Ξεκινώντας από τον τομέα της αρχιτεκτονικής και τον πλέον διαδεδομένο ψηφιακό σχεδιασμό στις τρεις διαστάσεις, η μεταφορά του προβλήματος σε ένα ψηφιακό κόσμο, άπειρο σε διαστάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις και ανεξάρτητο από τον πραγματικό χωροχρόνο, τις συνθήκες και τους περιορισμούς του, έγινε η αρχή για μια καινούργια εποχή. Από τη στιγμή όμως, που τα μοντέλα δεν βρίσκονται στο φυσικό κόσμο με τον οποίο και σχετίζονται, είναι δύσκολο να γίνει κατανοητή πλήρως η τεράστια ποσότητα των δεδομένων που μεταφέρουν και πως οι αντίστοιχες εικόνες των μοντέλων θα υλοποιούνταν στο φυσικό κόσμο. Το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν εμφανίζεται μόνο στον τομέα της αρχιτεκτονικής, αλλά και σε άλλους τομείς, όπως η διαφήμιση, η διακόσμηση, η ένδυση, ακόμα και σε τομείς άσχετους από τον σχεδιασμό, όπως η ιατρική.
Το Mapping Projection προσφέρει μια λύση σε αυτό το πρόβλημα. Εξελίσσει ακόμα περισσότερο αυτή την δυνατότητα των ψηφιακών μέσων μεταφέροντας αυτό το ιδιωτικό σύμπαν ξανά στην πραγματικότητα. Προσφέρει έτσι στο χρήστη την έννοια της διάδρασης και της βιωματικής εμπειρίας κατά την διάρκεια της παρουσίασης. Το όνομά του προδίδει την διαδικασία της τεχνικής, η οποία χωρίζεται στα στάδια του Mapping δηλαδή στην αναλυτική χαρτογράφηση επιφανειών και του Projection δηλαδή της προβολής της επιθυμητής εικόνας πάνω στην προηγουμένως χαρτογραφημένη επιφάνεια. Ο χρήστης μπορεί να χειριστεί τα δυο αυτά στάδια, είτε με την τεχνοτροπία που περιγράφεται, είτε με οποιοδήποτε άλλο τεχνολογικό και μη μέσο επιθυμεί. Δημιουργείται έτσι μια καινούργια 4η διάσταση στην πραγματικότητά μας, όπου ο οπτικός χάρτης των τριών διαστάσεων, ο οποίος αποτελείται από τις όψεις των κτιρίων και το γύρω περιβάλλον, μέχρι την επιφάνεια και τις λεπτομέρειες και του πιο μικρού αντικειμένου, υποχωρεί δίνοντας τη θέση του σε αυτό το παράλληλο layer οπτικής πραγματικότητας.