Η έρευνα που πρόκειται να αναπτυχθεί επικεντρώνεται στον κρίσιμο ρόλο του ήχου τόσο στα βιντεοπαιχνίδια όσο και στην αρχιτεκτονική, με σκοπό την κατανόηση του πώς αυτά τα δύο στοιχεία συμβάλλουν στην εμβύθιση του παίκτη ή του χρήστη. Αρχικά γίνεται νύξη στις θεωρίες του Peter Zumthor για την ατμόσφαιρα, και πως ορίζεται ο όρος αυτός καθώς και οι επιρροές που έχει στον άνθρωπο. Στην συνέχεια, στον τομέα των βιντεοπαιχνιδιών, αναλύεται δεόντως η σημασία του ήχου στη δημιουργία ατμόσφαιρας, τη μετάδοση πληροφορίας και την ενίσχυση της εμπειρίας του παίκτη (PX). Σημαντικές έννοιες όπως το gameplay, η αισθητική της ατμόσφαιρας, η διαδραστικότητα και η εμβύθιση εξετάζονται εκτενώς για να κατανοήσουμε πώς ο ήχος συμβάλλει στην εμβύθιση. Επίσης, αναλύονται διάφορα είδη ήχου όπως η μουσική παρασκηνίου, η ατμοσφαιρική μουσική και τα ηχητικά εφέ, ενώ εξετάζεται ο ρόλος και η συμβολή του καθενός στα βιντεοπαιχνίδια, μαζί με τις διαφορετικές προσεγγίσεις που ακολουθούνται για τη μελέτη και την αναπαραγωγή τους.
Αντίστοιχα, στον χώρο της αρχιτεκτονικής, εξετάζεται πώς ο ήχος ενσωματώνεται στον σχεδιασμό, αναδεικνύοντας τη δομική πτυχή και την ατμόσφαιρα. Η έρευνα επικεντρώνεται στη μεθοδολογία σχεδιασμού ηχοτοπίων και τη σημασία της συνοχής ήχου και αρχιτεκτονικής για την εμβύθιση και τη ψυχολογία του ανθρώπου. Περιγράφονται επίσης εκτενώς τεχνικές δημιουργίας ήχου και η σημασία του ηχοτοπίου.
Συνολικά, αυτή η έρευνα συγκρίνει τη χρήση του ήχου σε δύο διαφορετικούς τομείς και αναδεικνύει τις διαφορές και τις ομοιότητες. Προσπαθεί να κατανοήσει πώς ο ήχος συμβάλλει στην εμβύθιση, την αισθητική αντίληψη και την ψυχολογία στον κάθε τομέα, ενισχύοντας έτσι την γενική κατανόηση της σημασίας του στη σχεδίαση των ατμοσφαιρικών χώρων και την εμπειρία του χρήστη.