Ο Γιώργος Λουκάκης είναι απόφοιτος του Τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης και διδάκτωρ του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ενώ έχει σπουδάσει και στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Π.Θ. Τον Ιούνιο του 2016 ολοκλήρωσε την μεταδιδακτορική του έρευνα στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Π.Θ. με θέμα "Το γεωλογικό τοπίο στα βιντεοπαιχνίδια. Ταξινόμηση, Ανάλυση, Σχεδιασμός" ενώ σήμερα διεξάγει μεταδιδακτορική έρευνα με θέμα “Χρήση των μηχανών παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μοντέλου του όρους Ολύμπου σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας”, η οποία υποστηρίζεται οικονομικά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Στο παρελθόν συμμετείχε ως επιστημονικός συνεργάτης στο ερευνητικό πρόγραμμα του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Π.Θ. με τίτλο: "Το αστικό τοπίο στα βιντεοπαιχνίδια – Αναπαραστάσεις και χωρικές αφηγήσεις". Είναι διδάσκων Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Πληροφορικής του Π.Θ. και διδάσκει το μάθημα “Αρχιτεκτονική και Ανάπτυξη Παιγνίων”, ενώ έχει διδάξει το μάθημα "Ειδικά Θέματα Αναπαραστάσεων: Ψηφιακά Γεωτοπία" στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και επικουρικά στο μάθημα "Αρχιτεκτονική και Βιντεοπαιχνίδια". Από το 2011 είναι μέλος της ομάδας έρευνας του Εργαστήριου Περιβαλλοντικής Επικοινωνίας και Οπτικοακουστικής Τεκμηρίωσης (ΕΠΕΟΤ) του Τμήματος Αρχιτεκτόνων καθώς και του εργαστηρίου EscapeLab (Laboratory of Multimodal Design and Research on Hybrid Environments) ενώ είναι συντάκτης στον ιστότοπο escapelab.net. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αποτελούν οι ψηφιακές αναπαραστάσεις του τοπίου στα βιντεοπαιχνίδια, η ιστορία και ο σχεδιασμός τους καθώς και η εικονική-επαυξημένη πραγματικότητα.
Αντικείμενο της έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των αναπαραστάσεων της γεώσφαιρας και ειδικότερα του γεωλογικού τοπίου στο ψηφιακό περιβάλλον των βιντεοπαιχνιδιών. Το γεωλογικό τοπίο εξετάζεται μέσα από την αποσπασματική του εικόνα και σε αντιστοιχία με ένα σύνολο λοιπών παραμέτρων που σχετίζονται με την κλίμακα των επιμέρους γεωμορφών που το συνθέτουν, το είδος και την διαδικασία δημιουργίας του γεωμορφολογικού χαρακτηριστικού που αναπαρίσταται, την εμπειρία ή τη δράση του χρήστη που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με το γεωλογικό τοπίο, αλλά και το ρόλο του κάθε τοπίου τόσο ως αφηγηματικό στοιχείο αλλά και ως επιστημονικό παράγωγο ή προϊόν φαντασίας. Το τελικό προϊόν της έρευνας προκύπτει μέσα από μία διαδικασία τυπολογικής ταξινόμησης και σχολιασμού και συγκροτεί ένα αρχείο αναπαραστάσεων του γεωλογικού τοπίου στα βιντεοπαιχνίδια. Επιπλέον, στο τελικό στάδιο της έρευνας ερευνήθηκαν και εφαρμόστηκαν οι βασικές μεθοδολογίες κατασκευής τοπίου στα σύγχρονα βιντεοπαιχνίδια με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ρεαλιστικών ή αφηρημένων ψηφιακών αναπαραστάσεων τοπίου.
gloukakgmail.com