Στα πλαίσια του ερευνητικού, θα διερευνήσουμε τον εικονικό χώρο στα videogamesαπό την εμφάνιση τους μέχρι σήμερα. Ξεκινώντας από την εμφάνιση του πρώτου βιντεοπαιχνιδιού, παρακολουθούμε την εξέλιξη του εικονικού χώρου από τα pixelsστην τρισδιάστατη αναπαράσταση μέσω χαρακτηριστικών παραδειγμάτων παιχνιδιών, παράλληλα με τις τεχνολογικές εξελίξεις στο hardwareκαι software.
Στη συνέχεια βλέπουμε ποια είναι η σχέση της αρχιτεκτονικής με τα βιντεοπαιχνίδια ως προς τον τρόπο σχεδιασμού ενός εικονικού χώρου. Επίσης τον ρόλο που έχει να βοηθήσει το χρήστη να καθορίσει και να ξεπεράσει τις προκλήσεις κάθε παιχνιδιού.
Εστιάζουμε στην εξέλιξη του σχεδιασμού του εικονικού χώρου στην κατηγορία First-personshooter, λόγω των ιδιαιτεροτήτων που εμφανίζουν στο θέμα της οπτικής αναπαράστασης και της σχέσης του χρήστη με τον χώρο. Η ανάλυση γίνεται μέσω παραδειγμάτων πιστών συγκεκριμένων παιχνιδιών που μας βοηθούν να κατανοήσουμε την λογική της σχεδίασης και την εξέλιξή της. Αναφερόμαστε στην παρουσία της κινηματογραφικής αφήγησης στα singleplayerπαιχνίδια και στην σχέση της βιομηχανίας του κινηματογράφου με αυτή των βιντεοπαιχνιδιών.
Εξετάζουμε τις τεχνολογίες αλληλεπίδρασης του χρήστη με το εικονικό περιβάλλον. Ασχολούμαστε με τα Physicsστα βιντεοπαιχνίδια καθώς αυτά θέτουν τους νόμους της φυσικής που ισχύουν σε ένα εικονικό περιβάλλον και βλέπουμε πώς αυτά συμβάλλουν στη ρεαλιστική αναπαράσταση του εικονικού χώρου. Παρακολουθούμε επίσης την τεχνολογική εξέλιξη της αναπαράστασης και του χειρισμού στα βιντεοπαιχνίδια.Στο τελευταίο κεφάλαιο κρίνουμε την πορεία εξέλιξης του εικονικού χώρου και τοποθετούμαστε ως προς τους στόχους που κατά την γνώμη μας θα πρέπει η βιομηχανία παιχνιδιών να εστιάσει. Σε τελευταίο στάδιο προσπαθούμε να φανταστούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.