Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English

Επιχειρούμε μια χαρτογράφηση των διαφορετικών τάσεων της μουσικής πρωτοπορείας του 20ου αιώνα. Συζητάμε τις ρήξεις που προκάλεσε, την απίθανη αίσθηση ελευθερίας που κόμισε, μα και τις αντιφάσεις της. Επικεντρώνουμε την προσοχή μας σε όψεις του έργου του Ιάννη Ξενάκη, αλλά και στην εργασία μουσικών όπως o Scelci, ο Χρήστου, ο Cardew, και οι AMM (των οποίων οι θέσεις και η μουσική αποτελούν μια ριζική κριτική της avantgarde).

Η παρουσίαση γίνεται στα πλαίσια του μαθήματος Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική ΙΙ, την Τετάρτη 27/3/2019, 18:00-22:00 στην αίθουσα Ε.

Δείτε την αφίσα.

Βιογραφικό
Ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος σπούδασε Μουσική Παιδαγωγική στο Reading University (UK) (MA, 1994 – Ph.D, 2000).  Εργάζεται ως Αναπληρωτής Καθηγητής στο Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.  Έχει παρουσιάσει την επιστημονική του δουλειά σε πολλά συνέδρια στο εξωτερικό και την Ελλάδα.  Εργασίες του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή περιοδικά (ResonancePsychology of MusicPhilosophy of Music Education ReviewAction Criticism & Theory for Music EducationBritish Journal of Music EducationEducational Philosophy and Theory) και συλλογικούς τόμους. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μελέτη του μουσικού αυτοσχεδιασμού των παιδιών, σε ανθρωπολογικές-εθνογραφικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις της μουσικής δημιουργικότητας, και σε κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις της μουσικής εκπαίδευσης. Ως εκτελεστής μαντολίνου έχει συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες με μικρά σύνολα, έχει συνεργαστεί με τη Χορωδία της ΕΡΤ, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και την Ορχήστρα των Χρωμάτων ενώ συμμετέχει και σε αρκετούς δίσκους σύγχρονων τραγουδοποιών (της Τατιάνας Ζωγράφου, του Νίκου Ξυδάκη, του Λουδοβίκου των Ανωγείων). Αυτοσχεδιάζει και συνθέτει με μικρούς και μεγάλους σε πολύ διαφορετικά πλαίσια, στη βάση της πεποίθησης ότι η μουσική ‘χωρά’ περισσότερους από όσους μας λένε ότι χωράει.

 

Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2019 στις 12.00 στο Αμφιθέατρο του ΤΑΜ, ο Παναγιώτης Δουδέσης, υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Cambridge, θα δώσει διάλεξη με θέμα: "Πλουσιοπάροχα και καθημερινά: Η χωρική συνθήκη μέσω της δυτικής κουλτούρας του φαγητού".

Στα πλαίσια του υποχρεωτικού μαθήματος Χώρος και Πολιτισμός. Διδάσκουσες: Φοίβη Γιαννίση και Ειρήνη Φατσέα. 

Περιγραφή
Είναι δυνατόν μια έξοδος για φαγητό στην Αθήνα του 2005 να μοιάζει με ένα δείπνο στην προ-επαναστατική Γαλλία; Η διάλεξη έχει ως αφετηρία την επιλεκτική αναβίωση μιας προ-νεωτερικής τελετουργίας εστίασης σ' ένα εμβληματικό κτίσμα της Γαλλίας από τη μία πλευρά, και την αστική κουλτούρα των εστιατορίων στην Αθήνα λίγο πριν και κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, από την άλλη. Πρόκειται για ένα εκ πρώτης όψης ετερογενές δείγμα πρακτικών, ιδιαίτερα διαφωτιστικό όμως για μια συζήτηση του πως διαφορετικές εκφάνσεις της κουλτούρας του εσθίειν οδηγούν στη σχηματοποίηση και χρήση συγκεκριμένων χωρικών περιβαλλόντων, και τελικά στην προβολή συγκεκριμένων νοημάτων. Ο λόγος των Παναγιώτη Κονδύλη και Pierre Bourdieu αποτελεί εδώ το απαραίτητο θεωρητικό πλαίσιο για την ανάγνωση των κοινωνιολογικών και ανθρωπολογικών χαρακτηριστικών των παραδειγμάτων.


* Η φωτογραφία είναι στιγμιότυπο από τη σάλα του εστιατορίου Σπονδή σε λειτουργία. Αθήνα, 2016. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO. Πηγή: www.lifo.gr

 

ΚΑΘ. Ε ΠΡΑΓΜΑ
Έκθεση φοιτητικών εργασιών από το μάθημα Καθημερινό, Επιτελεστικό Πράγμα. Θεωρία και Σχεδιασμός Αντικειμένων Οικιακής Κλίμακας

Διάρκεια έκθεσης 20/02/2019-22/03/2019
Εκθεσιακός Χώρος Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος
Εγκαίνια: Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019 | 20.00

Η έκθεση παρουσιάζει τα αποτελέσματα του μαθήματος ΚΑΘ. Ε ΠΡΑΓΜΑ, Καθημερινό, Επιτελεστικό Πράγμα. Θεωρία και Σχεδιασμός Αντικειμένων Οικιακής Κλίμακας που πραγματοποιήθηκε το χειμερινό εξάμηνο της ακαδημαϊκής χρονιάς 2018-2019.

Στόχος του μαθήματος υπήρξε η ανάπτυξη της επινοητικότητας και της δεξιότητας στον σχεδιασμό και την κατασκευή αντικειμένων μικρής κλίμακας όπως και η επιχειρησιακή ενεργοποίηση των φοιτητών για την επικοινωνία και την προώθηση ενός σχεδιασμένου προϊόντος στη δημόσια επικράτεια. Το «ΚΑΘ.Ε ΠΡΑΓΜΑ» προωθεί την θεωρητική και πρακτική/ εργαστηριακή έρευνα για την κατασκευή αναπαραγώγιμων πραγμάτων μικρής κλίμακας. Η έννοια του «πράγματος» σε αντίθεση με αυτήν του «αντικειμένου» εισάγει την έννοια της πράξης και της επιτελεστικότητας μέσα στην υλική μορφή. Σχεδιάζονται αντικείμενα καθημερινής χρήσης με βάση τις ιδιότητες συγκεκριμένων υλικών του οικιακού μας εξοπλισμού που επαναχρησιμοποιούνται με αδόκιμους τρόπους. Ο σχεδιασμός υπηρετεί τις ιδιότητες και τις διαστάσεις των υλικών και όχι το αντίστροφο. Αυτό που σχεδιάζεται δεν είναι τα αντικείμενα αλλά ο τρόπος της κατασκευής τους. Το σχέδιο είναι ένα είδος συνταγής πρός εκτέλεση: Το σχέδιο είναι ο προγραμματισμός της συναρμογής διαφορετικών υλικών σε συγκεκριμένες διαστάσεις έτσι ώστε να υπηρετείται η εργονομία και η ανθρωπομετρική καταλληλόλητα του επίπλου.

Συμμετέχοντες φοιτητές: Ασημίνα Γκαγκαδέλλη, Βαρβάρα Μπάνου, Σμαράγδα Καραγιαννάκου, Καρολίνα-Αθήνα Βαμπούλα, Ευαγγελία Πνευματικού, Αμαλία Τσιόμπρα, Αργυρώ-Βασιλική Χαρμπή, Ειρήνη Σπυριδοπούλου, Νίκη Βιδάλη, Ιωάννης Μουντογιαννάκης, Στρατής Λαμπρούλης,, Νικολέττα Διαμάντου, Ναταλία Σκόρδου, Βασιλική Βουνάτσου, Ειρήνη-Μαρία Μπακάλη,Αθανασία Στασινοπούλου, Χριστίνα Ηλιάδη, Πετρούλα Κοντάκου, Δημήτρης Λελάκης, Μαρία Τσιλομήτρου, Κωνσταντίνα Αντωνέλη, Νεφέλη Φωτιάδου, Γιώργος Γιρβαλάκης, Τζοβάννι Μούσιας, Ελένη Μπόκαρη, Σουμέλα Μακανίκα, Έλένη Ζωγράφου, Αναστασία-Ηλιοστάλακτη Μωραΐτη, Νικολίνα Παραθύρα, Βαγγέλης Ξενοδοχίδης, Ευαγγελία Σκοτεινιώτη Σταφυλά, Μαριάννα Φιλοπούλου, Ευτυχία Βαραλή, Κωνσταντίνα Μελαχροπούλου, Στάθης Μελαχρόπουλος, Αναστασία-Ιωσηφίνα Κούνιο, Αλεξία Ροντιόνοβα, Μαρία Σγούρου, Ηλέκτρα Ναούμ, Χρυσούλα Πετροχείλου

Διδάσκων: Ζήσης Κοτιώνης

Επικουρική Διδασκαλία: Ευθυμία Δημητρακοπούλου

Δείτε την αφίσα.

 

Εργαστήριο 2: Συντονίζει η οπτική ανθρωπολόγος-σκηνοθέτης Αλεξάνδρα DOnofrio

Επιστημονική Υπεύθυνη Ερευνητικού Προγράμματος: Ελπίδα Καραμπά

 

Πέμπτη 21 Μαρτίου- Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019

Πέμπτη, Ώρα: 15.00-18.30

Παρασκευή, Ώρα: 12.00-15.30

Τμήμα Αρχιτεκτόνων, Πατάρι Μεταπτυχιακού

Την Πέμπτη 21 Μαρτίου και την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019 θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο σεμιναρίο/εργαστήριο, του κύκλου ‘Φεμινιστικές Πρακτικές στον Δημόσιο Χώρο την εποχή της Παγκοσμιοποιημένης Τεχνολογίας’.

Η θεματική του δεύτερου σεμιναρίου επικεντρώνεται στις Μεθοδολογίες και Πολιτικές της Αφήγησης. Βίωμα_Δημόσιος Χώρος_Επικράτεια_Νέες Γεωγραφίες. Κυβερνομυθοπλασία, πολυμεσικές αφηγήσεις, μικροαφηγήσεις, μικρομυθοπλασία, αισθητηριακή παραγωγή γνώσης θα είναι μερικές από τις παραμέτρους που εξετάζονται σε αυτή την ενότητα. Στη νέα συνθήκη των κρίσιμων μετατοπίσεων (μετανάστευση, προσφυγικό, ταξικές αναδιαρθρώσεις, οικονομικές μετατοπίσεις, έμφυλοι μετασχηματισμοί) διερωτόμαστε πως κατασκευάζονται νέα υποκείμενα και οργανώνονται οι ταυτότητες και οι διεκδικήσεις τους.  Το θεωρητικό πλαίσιο του σεμιναρίου αναφέρεται στη χρήση οπτικοακουστικών μεθόδων στην κοινωνική έρευνα και συγκεκριμένα στη σχέση που έχει ο Εθνογραφικός Κινηματογράφος, μέσα από την ιστορική του θεώρηση, στην ανάδυση του κλάδου της Οπτικής Ανθρωπολογίας και στην έντονη δυναμική που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια.

Εργαστήριο: Η Εθνογραφία είναι πρώτα απ’ όλα μία πρακτική εξιστόρησης και οι ανθρωπολόγοι συνοδεύουν όλο και περισσότερο την κοινωνική ανάλυση με τεχνικές αφήγησης και φόρμες δανεισμένες από τη λογοτεχνία και τις οπτικοακουστικές και επιτελεστικές τέχνες. Αλλά πέρα από το να μας προσφέρουν ελκυστικούς τρόπους αναπαράστασης των ευρημάτων μας, οι διάφορες πρακτικές εξιστόρησης είναι πλέον πιο αποτελεσματικές κατά την έρευνα πεδίου, ενώ ενδείκνυνται για μια πιο συνεργατική εμπλοκή των συμμετεχόντων στην έρευνα. Παρουσιάζοντας πρακτικά παραδείγματα, το εργαστήριο προσκαλεί τους/τις συμμετέχοντες να αναρωτηθούν: ποιες είναι οι πολιτικές και ηθικές προεκτάσεις της εξιστόρησης; Με ποιους τρόπους μπορούμε να εμπλέξουμε τους/τις συμμετέχοντες στην αναπαράσταση των ιστοριών τους; Πώς μπορούμε να συμπεριλάβουμε ό,τι δεν χωράει στην ιστορία; Υπάρχει τέλος στην ιστορία; 

Ελληνοιτάλιδα με ρίζες και στην Αγγλία, η Αλεξάνδρα Ντονόφριο είναι κοινωνική ανθρωπολόγος, σκηνοθέτης και εμψυχώτρια σε συμμετοχικά εργαστηρία αφήγησης. Χρησιμοποιεί το ντοκιμαντέρ, τα κινούμενα σχέδια, το θέατρο και την αφήγηση ως συνεργατικές μεθόδους έρευνας για τα θέματα της μετανάστευσης και της γονεϊκότητας. Τον Ιούνιο του 2017 ολοκλήρωσε το διδακτορικό της μέσω του προγράμματος «Anthropology, MediaandPerformance» στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ (Ηνωμένο Βασίλειο).

Οι συμμετέχοντες/χουσες με την κατάλληλη καθοδήγηση (ατομικά και συλλογικά), την οποία αναλαμβάνει η ερευνητική ομάδα του Κέντρου σε συνεργασία με την συντονίστρια του εργαστηρίου, θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τα δικά τους πρότζεκτ που θα παρουσιαστούν σε σχετικές εκθέσεις, φεστιβάλ και διοργανώσεις μαζί  το έργο καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται σε αυτό το πεδίο. Με την ολοκλήρωση οι συμμετέχοντες/ουσες θα λάβουν σχετική πιστοποίηση.

 

Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019 στις 20:00 στο Αμφιθέατρο του ΤΑΜ, ο Καθηγητής Ε.Μ.Π. Βασίλης Γκανιάτσας θα δώσει διάλεξη με θέμα "για τον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό της ΕπανάχρησηςΜια Ερμηνευτική/Οντολογική Προσέγγιση", στο πλαίσιο των μαθημάτων του Μ.Π.Σ. Επαναχρήσεις Κτιρίων και Συνόλων.

Δείτε την αφίσα.

 

Την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019 στις 20:00 στο Αμφιθέατρο του ΤΑΜ, η ομ. Καθηγήτρια Ε.Μ.Π. Ειρήνη Εφεσίου θα δώσει διάλεξη με θέμα Επανάχρηση: Κατασκευαστική Προσέγγιση, στο πλαίσιο των μαθημάτων του Μ.Π.Σ. Επαναχρήσεις Κτιρίων και Συνόλων.

Δείτε την αφίσα.

 

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019 στις 20:00 στο Αμφιθέατρο του ΤΑΜ, ο ομ. Καθηγητής Ε.Μ.Π. Γιάννης Κίζης θα δώσει διάλεξη με θέμα Στέγαση μουσείων σε παλιά κτίρια, στο πλαίσιο των μαθημάτων του Μ.Π.Σ. Επαναχρήσεις Κτιρίων και Συνόλων.

Δείτε την αφίσα.

 

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου, ώρα 19:00, θα προβληθεί η ταινία του Ζαχαρία Μαυροειδή "Στο Σώμα της" στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο Αχίλλειον. Η ταινία θα προβληθεί στα πλαίσια των μαθημάτων “Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική ΙΙ" του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη.

Κάθε χρόνο, στις 31 Ιουλίου, οι «δεκαπεντάρηδες» επιστρέφουν στα κελιά της ανενεργής Μονής της Κοίμησης, στο νότιο άκρο της Θηρασιάς. Για δύο βδομάδες προσεύχονται υπέρ αναπαύσεως των νεκρών και υπέρ υγείας των ζωντανών. Τον υπόλοιπο χρόνο αναπολούν το παρελθόν αγναντεύοντας την κοσμοπολίτικη Σαντορίνη στην άλλη μεριά του ηφαιστείου.

H εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της  Διεύθυνσης Πολιτισμού  του  Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π - ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Δήμου Βόλου.

Δείτε την αφίσα.

 

Εκπαιδευτικό Ταξίδι στην Ινδία, τον Ιούλιο 2019, στα πλαίσια του μαθήματος: Σχεδιασμός ιερών χώρων, του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.
Διδάσκων: Θεοκλής Καναρέλης

Ενημέρωση Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019  2:00 μ.μ.  αμφιθέατρο τμήματος

Το ταξίδι μας για δύο βδομάδες στην Ινδία θα είναι μια διαδρομή στις ομόσπονδες πολιτείες, του Ρατζαστάν και του Γκουτζαράτ, που βρίσκονται στο δυτικό τμήμα της χώρας και στα σύνορα με το Πακιστάν. Θα επισκεφτούμε, πόλεις και χωριά, παλάτια, κατοικίες και αυλές Θεών και ανθρώπων, πηγάδια και ναούς, κάστρα και τάφους, αίθρια, αγορές, τεμένη, σπίτια, βωμούς και τελετές,παλίμψηστα υλικά και πνευματικά, μαρτυρίες από συνευρέσεις θρησκειών, γλωσσών και κατασκευών:

Ahmedabad, Adalaj, Swaminarayan, Palitana, Champaner, Lothal, Patan, Bhavnagar, Gondal, Junagadh, SasanGir, Jamnagar, Bhuj-Banni, Banni, Mandvi, Dasada,  Banni-Rann,  Kutch-BanniKutch, Udaipur, Jodhpur, Osiyan, Jaisalmer, Bikaner, Mandawa, Nawalgarth, Shekhawati, Samode, Delhi

Οργάνωση και υπεύθυνος για το ταξίδι είναι ο καθηγητής Θεοκλής Καναρέλης.

Για πληροφορίες και για εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής στο ταξίδι, επικοινωνήστε με τον υπεύθυνο καθηγητή στη διεύθυνση theoklis@uth.gr

 

Σεμινάριο 1: Συντονίζει η καλλιτέχνης Βασιλεία Στυλιανίδου

Επιστημονική Υπεύθυνη Ερευνητικού Προγράμματος: Ελπίδα Καραμπά

Πληροφορίες στο γραφείο του Κέντρου, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, 1ος όροφος.

Την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου και την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019 ξεκινάει ο κύκλος εργασιών του σεμιναρίου/εργαστηρίου, ‘Φεμινιστικές Πρακτικές στον Δημόσιο Χώρο την εποχή της Παγκοσμιοποιημένης Τεχνολογίας’.

Η θεματική του πρώτου σεμιναρίου αφορά τις έμφυλες προσεγγίσεις του χώρου στην εποχή της παγκοσμιοποιημένης τεχνολογίας. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές διεκδικήσεις καθώς και μετατοπίσεις στη θεωρία, τις ερμηνευτικές και μεθοδολογικές συντεταγμένες στα θέματα φύλου. Οι κατά φύλο κοινωνικές ανισότητες έχουν επηρεάσει τον λόγο και την πρακτική που αφορά τις πολιτικές διεκδικήσεις του αστικού χώρου. Αντικείμενο της ενότητας αποτελούν οι σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις με κεντρικούς άξονες ανάλυσης τις έννοιες της έμφυλης ταυτότητας, του χώρου και των νέων μέσων στην εποχή των παγκοσμιοποιημένων τεχνολογιών. Το θεωρητικό πλαίσιο του σεμιναρίου  διαμορφώνεται από τις ευρύτερες αναζητήσεις διεπιστημονικότητας των ζητημάτων που άπτονται του τρίπτυχου φύλο, δημόσιος χώρος, νέες τεχνολογίες. 

Η καλλιτέχνης Βασιλεία Στυλιανίδου, ξεκινώντας από δύο πρόσφατα γεγονότα ακραίας δημόσιας βαρβαρότητας, ομοφοβίας και μισογυνισμού, θα θέσει ερωτήματα για τη σχέση δημόσιου χώρου, βίας και έμφυλου σώματος, καθώς και για τους δυνατούς τρόπους με τους οποίους καλλιτεχνικές πρακτικές επιχειρούν να διαχειριστούν τις δημόσιες αφηγήσεις που παράγονται γύρω από αυτά τα ζητήματα. Το απάνθρωπο λιντσάρισμα και η δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου / Zackie Oh!  στο κέντρο της Αθήνας σε δημόσια θέα δεν συγγενεύει μόνο χρονικά με τον βιασμό και τη θανάτωση της Ελένης Τοπαλούδη στην Ρόδο, αλλά είναι το σύμπτωμα που αναδεικνύει την τρωτότητα συγκεκριμένων, στοχευμένων σωμάτων. Το γυναικείο σώμα, το σώμα των queer και τρανς υποκειμένων γίνεται αντιληπτό στο δημόσιο χώρο ως ένα τρωτό σώμα, ως ένα σώμα δίχως προστατευτικό ιστό.

Οι συμμετέχοντες/χουσες με την κατάλληλη καθοδήγηση (ατομικά και συλλογικά), την οποία αναλαμβάνει η ερευνητική ομάδα του Κέντρου σε συνεργασία με τη συντονίστρια του εργαστηρίου, θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τα δικά τους πρότζεκτ που θα παρουσιαστούν σε σχετικές εκθέσεις, φεστιβάλ και διοργανώσεις μαζί με το έργο καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται σε αυτό το πεδίο. Με την ολοκλήρωση οι συμμετέχοντες/ουσες θα λάβουν σχετική πιστοποίηση.

 

Σελίδες: 138 39 40 41 4282