Η περιοχή της μελέτης μας βρίσκεται στο Δήμο Νέας Ιωνίας και εφάπτεται σε ένα ισχυρό γεωμορφικό στοιχείο της περιοχής που μελετάμε,το χείμαρρο Κραυσίδωνα που αποτελεί και το όριο με το Δήμο Βόλου.Το νότιο μέτωπο του οικοπέδου εφάπτεται με τον κεντρικό άξονα των δύο δήμων,ενώ τα άλλα δύο μέτωπα αντικρύζουν περιοχές που προορίζονται για την επέκταση της πολης και του οικισμού της Νέας Ιωνίας.Το γήπεδο έκτασης 50 στρεμμάτων έχει έδαφος σχεδόν οριζόντιο και ο προσανατολισμός του είναι διαγώνιος ως προς το βορρά.Κυρίαρχο στοιχείο που χαρακτηρίζει το ανάγλυφο είναι ο χείμαρρος Κραυσίδωνας,ο οποίος αποτελεί τη δυτική μεγάλη μισγάγγεια που διασχίζει το Βόλο-και προέρχεται από τα ρέμματα του Πηλίου,πλάτους 23 μ. και βάθους 4,5 μ στο σημείο επέμβασής μας.Το πολεοδομικό συγκρότημα των δύο Δήμων διασχίζεται από τις αυλακώσεις του κραυσίδωνα δυτικά και του Άναυρου ανατολικά που αποτελούν ισχυρή γεωμορφική παρουσία,η μορφολογία της οποίας(ευθυγραμμισμένα τμήματα και πλάτος τους) μαρτυρούν συστηματική ανθρώπινη παρέμβαση για την ασφαλή όδευση των ομβρίων προς τη θάλασσα.
Επιλέξαμε ως θέμα της Διπλωματικής μας εργασίας τη μελέτη ενός σχολικού συγκροτήματος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο οποίο περιλαμβάνονται οι πτέρυγες του Γυμνασίου και του Λυκείου με 20 συνολικά αίθουσες και άλλους 18 χώρους εργαστηρίων και ειδικών μαθημάτων.Επίσης περιλαμβάνονται και δύο χώροι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης,από τους οποίους ο ένας μπορεί να λειτουργήσει και αυτόνομα,γυμναστήριο,βιβλιοθήκη,θέατρο,χώρος εστίασης,κυλικείο,ένας εκθεσιακός χώρος και χώροι πολλαπλών χρήσεων.Στον άυλιο χώρο αναπτύσσεται ένας βοτανικός κήπος με θερμοκήπιο,αθλητικές εγκαταστάσεις και ένας χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων.
Πιστεύουμε ότι η μελέτη ενός Σχολικού Συγκροτήματος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως θέμα για τη Διπλωματική μας, μάς πρόσφερε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε και να δοκιμαστούμε στη σύνθεση των παραστάσεων που προσλάβαμε κατά τη διάρκεια των σπουδών μας, σε ένα τομέα που αισθανθήκαμε οικείο, ένα κτίριο παιδείας.
Στον γενικό προβληματισμό που αναπτύξαμε για το θεσμό της εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της εργασίας μας θεωρήσαμε ότι το σχολικό συγκρότημα, μαζί με τη θεσμική του αποστολή μπορεί να αναπτύξει μια δυναμική σχέση με την κοινωνία ,ως πομπός διάχυτης παιδείας,φιλοξενώντας δραστηριότητες πολιτισμού και αθλητισμού,όργάνωσης σεμιναρίων και προώθησης του θεσμού της Δια Βίου Εκπαίδευσης.