Η έρευνα Τεχνητά Συστήματα στα σχολεία: Μελέτη και Σχεδιασμός πραγματεύεται σε πρώτο στάδιο, τη μελέτη των τεχνητών συστημάτων στα σχολεία, όπου φαίνεται πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη σωστών συστημάτων φωτισμού σε συνδυασμό με τη σωστή σχεδίαση συστημάτων φυσικού φωτισμού, καθώς και πώς πρέπει να διαχειρίζεται ένας σχεδιαστής τα τεχνητά συστήματα φωτισμού. Παρουσιάζονται αναλυτικά τα είδη των λαμπτήρων που υπάρχουν και τα χαρακτητριστικά τους, τα φωτιστικά και το είδος φωτισμού που παράγουν καθώς και ο σωστός τρόπος φωτισμού μιας αίθουσας, ο οποίος επηρεάζει την ψυχολογία ενός μαθητή, την ενέργειά του, την απόδοσή του, ακόμα και την υγεία του . Τέλος, η μελέτη απαρτίζεται και από τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εξοικονομηθεί ενέργεια σε μια σχολική αίθουσα. Το δεύτερο στάδιο της μελέτης, αφορά τις μετρήσεις των τεχνητών συστημάτων που έκανα σε διάφορα σχολικά κτίρια και συγκεκριμένα σε αίθουσες αυτών. Στο δημοτικό σχολείο της Πορταριάς, στο 1ο δημοτικό της Ν.Ιωνίας Βόλου, στο 3ο δημοτικό, στο γυμνάσιο και το λύκειο Πλωμαρίου. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων καθώς και τα συμπεράσματα που βγήκαν μετά από αυτές βρίσκονται επίσης στην έρευνα αυτή.
Το δεύτερο μέρος της έρευνας αφορά το σχεδιασμό ενός νέου συστήματος φωτισμού σύμφωνα με τα συμπεράσματα που έχουν βγεί από το πρώτο μέρος. Το νέο αυτό σύστημα σχεδιάζεται για το σχολείο της Ν.Ιωνίας του οποίου το τεχνητό σύστημα φωτισμού κρίθηκε το πιο ακατάλληλο.