Σκοπός του ερευνητικού θέματος είναι η ανάγνωση και η ανίχνευση της πόλης της Νέας Υόρκης μέσα από τον κινηματογράφο και συγκεκριμένα μέσα από την σκηνοθετική ματιά του Woody Allen και του Martin Scorsese. Η επιλογή των δυο αυτών σκηνοθετών έγινε με βάση την πλούσια σε αναφορές στη Νέα Υόρκη φιλμογραφία τους αλλά και την έκδηλη αγάπη-αφοσίωση σε αυτήν. Ο Martin Scorsese γεννημένος στη Νέα Υόρκη από ιταλοαμερικανούς γονείς, μετανάστες δεύτερης γενιάς, προσπαθεί να αποτυπώσει την καθημερινή εικόνα της, μέσα από την ζωή στον υπόκοσμο ως σημαντικό κομμάτι της πόλης. Εν αντιθέσει με τον Martin Scorsese, ο εβραϊκής καταγωγής νεοϋορκέζος Woody Allen, μέσα από μια μεσοαστική καθημερινότητα περιγράφει την νεύρωση του σύγχρονου κόσμου στην Νέα Υόρκη. Η έρευνα στηρίζεται στην μελέτη τεσσάρων ταινιών, δυο από τον κάθε σκηνοθέτη με χρονολογική σειρά: Mean Streets (1973) , Taxi Driver (1976) του Martin Scorsese και Annie Hall (1977), Manhattan (1979) του Woody Allen. Η επιλογή αυτών των ταινιών έγινε διότι θεωρούνται οι πιο αντιπροσωπευτικές ως προς την παρουσίαση της Νέας Υόρκης με ρόλο πρωταγωνιστή. Η εικόνα της φαίνεται ότι σχηματίστηκε από αυτές τις ταινίες και όχι από τις πιο σύγχρονες τους, καθώς εκεί οι σκηνοθέτες είτε επαναλαμβάνονται είτε αρχίζουν να κινηματογραφούν άλλες πόλεις.