Το ερευνητικό θέμα αναπτύσσεται σε έξι κεφάλαια:
Έχοντας πάντα στο μυαλό μας τον προβληματισμό της σύνδεσης και της αλληλεπίδρασης του ήχου με τον αρχιτεκτονικό χώρο, δηλαδή πόσο αναγκαία είναι η ύπαρξη οπτικών εμποδίων ώστε ο ήχος να δημιουργήσει χώρο, ξεκινάει η συγγραφή του ερευνητικού. Αρχικά, αριθμούνται κάποιοι βασικοί ορισμοί, όπως η έννοια του αρχιτεκτονικού χώρου, αλλά κυρίως τεχνικές έννοιες του ήχου και πως αυτός αναπτύσσεται. Στη συνέχεια αναφέρονται οι ορισμοί των ηχητικών φαινομένων και πως αυτοί επιδρούν μέσα στον κάθε αρχιτεκτονικό χώρο, με στόχο να σκεφτούμε τι σημαίνει πραγματικά “soundspace”.
Στο δεύτερο κεφάλαιο του ερευνητικού θέματος γίνεται παράθεση σχετικής βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας, η οποία αναφέρεται πάνω στο θέμα του χώρου του ήχου. Γίνεται ανάλυση της οπτικής γωνίας απέναντι στο συγκεκριμένο θέμα του κάθε συγγραφέα ξεχωριστά και καταλήγουμε αναφέροντας κατά πόσο τα συμπεράσματα αποτελούν βοηθητικό λίθο στην έρευνα μας.
Στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται εκτενώς τα συμπεράσματα της έρευνάς μας σχετικά με την ανάγνωση της παραπάνω βιβλιογραφίας και γίνεται η τοποθέτηση της προσωπικής μας άποψης γύρω από την έννοια του χώρου του ήχου. Στο τέταρτο κεφάλαιο, γίνεται η ανάλυση της μεθοδολογίας, την οποία ακολουθήσαμε σχετικά με την εύρεση και ταξινόμηση των ηχητικών εφαρμογών και εγκαταστάσεων που παραθέτονται στο επόμενο κεφάλαιο.
Στο πέμπτο κεφάλαιο του ερευνητικού, παρουσιάζονται σχετικά παραδείγματα ως πρακτικές της εφαρμογής των συμπερασμάτων των παραπάνω αποσπασμάτων, ώστε να γίνει πιο κατανοητή η δημιουργία χώρων με τη βοήθεια του ήχου με ή χωρίς την παρουσία οπτικών εμποδίων, ενώ στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο, παραθέτονται τα γενικά συμπεράσματα της παραπάνω έρευνας.