ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Στην πλατεία του Αγ. Νικολάου ανιχνεύεται η σχέση του κοινωνικού φύλου της γυναίκας με το χώρο στον οποίο κινείται. Η πλατεία συγκεντρώνει χρήσεις που αναφέρονται ουσιαστικά και στα δύο φύλα, όπως είναι τα καταστήματα, η εκκλησία, το προαύλιο της, το σούπερ μάρκετ. Η γυναίκα ωστόσο έχει το ρόλο να ψωνίζει για το σπίτι άρα θα την συναντήσουμε συχνότερα στο σούπερ μάρκετ, φροντίζει την εμφάνιση της και πηγαίνει στα μαγαζιά, ενώ η σχέση της με την εκκλησία κυρίως όταν είναι μεγαλύτερης ηλικίας είναι μέρος της καθημερινότητάς της. Οι κύριες χρήσεις που συγκεντρώνονται στην πλατεία προσελκύουν λοιπόν κυρίως το γυναικείο φύλο και συγκεντρώνουν τις καθημερινές δραστηριότητες για μια γυναίκα της περιοχής.

Η γυναίκα χρησιμοποιεί την πλατεία ως χώρο έκφρασης των επιθυμιών της. Ποιες είναι οι επιθυμίες της; Είναι η ανάγκη της να ενημερωθεί για τη μόδα κοιτάζοντας τις βιτρίνες ή να αγοράσει για τον εαυτό της και του γύρω της καλύπτοντας την καταναλωτική της διάθεση. Είναι η επιθυμία να εκφράσει το θρησκευτικό της συναίσθημα. Είναι η ανάγκη για ξεκούραση, περίπατο και συνεύρεση με άλλες γυναίκες.

Η ανίχνευση των σχέσεων αυτών έγιναν μέσα από βίντεο και φωτογραφίες που δείχνουν τη σχέση της γυναίκας με το χώρο της εκκλησίας, του προαυλίου της και των καθισμάτων γύρω από αυτή, των καταστημάτων και του σούπερ μάρκετ.

Η παρουσίαση της εργασίας γίνεται με μονταρισμένο βίντεο όπου πρωταγωνιστεί μια γυναίκα που χρησιμοποιεί την πλατεία και τις χρήσεις που υπάρχουν σε αυτή σύμφωνα με τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από την ανίχνευση των σχέσεων της γυναίκας με τις χρήσεις της πλατείας. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται με εικόνες και βίντεο τα στοιχεία από την παρατήρηση μας πάνω στη σχέση των γυναικών με την πλατεία.

     Φοιτητές:
    Βακιρτζή Μαρία-Ολυμπία
    Δανηλάτου Αγγελική
    Μακρίσης Δημήτρης

     Μάθημα:
    Φύλο και Χώρος
    2003/2004