτού του ετήσιου γεγονότος, όπως εγκαινιάζεται από φέτος ως Έκθεση Διπλωματικών Εργασιών 2014, αποτελεί για το Τμήμα ένα σημαντικό γεγονός, μέσω του οποίου επιδιώκεται να δημοσιοποιηθεί και να αναδειχθεί το πανόραμα των διαφορετικών προσεγγίσεων και προβληματισμών που αναπτύσσονται και καλλιεργούνται κατά τη διάρκεια των αρχιτεκτονικών σπουδών.
Από το σύνολο των διπλωματικών της έκθεσης θα αναδειχθούν οι τρεις πιο ολοκληρωμένες εργασίες με εσωτερική ψηφοφορία των μελών ΔΕΠ του Τμήματος. Στη συνέχεια οι φοιτητές, επίσης με ψηφοφορία, θα επιλέξουν μία από τις τρεις ως την πιο αντιπροσωπευτική διπλωματική εργασία για το 2014.
Τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος ανέδειξαν, μετά από ψηφοφορία, τις τρεις παρακάτω διπλωματικές οι οποίες παρουσιάζονται με αλφαβητική σειρά.
Η ηλεκτρονική ψηφοφορία των φοιτητών ανέδειξε την διπλωματική εργασία Παρ’ Αθήν αλός. Υδάτινες διαφυγές σε βραχονησίδες του Σαρωνικού κόλπου των Αντωνίου Γεωργία, Βασιλειάδου Ελένη Τατιανή, Πολύζου Δήμητρα στην οποία και θα χορηγηθεί μία υποτροφία διδάκτρων για φοίτηση σε Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Τμήματος.
Επιθυμούμε και ελπίζουμε το γεγονός αυτό να αποτελέσει μια γιορτινή, τιμητική συνάντηση που θα προβάλει και θα επιβραβεύσει το φοιτητικό έργο, αλλά και το έναυσμα για την εγκαινίαση μιας συνάντησης διαλόγου μεταξύ διδασκόντων, φοιτητών, ευρύτερης πανεπιστημιακής κοινότητας και τοπικής κοινωνίας.
Συντελεστές:
Οργανωτική Επιτροπή
Γιώργος Καλαούζης
Γιώργος Μητρούλιας
Μαρία Παπαδημητρίου
Σπύρος Παπαδόπουλος
Σχεδιασμός
Γιώργος Μητρούλιας
Σπύρος Παπαδόπουλος
Επιμέλεια
Γιώργος Καλαούζης
Γιάννης Κομνηνός
Νίκος Βαμβακάς
Ομάδα Υλοποίησης
Αναστασία Δημουλάκη
Γιώργος Καλύβης
Βαγγέλης Παπανδρέου
Στέλιος Σπανόπουλος
Αθηνά Φουστέρη
Ο Πρόεδρος και οι Διδάσκοντες
του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν στα εγκαίνια
της Έκθεσης Διπλωματικών Εργασιών 2014
την Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 13.30
στο Φουαγιέ του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
HIJACKING URBAN SPACE.v2
Altering the conditions of the urban experience
Εργαστηριο Μεταπτυχιακου Προγραμματος ΤΑΜ _ INSTEAD
4 ομαδες/ 4 projects
4 κατασκευαστικες παρεμβασεις αστικου ακτιβισμου- 'καταλυτες' στην εμπειρια (και στρατηγικη διαμορφωσης) του αστικου χωρου
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: ΤΕΤΑΡΤΗ 29/10 & ΠΕΜΠΤΗ 30/10 - 10.00-20.00 . ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΏΝ ΤΑΜ
ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31/10 . 15.00-20.00 . ΠΡΟΑΥΛΙΟ TAΜ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 . 12.00-16.00 . FOYERΤΑΜ & ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΤΑΜ
ΕΚΘΕΣΗ: 1-15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 . FOYERΤΑΜ & ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΠOΛΥΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΧOΛΗΣ
Δείτε την αφίσα.