Οι σχέσεις εντάσσονται στην παραγωγή και εμπορευματοποιούνται, η παραγωγή εξελίσσεται και μεταλλάσσεται και εντάσσει μέσα της εκτός από από τη χειρονακτική και την πνευματική εργασία και σε αυτά τα πλαίσια η διαμόρφωση παιδείας και κουλτούρας μπαίνει στη διαδικασία της ένταξης στην οικονομία. Η επικοινωνία είναι εισαγμένη σε αυτή τη διαδικασία και παίζει το δικό της ρόλο στη διαμόρφωση συνειδήσεων. Εντατικοποιείται και η ίδια με τη βοήθεια της εμφάνισης μέσων, όπως τα κινητά τηλέφωνα και το διαδίκτυο. Το τελευταίο δημιουργεί έναν καινούργιο χώρο, εικονικό, όπου οι δραστηριότητες πληθαίνουν και αυτό γίνεται το πιο εύχρηστο μέσο στα χέρια των ανθρώπων. Έχει ήδη προκαλέσει αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας πολλών πτυχών της καθημερινότητας και δε θα μπορούσαν από τις αλλαγές αυτές να λείψουν και οι δημόσιες συμπεριφορές. Πέρα από τις αντιλήψεις σχετικά με τα όρια του δημόσιου και του ιδιωτικού, οι άνθρωποι αρχίζουν να εκτίθενται πιο εύκολα και με τη βοήθεια της χρήσης των ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων, ενώ η υπερβολική άνεση στη χρήση τους τα καθιστά σημαντικά πεδία διαμόρφωσης υποκειμενικοτήτων, κάτι που μπορεί να επηρεάζει και τις αντιλήψεις για την πολιτική, μεταξύ των άλλων. Γεννιούνται καινούργιες νοοτροπίες και λογικές, ενώ οι άνθρωποι που αντιμετωπίζονται πλέον ως χρήστες- αντικείμενα, καταλήγουν να συμπεριφέρονται και ως τέτοιοι μέσα στην κοινωνία. Χρήστες- αντικείμενα της επικοινωνίας, της πολιτικής, της κοινωνίας της ίδιας κι όχι μέρος- υποκείμενο αυτής. Ακόμα και οι αντιδράσεις εντάσσονται στα προκαθορισμένα πλαίσια ενός φανταστικού παιχνιδιού, στο οποίο κανείς δε μπορεί να παρακούσει τους κανόνες, γιατί πολύ απλά χωρίς αυτόυς δεν υπάρχει παιχνίδι κι έτσι αυτοί που τους βάζουν, καθώς και οι επικρατούσες λογικές παραμένουν επίσης ακλόνητες. Συνεχίζει έτσι να αναπαράγεται αναδιαμορφούμενο το σύστημα.