Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία αφορά στη δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Σταθμού Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα, με αφορμή την επικείμενη ενοποίηση των δύο υφιστάμενων Σταθμών Υπεραστικών Λεωφορείων (Κηφισσού και Λιοσίων) σε έναν νέο Σταθμό στην περιοχή του Βοτανικού. Η εν λόγω μελέτη επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τη σημασία της δημιουργίας ενός έργου αυτής της κλίμακας για την Αθήνα, προτείνοντας τη δημιουργία του εντός του ευρύτερου κέντρου της. Στόχος της είναι το νέο αυτό κτίριο να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή της Αττικής, στα ζητήματα της μεταφοράς και της κίνησης, επηρεάζοντας ταυτόχρονα τον αστικό ιστό και την πυκνότητα της περιοχής στην οποία θα τοποθετηθεί. Παράλληλα, έχει ως στόχο την ενεργοποίηση του συστήματος εισροης πεζών στο κέντρο της, και ειδικότερα στις περιοχές όπου αυτό πάσχει.
Η μελέτη ξεκινά με την εξεύερεση της κατάλληλης περιοχής για την τοποθέτηση του προγράμματος, βάσει πολλαπλών κριτηρίων, όπως η συνδεσιμότητά της με τα δίκτυα της πόλης και η δυνατότητά της να αποτελέσει έναν νέο συγκοινωνιακό κόμβο για ολόκληρη την Αττική. Στη συνέχεια, γίνεται απόπειρα δημιουργίας των κατάλληλων συνθηκών για την τοποθέτηση του προγράμματος στην περιοχή, αφού αυτή, στην παρούσα φάση είναι πυκνοκατοικημένη. Το σύστημα που εφαρμόστηκε ονομάζεται «ανασυγκρότηση» και επιχειρεί να «γεννήσει» χώρους μέσα από τα «σπλάχνα» της ίδιας της περιοχής, ώστε να μπορέσει να τοποθετηθεί μέσα σε αυτή το νέο πρόγραμμα.
Στα πλαίσια του Σταθμού Κινητικότητας, στην περιοχή μελέτης δημιουργήθηκαν τρία κτίρια που συνδέονται μεταξύ τους σε πέντε επίπεδα (-9.00, -3.00, +0.00, +4.50, +9.00), το κεντρικό κτίριο του Σταθμού, το κτίριο του Ξενοδοχείου, που λειτουργεί υποστηρικτικά στο σταθμό και αυτό των ΕΛ.ΤΑ., που μεταφέρεται από την απέναντι πλευρά της οδού Κωνσταντινουπόλεως, όπου στεγάζεται σήμερα, απελευθερώνοντας το χώρο που κατείχε για τη δημιουργία ενός πάρκου. Ταυτόχρονα, σε κάποιους από τους χώρους που απελευθερώθηκαν από την απομάκρυνση των ανενεργών κτιρίων και δεν αξιοποιήθηκαν στη δημιουργία του σταθμού, δημιουργείται η δυνατότητα τοποθέτησης χώρων στάθμευσης και άλλων βοηθητικών λειτουργιών για την περιοχή.