Με αφορμή τη μελλοντική εκτροπή της σιδηροδρομικής διαδρομής στην περιοχή του όρους Καλλίδρομου, στα πλαίσια αυτού του ερευνητικού θέματος γίνεται η επιλογή ενός μικρότερου κομματιού της ευρύτερης διαδρομής ΑΘΗΝΑ- ΘΕΣ/ΚΗ με κομβικούς σταθμούς τη Λαμία και τη Λειβαδιά. Το κομμάτι της διαδρομής που εκτρέπεται έχει ως άκρα τους σιδηροδρομικούς σταθμούς Λαμίας- Λιανοκλαδίου και Τιθορέας, οι οποίοι παραμένουν, και αποτελούν την αρχή και το τέλος της εκτροπής οπότε και τα θεματικά άκρα της παρατήρησης μας.
Σε αυτό το κομμάτι της σιδηροδρομικής διαδρομής, προσπαθούμε ναεξετάσουμε την οπτική του ταξιδιώτη σε συσχετισμό με την οπτική της κινούμενης εικόνας. Mε τη χρήση βίντεο επιχειρούμε την ανασύνταξη αναγνώσεων του τοπίου συναρτήσει της ταχύτητας του μέσου και των ρυθμών που δίνει η ίδια η διαδρομή.
Εντοπίζουμε τρεις έννοιες-κλειδιά(ζώνη, αντικείμενο και οπτικό πεδίο) για την οργάνωση, παρατήρηση και ανάλυση του τοπίου, οι οποίες διέπουν όλες τις κλίμακες(κλίμακα γενικού χάρτη/κλίμακα γενικής τομής, κλίμακα σύνθεσης αεροφωτογραφιών διαδρομής/κλίμακα τομής της αλληλουχίας σταθμών, στάσεων, γεφυρών, τούνελ/κλίμακα βίντεο και στατικών εικόνων)
και τα μέσα καταγραφής και επεξεργασίας που χρησιμοποιούμε. Οι έννοιες αυτές, στην πορεία της έρευνας μετασχηματίζονται και ορίζονται διαφορετικά καθώς περνάμε από την μια κλίμακα στην άλλη και από τον ένα τρόπο επεξεργασίας στον επόμενο.
Καταλήγουμε έτσι στη δημιουργία μιας προσωπικής εργαλειοθήκης που συμβάλλει στην ανάγνωση και ανασύνθεση του τοπίου και των στοιχείων που το απαρτίζουν.