Το ενδιαφέρον στην παρούσα έρευνα εστιάζεται στο πλέξιμο και την πλέξη καθώς και στις τεχνικές του πλεξίματος, στην δομή, στη μορφή και στις λειτουργίες του. Η ανάλυση αυτών των στοιχείων θα οδηγήσει στη δημιουργία τρισδιάστατων κατασκευών οι οποίες έχουν ως αφετηρία πλεκτές επιφάνειες, ειδικότερα δημιουργημένες με το βελονάκι. Το πέρασμα που επιχειρείται στην τρίτη διάσταση έχει προκύψει μέσα από τον παραλληλισμό και τις μεταφορές που εντοπίζουμε ανάμεσα στις υφές και τις δομές της πλεκτικής με τις αντίστοιχες της αρχιτεκτονικής.
Ειδικότερα:
Η προέλευση του πλεξίματος βρίσκεται στη βασική ανθρώπινη ανάγκη για την προστασία ενάντια στα στοιχεία της φύσης, τα οποία έπλεκαν οι προϊστορικοί άνθρωποι. Αυτή η διαδικασία οδήγησε στο πλέξιμο έχει γίνει λιγότερο μια απαραίτητη ικανότητα και περισσότερο μια ερασιτεχνική δραστηριότητα.
Τα πλεκτά, με τη σημερινή τους μορφή αποτελούν τμήμα των υφαντουργικών επιφανειών οι οποίες χωρίζονται σε επιφάνειες από κλωστές, από ίνες καθώς και συνδυασμούς τους.
Έχει επιλεχθεί και παρουσιάζεται αναλυτικά ένας τρόπος πλεξίματος, το πλέξιμο με το βελονάκι και ιδιαίτερα αυτό των παραδοσιακών κλώστινων συνθέσεων. Ανήκει στις διακεκομμένες (διάτρητες) υγαντουργικές επιφάνειες, σε επιφάνειες δηλαδή οι οποίες εμφανίζουν μεγάλα ή μικρά κενά. Μελετώνται όλα του τα χαρακτηριστικά καθώς και τα μέσα που χρησιμοποιούνται για την υλοποίησή του. Σε αυτό το είδος πλέξης παρουσιάζεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον όχι μόνο στη δομή του, όπως και στα άλλα είδη τεχνικής π.χ. με τις βελόνες πλεξίματος, αλλά και στη λειτουργία και τη μορφή των επιμέρους κλώστινων τμημάτων του μέσα στο συνολικό πλεκτό. Κάποια εργαλεία, επίσης, που αναπαριστούν το πλεκτό και βοηθούν στη διαδικασία της πλέξης, όπως το μετρητό σχέδιο και η γραφική παράσταση πλέξης, θα αποτελέσουν αφορμή για παραγωγή τρισδιάστατων κατασκευών.